شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهید باشتی که هیچوقت آیات قران را فراموش نکرد/به فرمان رهبر انقلاب گوش فرا دهید+تصویر

شهید سهراب حسنی و شهید فریدون قبادی سرانجام پس از یاری اسلام و همنوعان خود در جبهه،۹آذرماه۱۳۶۰ در حمله قهرمانان و دلاوران اسلام بر کفاربعثی در آزادسازی بستان روحش به لقاء الله پیوستند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  باشت نیوز؛  این پایگاه خبری در اخر هر هفته اسامی و زندگی نامه شهدایی که در روز پنجشنبه به شهادت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 39208
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳

کرونا :

شهید باشتی که هیچوقت آیات قران را فراموش نکرد/به فرمان رهبر انقلاب گوش فرا دهید+تصویر
شهید باشتی که هیچوقت آیات قران را فراموش نکرد/به فرمان رهبر انقلاب گوش فرا دهید+تصویر 3
شهید سهراب حسنی و شهید فریدون قبادی سرانجام پس از یاری اسلام و همنوعان خود در جبهه،۹آذرماه۱۳۶۰ در حمله قهرمانان و دلاوران اسلام بر کفاربعثی در آزادسازی بستان روحش به لقاء الله پیوستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  باشت نیوز؛  این پایگاه خبری در اخر هر هفته اسامی و زندگی نامه شهدایی که در روز پنجشنبه به شهادت رسیدند و یا متولد شدند را معرفی می کند در پنجشنبه ۹ اذر ماه نیز ۱۰ نفر شهید  شدند که در زیر به زندگی نامه و وصیت نامه دو نفر از آنها  پرداخته شده است.

 

شهید سهراب حسنی
این شهید باشتی در یکم فروردین سال۱۳۴۰ یکی از روستاهای  باشت که از روستاهای  محروم و دور افتاده کهگیلویه است در خانواده ای مسلمان و فقیر متولد شد .
وی در ۹ آذر سال ۱۳۶۰ در جبهه های حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نائل آمد.محل شهادت این شهیید نامشخص است.
 

سهید حسنی باشت

زندگینامه شهید سهراب حسنی

بسمه تعالی
سهراب حسنی گوهرگان

در سال ۱۳۴۰در یکی ازروستاهای  باشت که از روستاهای محروم و دور افتاده کهگیلویه است در خانواده ای مسلمان و فقیر متولد شد .

 

خانواده ای که فقر در آن حاکم بود و درآمد بسیار ناچیزی که تنها برای زنده ماندن کفایت میکرد یعد از تولد سهراب تا ماهها مادرش جز نان بلوط چیزی نداشتند .

 

و با زراضی و شاکر بودند به خاطر عطای سیری از جانب خدا شکرگزاری میکرد وبه هر سختی و مشقت بود او را بزرگ کردند و وی را در مدرسه ای ثبت نام کردند تا درس بخواند تا شاید در آینده بتواند باری از دوش خانواده بر دارد پدر و مادرش اگر احیاناً چیزی بدست می آوردند برای خریدن وسایل مدرسه او صرف می کردند تا کلاس پنجم در دهات درس خواند و پس از آن به گچساران آمد .

 

 

خودش و برادرش اتاقی کرایه کردند تا ادامه تحصیل دهند فقر هنوز دست از سر آنها برنداشته بود مادرش از دهات برای آنها نان تهیه می کرد و می فرستاد تا او بهر سختی بود دبیرستان را تا سال چهارم ادامه دارد.

 

 

اخلاق و رفتار خوب او ورد توجه بود دلش به حال همه می سوخت خصوصاً دوست داشت تا بتواند خانواده اش را از این فقر نکبت بار نجات دهد با آغاز آگاهی و بیداری مردم و و شروع انقلاب او چون دیگر مسلمانان از مردمی بود که برای براندازی طاغوت تلاش میکرد .

 

 

زیرا خوب میدانست که علت تمامی فقر و عقب ماندگی او و همنوعانش چه کسانی می باشند به هر نحوی که بود برای سرنگونی رژیم تلاش میکرد تا با یاری خدا و رهبری امام خمینی حکومت رژیم منفور شاهنشاهی سرنگون و حکومت الله جانشین گردید.

 

 

و بعد از پیروزی در بسیج به فعالیت های خود ادامه داد تا شروع جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران اوج گرفت و نیاز به نیروهای رزمنده و مومن شد او از علاقه مندانی بود که تا اعلام شد برای جبهه نیرو لازم است داوطلبانه ثبت نام و شرکت کرد تا در جهاد مقدس بر علیه تجاوز گران مزدور و نوکر آمریکا شرکت کند.

 

 

و ندای رهبرش را دریاری دین خدا لبیک گوید پس از گذراندن دوران لازم نظامی و آماده شدن عازم جبهه نبرد برادران مومن و کشتار بعثی ها شد با اینکه او خود میدانست که خانواده ای فقیر و پدری نابینا امیدشان بعد از خدا به اوست و آنها نیازمند کمک او هستند او از همه اینها گفت و اسلام را و یاری کردنش را در اولویت قرار داد تا به ندای هل من ناصر ینصرنی حسین زمانش پاسخ گوید.

 

 

او با تمامی مشکلات و نارفیقهایی که داشت برای خانواده اش داشت اما این آیه قران که به آن ایمان داشت و میفرموده اند ینصرنی ینصرکم و یثبت اقدائکم او به امید یاری خدا به یاری اسلام شتافت و به جبهه رفت و در حمله قهرمانان و دلاوران اسلام بر کفاربعثی در آزادسازی بستان روحش به لقاء الله پیوست و خون گرمش زمین را لاله گون ساخت و با خون شهدای کربلا در آمیخت.

فرماندار باشت خبر داد:اختصاص ۱۱۷ میلیارد ریال اعتبار به شهرستان باشت
دنبال کنید

 

وصیتنامه برادر شهید سهراب حسنی گوهرکان علیاء

بسمه تعالی
سلام مرا به پدرم و برادرانم و خواهرانم و تمام اقوامم برسانید و به مادرم بگویید همان قدری که پستان به دهانم گذاشتی من باید خون به مملکتم بدهم و رابطه میان من و تو مثل رابطه من با مملکت اسلامی ایران می باشد تنها خواهشی که از شماها دارم نماز بخوانید.
سهراب حسنی گوهرکان علیاء

 

شهید فریدون قبادی

این شهید والامقام نیز در یکم فروردین سال ۱۳۴۴ در یکی از شهرهای استان کهگیلویه به نام باشت متولد شد او سال آخر دبیرستان را می گذرانید از رفتار و اخلاق فریدون در میان خانواده به خوبی یاد می شد.

وی در ۹ آذر سال ۱۳۶۰ در جبهه های حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

شهید فریدون قبادی باشت

 

زندگی نامه شهید فریدون قبادی

بسم رب الشهداء ‌و الصدیقین

سوگند به مجاهدانی که صبحگاهان بر دشمن شبیخون می زنند و گرد و غبار برمی انگیزند و در محاصره می گیرند و قسم به خون پاک مجاهدان پاسدار این سربازان امام زمان و این از جان گذشتگان فی سبیل الله. قسم به خون زلال رنگین مردان صالح خدا که در راه برقراری قانون الله و حاکمیت بی تزلزل الهی جان را عاشقانه می بازند.

 

و قسم به جهادگران باشهامت که حرمت خون شما ای شهیدان بزرگوار را گرامی می داریم و با خونمان و با جانمان و با هرآنچه در توان داریم در پاسداری از آرمان بحق شما که همانا استقرار حکم الهی است و جمهوری عدل اسلامی است بکار بریم و لحظه ای را در غفلت نگذرانیم.

 

 

برادر شهیدمان که او نیز یکی از شهیدان پاک در راه تحقق آرمان های اسلامی است.

فریدون قبادی در سال ۱۳۴۰ در یکی از شهرهای استان کهگیلویه به نام باشت متولد شد او سال آخر دبیرستان را می گذرانید از رفتار و اخلاق فریدون در میان خانواده به خوبی یاد می شد.

 

مهربانی او شامل حال تمامی افراد خانواده می شد. او که در زمان انقلاب به رهبری امام توانسته بود تا اینها را در خانواده مسائل اسلامی را در خانواده مطرح می کرد تا از این طریق بتواند در جهت رشد و آگاهی خانواده اش بکوشد.

 

خلق و خوی پسندیده او در بین اهل خانه طوری بود که هیچ گاه کسی از او ناراحت نمی شد اکثر کارهایش را خودش انجام می داد در خانه همیشه مسئله امر به معروف متذکر می شد .

 

 

او در زمان انقلاب در تظاهرات ضدرژیمی فعالیت می کرد  به این طریق مخالفت خود را با رژیم ضد اسلامی و ضد مردمی پهلوی ابراز می داشت برادر شهید که با کسب این آگاهی که باید کار برای خدا باشد و فقط رضای خدا باشد.

 

همچون دیگر برادران انقلابی و مسلمانش علاقه به خدمت کردن به انقلاب اسلامی و مردم داشت تا بتواند در حفظ و تداوم و انشاءالله گسترش انقلاب اسلامیمان نقشی داشته اشد در فعالیتها شرکت می کرد به همین دلیل مدتی وارد ستاد مبارزه با مواد مخدر کار کرد و در از بین بردن زالوصفتانی که خون جوانان ما را می مکند.

 

و سعی بر تخریب فکر نسلی را دارد که می توانند بازوی پرتوان انقلاب باشند و از نیروهای پاک و انقلابی آن چه می دانست اینها این قاچاقچیان مواد مخدر بخاطر منافع مادی خود حاضرند هزاران جوان پاک و معصوم را از نعمت خوب و پاک زندگی کردن محروم کنند.

 

پس از مدتی به علت نیاز جبهه ها به نیروهای رزمنده او که از علاقمندان به جهاد فی سبیل الله بود و این را فرصتی می دانست مناسب تا بتواند به فکر گفته هایش جامه عمل بپوشاند برادر شهیدمان پس از آنکه در بسیج ثبت نام کردند دوره لازم را گذرانده و عازم میدان نبرد حق برعلیه باطل شدند .

تصویب «قانون جهش تولید دانش بنیان»، گامی در راستای تقویت علم و فناوری در کشور است
دنبال کنید

 

 

و مدتی را به رزم با کفار و مزدوران بعثی گذرانده تا ا ینکه در حمله حماسه آفرین و رهایی بخش آزادسازی بستان در یک نبرد مردانه جان باخت و ذلت را نپذیرفت و با ریختن خون گرم و پاکش رهایی را به نسل انقلابی و مسلمان ایران و تمامی مسلمانان و مستضعفان جهان هدیه داده باشد تا ما شایستگی پاسداری از خونش و آرمان اسلامی اش را داشته باشیم . روحش شاد و یادش گرامی و راه سرخ توحیدی اش مستدام باد

 

 

وصیت نامه شهید فریدون قبادی

بسمه تعالى
بسمه رب الشهداء و الصدیقین
الذى تقاتلون فى سبیله الله امواتا بل احیاء عندربهم یرزقون

 

با سلام و درود فراوان بر حضرت مهدى (عج) و نایب بر حقش خمینى کبیر و امت رزمنده و شهید پرور ایران وصیت نامه خود را اعلام مى کنم : شاید در این انقلاب که الان سه (۳) سال و اندى مى گذرد اولین آرزوى من در طول انقلاب این بود که اى کاش همراه با دیگر برادران شهید مى شدم.به هر وسیله این سعادت نصیبمان نشد و سالها و ماهها و روزها را با حرف و گزاف و بیکارى گذراندیم.اما اگر خدا این سعادت را نصیب ما گرداند .

 

از این تاریخ به بعد ۷/۸/۶۰ عازم حبهه مى شویم که شاید کمى دین خود را به قرآن اداء کنیم : من در این وصیت نامه همانطور که بارها امام زمان مى فرماید دو جمله با برادران و خواهران عزیزم دارم یکى اینکه باید همانطور که قرآن مى فرماید اطیعوالله و اطیعو رسول اوللامرمنکم : اطاعت به رهبر کنیم : دوم اینکه دشمنان در فکر این است.

 

که افراد حزب الله را یک انحلالى درش بوجود بیاورد.شما بخاطر خدا این دشمنان را که وسوسه مى کنند نابودشان کنید و نگذارید یک منافقى در جامعه نفاق بوجود بیاورد .در مجموع یک پیام دارم به ملت سلحشور ایران که به حرفهاى منافقین گوش ندهند و تحت تأثیر این بلند گوههاى تبلیغاتى گروهکها قرار نگیرند .

 

و هرچه رهبر و دیگر عالمان ربانى گفتند گوش دهید در غیر اینصورت نه نامى از اسلامى باقى مى ماند .و نه یک لحظه به شما اجازه حرف زدن را به این گروهکهاى فریب خورده همانطور که امام مى فرماید مى خواهیم که به اسلام روبیاورند وب ه دامن ملت بپیوندند در غیر اینصورت طبق مسائل شرع اسلام آنها را کیفر خواهیم داد .

 

و در آخر چند کلمه با اهل خانواده که از خداوند متعال خواستارم که در پناه امام زمان شما را محفوظ بدارد من از شما استدعا دارم براى من هیچ نگران نباشید.

 

زیرا که الان جنگ میان اسلام و کفر است ، جنگ شرافت و حیثیت . پدر و مادر من مى دانم و فراموش  نمى کنم.که شما چقدر زحمت براى ما کشیده اى خدا به حق فاطمه زهرا (ع) شما را روسفید گرداند ، برادران و خواهران بزرگوارم و عزیزم را یک به یک سلام مى رسانم و به شما بگویم که خدا را فراموش نکنید.

 

و براى اسلام گام بردارید سعى کنید رفتارتان با مردم خوب باشد هرچند که نیازى نیست گفته شود و در مجموع از همه شما طلب بخشش مى کنم و اگر حرف بدى از ما شنیده اى ما را به بزرگوارى خودتان ببخشید . لازم است به برادران حزب اللهى باشت بگویم که سربه سازش نبرید و جهاد را فراموش نکنید .
والسلام

 

انتهای پیام/سجادی

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi