دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاکید بر همبستگی و وحدت کشورهای اسلامی جهت اخذ تصمیمات اصلاح طلبانه

نایب رئیس مجلس سودان در سیزدهمین کنفرانس مجالس عضو سازمان همکاری اسلامی مطرح کرد: تاکید بر همبستگی و وحدت کشورهای اسلامی جهت اخذ تصمیمات اصلاح طلبانه سرویس بین الملل نایب رئیس مجلس سودان بر اقامه عدل در سرزمین فلسطین تاکید کرد. به گزارش خبرگزاری خانه ملت عایشه محمد احمد صالح نایب رئیس مجلس سودان صبح

اختصاصی کرونا

کد خبر : 40907
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

کرونا :

تاکید بر همبستگی و وحدت کشورهای اسلامی جهت اخذ تصمیمات اصلاح طلبانه
نایب رئیس مجلس سودان در سیزدهمین کنفرانس مجالس عضو سازمان همکاری اسلامی مطرح کرد:

تاکید بر همبستگی و وحدت کشورهای اسلامی جهت اخذ تصمیمات اصلاح طلبانه

سرویس بین الملل
نایب رئیس مجلس سودان بر اقامه عدل در سرزمین فلسطین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت عایشه محمد احمد صالح نایب رئیس مجلس سودان صبح امروز (چهارشنبه ۲۷ دیماه) در دومین روز نشست سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی ضمن تسلیت و ابراز همدردی با جانباختگان حادثه نفتکش ایرانی گفت: چالش های فراوانی بر سر امت اسلامی سایه افکنده به طوری که امت های اسلامی نسبت به گذشته در وضعیت پراکندگی قرار گرفتند بنابراین باید تصیمات موثری اخذ کنیم.

وی افزود: تحولات در منطقه به سرعت در حال انجام است بنابراین امنیت و ثبات کشورها بیش از گذشته حائز اهمیت است زیرا این تحولات تاثیر مستقیمی در امنیت کشورها دارد فضای موجود همچنین شرایط ملت فلسطین را با بحران روبرو کرده به نوعی که اشغالگران پا را فراتر گذاشته و بیت المقدس پایتخت مسلمانان جهان را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

نایب رئیس مجلس سودان با بیان اینکه سازمان های بین المللی نیز طرفداری خود از صهیونیست ها را اعلام کردند تصریح کرد: اعمال وحشیانه صهیونیست ها در سرزمین فلسطین هر روزه افزایش پیدا می کند، سودان اما از گذشته تا کنون حمایت خود از مردم فلسطین را اعلام کرده و بر تحقق عدل  در این سرزمین تاکید دارد بنابراین با هر تصمیم دولت آمریکا مخالفت خود را اعلام نمودیم.

وی تنها راه نجات ملت مسلمان را تمسک به کتاب خدا و سنت پیامبر دانست و گفت: مسئله وحدت برای ما موضوع مهمی است زیرا خداوند نیز وعده داده که مستضعفان در سرزمین خدا جانشین حقیقی هستند لذا هر کسی به دنبال پوشاندن حقیقت باشد متضرر خواهد شد.

دولت و ملت، همدلی و هم زبانی
دنبال کنید

نایب رئیس مجلس سودان جنگ و خونریزی در سرزمین فلسطین را یادآور شد و گفت: علاوه بر ملت فلسطین شاهد آوارگی مسلمانان میانمار به بنگلادش نیز هستیم در حقیقت همه کشورهای اسلامی با فتنه گری هایی روبرو هستند که در برابر آن باید پاسخ قاطعی داده شود.

وی ادامه داد: ناامنی در برخی کشورها نتیجه اعمال و اقدامات تروریستی است که ارتباطی با اسلام ندارد کما اینکه آمریکایی ها سرچشمه این پدیده در جهان هستند بنابراین برای خشکاندن ریشه تروریسم باید تصمیمات جدی در این اجلاس اخذ شود تا امت اسلامی همبستگی فراوانی پیدا کنند.

نایب رئیس مجلس سودان یادآور شد: اتحادیه ما برگرفته از سازمان همکاری اسلامی است که براساس صلح ایجاد شده است پارلمان های کشورهای اسلامی و عضو این اتحادیه می توانند با وحدت به مقابله با چالش های موجود بپردازند که در راس آن مقابله با هجمه های متعدد با فرهنگ اسلامی است.

وی دستور جدید رئیس جمهور سودان را یادآور شد و گفت: رئیس جمهور سودان اخیرا دستور داده تا همه گروه ها در این کشور خلع سلاح شده و به جنگ های مسلحانه پایان دهند در راستای اجرای این دستور کنگره ای نیز با مسئولیت نظارت تشکیل شده بنابراین امیدواریم شاهد پایان یافتن درگیری های مسلحانه که در دو دهه اخیر افزایش یافته باشیم.

نایب رئیس مجلس سودان در پایان از ملت، حکومت، دولت و پارلمان تقدیر و تشکر کرد و گفت: در این اجلاس می توانیم تصمیمات اصلاح طلبانه ای برای کمک به بهبود وضعیت منطقه اخذ کنیم./

پایان پیام

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۶

تاکید بر همبستگی و وحدت کشورهای اسلامی جهت اخذ تصمیمات اصلاح طلبانه نایب رئیس مجلس سودان بر اقامه عدل در سرزمین فلسطین تاکید کرد. http://cdn.icana.ir/d/019/201801101323735945.jpg تاکید,بر,همبستگی,و,وحدت,کشورهای,اسلامی,جهت,اخذ,تصمیمات,اصلاح,طلبانه Icana

رونمایی از کیف اعجاب‌انگیز در اولین جلسه دادگاه برخی از مدیران سابق بانک مرکزی
دنبال کنید

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi