پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

نقش حائز اهمیت اجلاس زنان مسلمان مجالس اسلامی در جهت پاسخ به نقض جدی و گسترده حقوق زنان و کودکان

سلحشوری مطرح کرد: نقش حائز اهمیت اجلاس زنان مسلمان مجالس اسلامی در جهت پاسخ به نقض جدی و گسترده حقوق زنان و کودکان سرویس بین الملل رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ایران بر نقش حائز اهمیت اجلاس زنان مسلمان مجالس اسلامی در جهت پاسخ به نقض جدی و گسترده حقوق زنان و کودکان تاکید

اختصاصی کرونا

کد خبر : 40708
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹

کرونا :

نقش حائز اهمیت اجلاس زنان مسلمان مجالس اسلامی در جهت پاسخ به نقض جدی و گسترده حقوق زنان و کودکان
سلحشوری مطرح کرد:

نقش حائز اهمیت اجلاس زنان مسلمان مجالس اسلامی در جهت پاسخ به نقض جدی و گسترده حقوق زنان و کودکان

سرویس بین الملل
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ایران بر نقش حائز اهمیت اجلاس زنان مسلمان مجالس اسلامی در جهت پاسخ به نقض جدی و گسترده حقوق زنان و کودکان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ پروانه سلحشوری که ریاست هفتمین نشست نمایندگان زن مسلمان اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی PUIC را بر عهده دارد، در ابتدای این جلسه گفت: همکاران محترم، میهمانان گرانقدر، در ابتدا مفتخرم به شما خوش آمد بگویم و از برگزاری این نشست استقبال می نمایم. این نشست، فرصتی مغتنم، در جهت انتقال تجارب زنان مسلمان مجالس کشورهای عضواتحادیه و رفع موانع قانونی پیش روی توسعه و توانمندسازی زنان جوامع اسلامی می باشد.

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود: دین، به عنوان یکی از مؤلفه های تأثیرگذار در هر فرهنگ، نقش مهمی در بستر اجتماعی و حوزه قانونگذاری ایفا می کند. دین مشترک، جنسیت و تجارب مشترکی که میهمانان نشست دارند، کمک می‌نماید که به درک بهتری از وضعیت زنان دست یابند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای عضو اتحادیه، در جهت حفظ هویت و کرامت زنان گام‌های مؤثری برداشته است. از اینرو مجلس شورای اسلامی در برنامه توسعه پنج ساله قوانینی را در جهت ارتقاء جایگاه زنان به تصویب رسانده است. یکی از مهم‌ترین مصوبات این برنامه، حاکم شدن عدالت جنسیتی در تمامی عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است که مانع هرگونه ظلم و بی عدالتی بر علیه زنان می شود. از دیگر مصوبات دولت، استفاده از توان مدیریتی زنان و افزایش مدیران زن تا ۳۰ درصد مدیران کلی تا پایان برنامه ششم می باشد که با انتخاب مجدد جناب آقای دکتر روحانی در دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، حضور زنان در مناصب مدیریتی و در سطح کلان، پررنگ تر شده است.

ساخت سد تنگ سرخ یاسوج به کجا رسید؟
دنبال کنید

سلحشوری بیان کرد: از سوی دیگر، باتوجه به نقش محوری خانواده در جمهوری اسلامی ایران، قوانینی در جهت کمک به ثبات و پایداری کانون خانواده و آموزش و مشاوره مهارت های زندگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق و کمک به تسهیل امر ازدواج جوانان، در نظر گرفته شده است.

وی گفت: خواهران گرامی، همکاران محترم، همانطور که می دانید، در منازعات بین‌المللی بیشترین آسیب‌ها متوجه زنان و کودکان است. آوارگی، خشونت و بی پناهی، از زنان، قربانیانی بدون مدافع ساخته است، این مسأله در کشورهای اسلامی و در سطح منطقه در فلسطین اشغالی، عراق، سوریه، یمن و میانمار در جهت جلوگیری از اعمال استانداردهای دوگانه حقوق بشری در مورد زنان، یک تعهد اسلامی، انسانی است و در این میان، نقش مجامع بین المللی، و به ویژه اجلاس زنان مسلمان مجالس کشورهای اسلامی، در جهت پاسخ به نقض جدی و گسترده حقوق زنان و کودکان و حمایت از آنان در عرصه‌های بین‌المللی، حائز اهمیت است.

رئیس فراکسیون زنان مجلس افزود: چراکه تأثیرات مخرب مخاصمات، بر زنان و کودکان حتی در نسل های آتی باقی خواهد ماند و در چنین شرایط، فضایی برای توانمندسازی زنان وجود نخواهد داشت. برخورداری از فرصتهای بین‌المللی در مسیر اجرای اهداف توسعه پایدار نخستین تأثیر خود را بر زنان و دختران خواهد داشت. در این راستا، اعمال تحریم‌های یک جانبه و زورمدارانه و دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر موجب نقض حقوق بنیادین زنان و کودکان شده است. نمایندگان عضو مجالس اسلامی وظیفه خطیری برای جلب توجه همتایان خود در سرتاسر دنیا به تأثیرات این اقدامات زورمدارانه مغایر با حقوق بین الملل و تلاش برای رفع آن دارند./

فرماندارگچساران :گچساران مهد ورزشی کشور است / با مهیا نمودن زیرساخت ها شاهد شکوفایی و مدال آوری ورزشکاران این دیار خواهیم بود
دنبال کنید

پایان پیام

دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۹

نقش حائز اهمیت اجلاس زنان مسلمان مجالس اسلامی در جهت پاسخ به نقض جدی و گسترده حقوق زنان و کودکان رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ایران بر نقش حائز اهمیت اجلاس زنان مسلمان مجالس اسلامی در جهت پاسخ به نقض جدی و گسترده حقوق زنان و کودکان تاکید کرد. http://cdn.icana.ir/d/019/201606103598514525.jpg نقش,حائز,اهمیت,اجلاس,زنان,مسلمان,مجالس,اسلامی,در,جهت,پاسخ,به,نقض,جدی,و,گسترده,حقوق,زنان,و,کودکان Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi