جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کاروان سلامت حق باشت است /500نفر دیابتی در باشت، زنگ خطری برای باشت است

معاون امور اجتماعی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد: معاون امور اجتماعی علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاروان شبکه سلامت در سال جاری پنجمین بار است که به کهگلویه سفر کرده و به ۱۵۰۰ نفر خدمت رسانی کردند و این کاروان های سلامت حق باشت هم است و باید همکاری لازم برای سفر این

اختصاصی کرونا

کد خبر : 38955
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹

کرونا :

کاروان سلامت حق باشت است /500نفر دیابتی در باشت، زنگ خطری برای باشت است
کاروان سلامت حق باشت است /500نفر دیابتی در باشت، زنگ خطری برای باشت است 3
معاون امور اجتماعی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد:
معاون امور اجتماعی علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاروان شبکه سلامت در سال جاری پنجمین بار است که به کهگلویه سفر کرده و به ۱۵۰۰ نفر خدمت رسانی کردند و این کاروان های سلامت حق باشت هم است و باید همکاری لازم برای سفر این کاروان صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  باشت نیوز؛ نخستین مجمع سلامت شهرستانی باشت با حضور معاون امور اجتماعی استان،فرماندار،فرمانده بسیج،امام جمعه موقت ،شورای اداری،شورای شهر و جمعی از پرسنل شبکه بهداشت در سالن پرورش فکری کودکان باشت برگزار شد .

 

معاون امور اجتماعی علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با اشاره به کسالت خود، گفت : بخاطر کسالتی که داشتم قصد آمدن نداشتم و به اجبار به باشت سفر کردم.

 

وی افزود: امروز اولین مجمع شهرستانی سلامت باشت است و با توجه به مشکلاتی که در سطح اجتماع کشور بود به فرمان مقام معظم رهبری که فرمودند؛ بیمار جز درد بیماری نباید هیچ درد دیگری داشته باشد حرکت های خوبی شروع شد ولی خوب مدیریت نشد.

 

 

امین اله بابویی تصریح کرد: امروزه دیگر  بیمارستان نسازیم،هزینه وسائل پزشکی نکنیم و وارد جامعه شویم و به مردم بگوییم سلامت فقط مختص شبکه بهداشت نیست و باید روند زندگی تغییر کند.

 

وی افزود: در سلامت بعدهای جسمی، روانی،اجتماعی و .. وجود دارد که در بعد اجتماعی ما خوب وارد جامعه نشدیم که به مردم بگوییم چگونه از بیماری ها در آمان باشند.

 

معاونت امور اجتماعی علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن گلایه از امامان جمعه و فرمانداران گفت: این افراد  مقصرند چرا که باید در تبلیغات گستره در این زمینه انجام دهند. 

جلسه هماهنگی مراسم ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد.
دنبال کنید

 

بابویی به آمارهای افراد بیماری که در باشت وجود داره اشاره و اظهار کرد: این آمارها بسیار نگران کننده است.۵۰۰ نفر افراد دیابتی در شهرستان باشت زنگ خطر را به صدا در آورده است.

 

معاونت امور اجتماعی علوم پزشکی عنوان کرد: با داشتن مجمع سلامت در استان و تاکیدات استاندار که سلامت را باید همگانی کنیم ادارات را به کار کشاندیم .

 

وی افزود: سمومی که در میوه ها و سبزی جات در استان ما هستند شش برابر حد مجاز جهانی  است، که در این زمینه جهاد کشاورزی مقصر است.

 

 بابویی ادامه داد: مدیرکل جهاد هم توجیح های خود را داشتند ولی اصل موضوع خوب نیست و بسیار کار خطرناکی است، چرا که اولین میوه که استفاده می شود فرزندان خود مسئولین استفاده می کنند.

 

بابویی به نهاد هایی که در راستای طرح تحول سلامت کمک کرده اند اشاره و گفت: اگر دوستان قوه قضایهه در موضوع سلامت کوتاهی کنند مدیون سلامت مردم هستند،که رئیس دادگستری استان هم در این زمینه همکاری لازم را با ما دارند.

 

 

معاونت امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان اطهار کرد: سلامت بحث شوخی داری نیست  و وقتی می گویند قلیون را در کافه ها جمع کنید به این نتیجه رسیدند که ضرر این قلیان ها چقدر زیاد است.

 

وی افزود: در بحث اجتماعی کردن سلامت خیرین باشت خوب عمل کردند و خیر باشتی که اکنون رئیس شهرداری باشت شده است که از این موضوع بسیار خوشحال هستیم.

 

 

بابویی ضمن گلایه از سرپرست شبکه بهداشت و فرماندار گفت: کاروان شبکه سلامت در سال جاری پنجمین بار است که به کهگلویه سفر کرده و به ۱۵۰۰ نفر خدمت رسانی کردند. این کاروان های سلامت حق باشت هم است و باید همکاری لازم برای سفر این کاروان صورت گیرد.

برخورد قاطع با عاملان درگیری پس از حوادث روز جمعه در شهرستان ممسنی
دنبال کنید

 

وی به سازمان های مردم نهاد در استان اشاره و عنوان کرد: ۱۸ سازمان های مردم نهاد مرتبط با سلامت در استان وجود دارد که این سازمان ها به مردم کمک می کنند.

 

این مسئول افزود: ۱۸۰نفر که بیماری های خاص داشتند به کلان شهر ها فرستاده تا بدون هزینه درمان شوند .باید از این موقعیت ها استفاده کرد و مردم را به این سازمان ها معرفی کنید.

 

انتهای پیام/

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi