جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳

شهدای کهگیلویه و بویراحمد که در 4آبان به شهادت رسیدند+تصاویر

پنج شنبه ای با شهدا: کهگیلویه و بویراحمد ۱۸۸۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرد که امروز۴ آبان ۱۳ شهید در این استان به شهادت رسیدند که برخی از این افراد را معرفی می کنیم. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  باشت نیوز ، این پایگاه خبری بر اساس برنامه هر هفته خود در پنجشنه آخر هر هفته

اختصاصی کرونا

کد خبر : 38354
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

کرونا :

شهدای کهگیلویه و بویراحمد که در 4آبان به شهادت رسیدند+تصاویر
شهدای کهگیلویه و بویراحمد که در 4آبان به شهادت رسیدند+تصاویر 3
پنج شنبه ای با شهدا:
کهگیلویه و بویراحمد ۱۸۸۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرد که امروز۴ آبان ۱۳ شهید در این استان به شهادت رسیدند که برخی از این افراد را معرفی می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  باشت نیوز ، این پایگاه خبری بر اساس برنامه هر هفته خود در پنجشنه آخر هر هفته گزارشی از شهدایی که در چنین روزی متولد یا به شهادت رسیده اند را منتشر می کند امروز نیز ۴ آبان ماه روزی است که ۱۳ شهید  در جبهه حق علیه باطل در عملیات های مختلف به شهادت رسیدند که در زیر با  برخی از آنها اشنا می شوید.

 

شهید فتح اله علی پوردمیه

تاریخ تولد :۱۳۳۸/۱۲/۰۱
تاریخ شهادت : ۱۳۵۹/۰۸/۰۴
محل شهادت : نامشخص
محل آرامگاه :نامشخص
 

 

تصویر شهید فتح اله علی پوردمیه

زندگی نامه شهید از زبان برادر شهید فتح الله علی پور

این شهید بزرگوار در سال ۱/۱۲/۱۳۳۸ در روستای دومیه ؟ باشت در خانواده ای مذهبی و مستضعف بدنیا آمد .
ایشان از همان کودکی علاقه زیادی به دین و انقلاب و امام داشتند و فردی بسیار با ایمان و نماز خوان بوده و همیشه به فامیل و خویشاوندان سر می زد و احترام خاصی نسبت به بزرگترها و مخصوصاً پدر و مادرش قائل می شد .
ایشان در تاریخ ۴/۸/۱۳۵۹ در جاده نورد اهواز از ناحیه قلب مورد هدف قرار گرفته و پس از دو هفته که در بیمارستان قلب تهران بستری بودند به شهادت می رسند .

 

عنوان خاطره : خصوصیات اخلاقی شهید از زبان مادر شهید
او در خانواده ای مستضعف و مذهبی به دنیا آمد . با رنج فراوان دوره ابتدایی و راهنمایی را سپری کرد . سالی که ده بزرگ منفجر شده بود . در حال نماز خواندن بود که به او خبر دادند سراسیمه بعد از نماز به طرف روستای ده بزرگ حرکت کرد و به مجروحان کمک کرد . بسیار خوش اخلاق و مؤدب بود در سال ۵۷ دیپلم گرفت . در زمان انقلاب در تظاهرات و راهپیمایی ها شرکت می کرد و اعلامیه های امام خمینی (ره)را پخش می کرد . او می گفت در زمان قبل از انقلاب وقتی که افرادی به مناطق می آمدند و برای امام حسین روضه خوانی می کردند پیش خود آرزو می کردیم که آن موقع زنده بودیم تا در رکابش بجنگیم ، الآن آن روز رسیده و احتیاج به همّت می باشد تا دین او را حفظ کنیم .

 
وصیت نامه شهید علیپور
 

این عکس را هدیه نمودم که مرا یاد کنی                جسد بی روح مرا با نظری شاد کنی
ای عکس تو سیمای دل آرای منی                         در نزد عزیزان دل آرای منی
دریا می خشکه و ریگش می ماند                        من می میرم و عکسم می ماند
کرمان – پادگان صفرپنج سرآسیاب در مورخه ۱۳/۱۱/۵۸  تقدیمی به برادر گرامیم  
حشمت اله علی پور

فتح اله علی پور

 

عنوان خاطره : خصوصیات اخلاقی شهید از زبان مادر شهید

او در خانواده ای مستضعف و مذهبی به دنیا آمد . با رنج فراوان دوره ابتدایی و راهنمایی را سپری کرد .

سالی که ده بزرگ منفجر شده بود . در حال نماز خواندن بود که به او خبر دادند سراسیمه بعد از نماز به طرف روستای ده بزرگ حرکت کرد و به مجروحان کمک کرد .

بسیار خوش اخلاق و مؤدب بود در سال ۵۷ دیپلم گرفت . در زمان انقلاب در تظاهرات و راهپیمایی ها شرکت می کرد .

و اعلامیه های امام خمینی (ره)را پخش می کرد . او می گفت در زمان قبل از انقلاب وقتی که افرادی به مناطق می آمدند و برای امام حسین روضه خوانی می کردند پیش خود آرزو می کردیم که آن موقع زنده بودیم تا در رکابش بجنگیم ، الآن آن روز رسیده و احتیاج به همّت می باشد تا دین او را حفظ کنیم .

 

عنوان خاطره : خصوصیات اخلاقی شهید از زبان مادر شهید

او در خانواده ای مستضعف و مذهبی به دنیا آمد . با رنج فراوان دوره ابتدایی و راهنمایی را سپری کرد .

سالی که ده بزرگ منفجر شده بود . در حال نماز خواندن بود که به او خبر دادند سراسیمه بعد از نماز به طرف روستای ده بزرگ حرکت کرد و به مجروحان کمک کرد .

بسیار خوش اخلاق و مؤدب بود در سال ۵۷ دیپلم گرفت . در زمان انقلاب در تظاهرات و راهپیمایی ها شرکت می کرد .

و اعلامیه های امام خمینی (ره)را پخش می کرد . او می گفت در زمان قبل از انقلاب وقتی که افرادی به مناطق می آمدند و برای امام حسین روضه خوانی می کردند پیش خود آرزو می کردیم که آن موقع زنده بودیم تا در رکابش بجنگیم ، الآن آن روز رسیده و احتیاج به همّت می باشد تا دین او را حفظ کنیم .

 

بیکاری جوانان تحصیل کرده، دغدغه اصلی مسئولان اهر
دنبال کنید

شهید هدایت اله حسینی
تاریخ تولد :۱۳۴۷/۰۵/۰۳
تاریخ شهادت : ۱۳۶۶/۰۸/۰۴
محل شهادت : نامشخص
محل آرامگاه :نامشخص
 

 

تصویر شهید هدایت اله حسینی

 

زندگینامه شهید هدایت  حسینی

در سال هزارو سیصدو چهل وچهار در روستای …کریک….دیده به جهان گشود دریک خانواده مستضعف و مسلمان بعد از تولد سه ماه وضع زندگی پدر ومادر متلاشی شد وپس از گذشت سه یال پدر ومادر ازهم جدا شدند چهره مظلومانه ای به خود گرفته فردی مذهبی متدین و خلق  خوشی انسانی و اسلامی داشت دربرخورد با مردم از یک روحیه بسیار عالی برخوردار بود در روستای نزدیک کمتر کسی وجود دارد که در روحیه و وضعیت اخلاقی و اسلامی این فرزند زهری از خوبی یا د نکند.

 

 

شهید در سن شش سالگی وارد مدرسه گردید و نسبت بر تمام فرایض دینی درحد بسیار زیادی بود. تا کلاس نهم درس خواند وبه علت شور وشوقی که به ………………………کتابهای درسی راکنار گذاشته و کتابهای دینی مطالعه می کرد و………………….ترک تحصیل کرد واما دررابطه با  انقلاب اسلامی همچون دیگران …………محصل مومن به انقلاب ودر ……………تبلیغات نقش به سزایی داشت ومدت ………………..در بسیج تلاش وکوشش وسپس بخاطر اینکه احتمال ………………..بدون خداحافظی به جبهه اعزام ودرجبهه چندین نامه خداحافظی …………………..
ولی در خانه فقط صحبت از شهادت می کرد.

 

 

شهید عطاءاله مرتضی پورکله گان
تاریخ تولد :۱۳۴۰/۰۹/۲۰
تاریخ شهادت : ۱۳۶۶/۰۸/۰۴

محل شهادت : نامشخص
محل آرامگاه :نامشخص

 

تصویر شهید عطاءاله مرتضی پورکله گان

زندگینامه شهید

بسم رب الشهدا و الصدیقین
شمه ای از زندگی نامه پاسدار وظیفه برادر شهید عطاءالله مرتضی پور فرزند درویشعلی ساکن آبدهگاه سفلی

شهید عطاءالله مرتضی پور در سال ۱۳۴۰ در خانواده مذهبی و مستضعف، کشاورز در روستای کله گان،‌توابع باشت دیده به جهان گشود، او زندگی را در خانواده ای فقیر و تهیدست، اما مملو از صفا و صمیمیت شروع کرد، لکن بر اثر فقر مادی و مسائل جانبی دیگر روستا خانواده ایشان مجبور به هجرت به آبدهگاه سفلی گردید.

شهید به لحاظ بحرانی بودن وضع مالی همپای پدر و برادر به تأمین امرار معاش و مسکن پرداخت و تا حدودی از مخمصه و معضلات خانواده کاسته شد. شهید مرتضی پور بنا به فرمایشات حضرت امام خمینی در مورد فریضه سوادآموزی لبیک گویان در کلاس نهضت شرکت فرمودند و با داشتن استعداد و افکار وسیع و حافظه قوی از نعمت تحصیل علم و دین بهره مند شد.

شهید در مراسمات و اعیاد مذهبی و سوگواری با اشتیاق فراوان و مستمر حضور پیدا کرد و با داشتن صوت خدادادی در مراسم  نوحه ها و سرودهای انقلابی می خواند و در نهایت برادر شهیدمان جهت ادای خدمت مقدس سربازی بعنوان پاسدار وظیفه به دفاع از مکتب و قرآن و اسلام و مبارزه با صدامیان در تاریخ بهمن ماه ۱۳۶۵ عازم جبهه ها شد.

در مدت خدمت سربازی اخلاق و رفتار ایشان مورد رضایت و تحسین فرماندهان جبهه ها بود و بعنوان بلبلی برای رزمندگان در جبهه کردستان بخصوص گردان برادر ارشادی محسوب بود به طوری که فرمانده و همرزمانش از ایشان تعریف و تمجید می کردند،‌اما این شهید جوان در مسابقات زندگی با توجه به آیه لایکلف الله نفساً الا وسعها تلاش و کوشش و مبارزه کرد تا اینکه در تاریخ ۴/۸/۶۶ در نبرد با مزدوران بعثی عراق در جبهه کردستان قله مشرف به سلیمانیه(دوقلو) بدست دژخیمان صدام جانی نوکر حلقه به گوش آمریکای جنایتکار به درجه رفیع شهادت نائل گردید روحش شاد و راهش پررهرو باد انشاءالله ما ادامه دهندگان شعار انی سلم لمن سالکم و حرب لمن حاربکم اباعبدالله حسین(ع) باشیم. والسلام
روحش شاد و راهش پررهرو باد.

امروز نقطه اتصال کریدورهای جنوب به شمال و شرق به غرب ریلی و بزرگراهی در لرستان است
دنبال کنید

 

 

شهید علی نظر آزاده
تاریخ تولد :۱۳۳۹/۰۱/۰۴
تاریخ شهادت : ۱۳۶۶/۰۸/۰۴
محل شهادت : نامشخص
محل آرامگاه :نامشخص

تصویر شهید علی نظر آزاده

 

زندگی نامه شهید:

 

شهید دوران کودکی را در زادگاهش سپری کرد و سپس راهی مدرسه شد.
 مدت زمانی بعد برای گذران زندگی به کار کشاورزی مشغول گردید و در جوانی ازدواج کرد.
وی جوانی خوش قلب و مهربان بود و پیوسته فکر و ذکرش شهادت .
عاقبت روح بی قرارش آهنگ آسمان کرد و به بهشت شتافت.

 وصیت نامه شهید:

 

بسم الله الرحمن الرحیم
وصیت نامه برادر رزمنده عزیز علی نظر آزاده  در مورخه ۶۶/۱/۲۰
ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاء عند ربهم یرزقون
مپندارید آنهایی که شهید شده اند مرده اند بلکه آنها زنده اند و نزد پروردگار خود روزی می گیرند .

 

با سلام و درود فراوان بر عرصه پیکارگران راه حق و حقیقت که عرصه پیکار را بر دشمن تنگ می کنند و آنها را به جهنم ابدی می فرستند و با سلام و درود فراوان بر محضر مطلقه پروردگار جهان و یاری کننده مستضعفان دنیا و درهم کوبنده ظلم و ظالمان جهان و با سلام و درود فراوان بر رهبر عزیزم که بنیانگذار دین اسلام بوده و همیشه هست تا ظهور بقیه الله الاعظم .با سلام و درود فراوان بر سنگرنشینان جبهه حق و حقیقت که دارند .

 

با دشمن اسلام می جنگند تا راه کربلای معلای حسینی را باز کنند برای چشم انتظاران مسلمان ایران یکی از فرازهای پرشکوه ترین بنده این است که عشق و علاقه شدیدی به شهادت دارم دنیا بداند که ما پیرو آن امتی هستیم که با طفل شیرخواره اش به شهادت رسید . من خدا را شکر می کنم که اول کار انسان سعادت و پایان کارش را شهادت قرار داد.

 

ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجات . شهادت چیزی است که انسان باید همیشه در آغوش خود بگیرد من از خداوند می خواهم با نوشیدن این شربت مسرت آمیز پرونده زندگی من بسته شود ما باید مثل حسین به شهادت برسیم.

 

 زنده را زنده نخواند بلکه مرگ از پی اوست  
                   بلکه زنده است شهیدی که حیاتش زقفاست

 انسان بهتر به همین زودیها به شهادت برسد همیشه مرگ از پی مان است بهتر است که در راه حسین به شهادت برسیم . پدر و مادر عزیزم شرح حالتان را بنویسم . شرح حالتان را بعنوان مردی همچون حسین (ع) و زنی از زنان قهرمان همچون زهرا(س) بنویسم .

 

بنده در برابر شما همچون شیء نمی ارزم چون که شماها بودید که بنده را تا به اینجا رساندید و حالا من وصیت می کنم که من را ببخشید و حلال بکنید . من از خدا می خواهم که برادرانم همچون خودم در راه خدا بجنگند تا در جوار خدا بنده خوبی برای خداوند باشند .

 

به تمامی برادران و خواهران و همسرم سلام گرم خالصانه خودم را نثار جانتان می کنم .

 

برادران عزیزم جبهه حسین را خالی نگذارید شهادت طلب باشید. پدربزرگوارم امیدوارم که مرا حلال کنید مادر مهربانم امیدوارم که مرا ببخشید و حلال بکنید چون که شماها خیلی حق به [گردن] من دارید . همسر عزیزم مرا حلال کنید یک شعر برای همسرم :

ای زن به تو از فاطمه این گونه خطاب است
                                       ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است

شماها همچون زینب باشید هنگام شهادتم صورت خود را نخراشید، گریه نکنید چون که شهید در پیشگاه خدا اجر عظیمی دارد . تمامی اقوام را سلام می رسانم .
دیگر مزاحم شماها نمی شوم بلکه این است که هزار تومان مهریه همسرم می باشد آن را بپردازید تا همسرم راضی شود.

 

تمامی فقیران را کمک کنید صدقه، خمس و زکات همه را بدهید دیگر اینکه برای بنده هزار تومان به فقرا بپردازید حتماً بپردازید ادامه دهنده راه شهدا باشید. عمویان را سلام می رسانم از عمویان می خواهم پدرم را کمک کنید.

به امید پیروزی رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi