یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

عرضه “شیر خام” در استان کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عرضه شیر خام به دلیل وجود بار میکروبی در بازار این استان ممنوع است. عبدالله بهمنش در نشست کمیسیون تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: هیچ عنوانی زیبنده‌تر از لبنیات غیربهداشتی به جای عرضه لبنیات سنتی در یاسوج و سایر شهرهای استان نیست زیرا میکروب شیر بعد از دو ساعت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 40374
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵

کرونا :

عرضه “شیر خام” در استان کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عرضه شیر خام به دلیل وجود بار میکروبی در بازار این استان ممنوع است.

عرضه “شیر خام” در استان کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است 3

عبدالله بهمنش در نشست کمیسیون تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: هیچ عنوانی زیبنده‌تر از لبنیات غیربهداشتی به جای عرضه لبنیات سنتی در یاسوج و سایر شهرهای استان نیست زیرا میکروب شیر بعد از دو ساعت جوشیدن بالا می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه ایجاد عرضه لبنیات‌های سنتی داده می‌شد، عنوان کرد: بسیاری از مراکز عرضه لبنیات سنتی در سطح شهر یاسوج حتی فاقد پروانه کسب هستند که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: ۱۶ مرکز جمع آوری شیر در سطح استان فعال بوده که حداقل شیر تولیدی و جمع آوری شده را پاستوریزه می‌کنند.

داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست افزود: ۳۰ پروانه مراکز عرضه لبنیات سنتی در استان صادر و ۱۰۰ مورد دیگر نیز متقاضی ایجاد این صنف هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: کارشناسان بهداشتی این دانشگاه به طور مستمر و به جد بر مراکز تهیه و تولید مواد غذایی بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای نظارت دارند و در این زمینه تاکنون از هیچ کوششی دریغ نشده است.

اورنگ ایلامی ادامه داد: تمام مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در کمیسیون ماده ۱۱ مورد بحث و بررسی قرار گرفته و حتی برخی متخلفان به دستگاه قضا معرفی می‌شوند به گونه‌ای که ۱۸ مرکز عرضه لبنیات سنتی را تعطیل کردیم.

اصول‌گرایان در تقابل با دولت بازیچه دست اصلاح‌طلبان نشوند
دنبال کنید

نفت ساران

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi