سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل آموزش وپرورش استان:باسواد شدن همه زندانیان بی سواد

همه زندانیان بی سواد در کهگیلویه وبویراحمد زیرپوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند. مدیرکل آموزش وپرورش استان در نشست همکاری آموزش وپرورش و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان گفت: زندانیان بالای ۵۰ سال با داشتن شرایط توانایی یادگیری و داوطلب بودن زیرپوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند. هادی زارع پور افزود: آموزش‌ها شامل سوادپایه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 40526
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳

کرونا :

مدیرکل آموزش وپرورش استان:باسواد شدن همه زندانیان بی سواد

همه زندانیان بی سواد در کهگیلویه وبویراحمد زیرپوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان:باسواد شدن همه زندانیان بی سواد 3

مدیرکل آموزش وپرورش استان در نشست همکاری آموزش وپرورش و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان گفت: زندانیان بالای ۵۰ سال با داشتن شرایط توانایی یادگیری و داوطلب بودن زیرپوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند.

هادی زارع پور افزود: آموزش‌ها شامل سوادپایه و دوره‌های انتقال و تحکیم است که به صورت فرد به فرد یا کلاسی در محیط زندان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر فعالیت‌های سوادآموزی در بخش‌های پیگیری مسائل مربوط به تحصیل فرزندان زندانیان نیز فعالیت‌های مشترکی از سوی دو اداره انجام می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان هم گفت: ۸۹ درصد از زندانیان در کهگیلویه وبویراحمد فاقد سابقه زندان هستند و این مهم ظرفیت مطلوبی برای تشدید آموزش‌های تربیتی در زندان است.

اسماعیل جمیاری افزود: مددجویان دارای شرایط، شناسایی و برای آموزش مهارت و سوادآموزی معرفی و مکان آموزشی نیز برای آنان در زندان مهیا می‌شود.

وی ادامه داد: از ابزار‌های تشویقی به منظور ایجاد انگیزه برای زندانیان بی سواد وکم سواد استفاده خواهد شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان گفت: بررسی مشکلات سوادآموزی برخی اتباع خارجی در زندان، تربیت آموزش دهنده سوادآموزی از بین زندانیان باسواد و برنامه ریزی برای باسواد کردن افراد بالای ۵۰ سال از موارد مهمی است که ضرورت دارد در همکاری‌های مشترک دو اداره در اولویت قرار گیرد.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم گفت: شرایط راه اندازی مرکز یادگیری مهارت‌ها در زندان یاسوج فراهم شده و زندانیان در ۳ بخش سوادآموزی، دوره انتقال و مهارت آموزی شناسایی شده اند.

نظام جدید بین الملل در حال شکل گیری است
دنبال کنید

سیدحمدالله خواهش نیک افزود: با راه اندازی این مرکز هر زندانی ۲۰۰ ساعت آموزش شامل ۵۰ درصد مهارت‌های زندگی، ۳۰ درصد مهارت اجتماعی و ۲۰ درصد مهارت شهروندمداری فرا می‌گیرند.

حمید لقمانی فرد رئیس اداره سوادآموزی معاونت سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم گفت: تاکنون ۱۳ بی سواد مطلق و ۱۲ نفر واجدشرایط دوره انتقال و ۱۷ نفر برای مهارت آموزی شناسایی شده اند.

در این نشست تفاهم نامه همکاری‌های آموزش وپرورش و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی به امضاء طرفین رسید.

نفت ساران

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi