جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نیمی از مردم جهان با کشاورزی گذران زندگی میکنند/160 میلیارد یورو صادرات بخش کشاورزی هلند

دانشمند ترکیه ای ذر مصاحبه با باشت نیوز گفت: تایفور آدریچ استاد دانشگاه، محقق و دانشمند از ازمیر ترکیه گفت: هلند با۱۷میلیون نفر جمعیت صادرات کشاورزی آنها ۱۶۰ میلیارد یورو می باشد.ایران هم میتواند در بخش کشاورزی هم خودکفا شود و هم صادرات بالا داشته باشد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی باشت نیوز؛  تایفور آدریچ استاد دانشگاه، محقق

اختصاصی کرونا

کد خبر : 37704
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

کرونا :

نیمی از مردم جهان با کشاورزی گذران زندگی میکنند/160 میلیارد یورو صادرات بخش کشاورزی هلند
نیمی از مردم جهان با کشاورزی گذران زندگی میکنند/160 میلیارد یورو صادرات بخش کشاورزی هلند 3
دانشمند ترکیه ای ذر مصاحبه با باشت نیوز گفت:
تایفور آدریچ استاد دانشگاه، محقق و دانشمند از ازمیر ترکیه گفت: هلند با۱۷میلیون نفر جمعیت صادرات کشاورزی آنها ۱۶۰ میلیارد یورو می باشد.ایران هم میتواند در بخش کشاورزی هم خودکفا شود و هم صادرات بالا داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی باشت نیوز؛  تایفور آدریچ استاد دانشگاه، محقق و دانشمند از ازمیر ترکیه که بیش از ۵۰کشور دنیا را سفر داشته است در سفری به شهرستان باشت به سوالات باغداران باشتی پاسخ داد.وی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار این پایگاه خبری ضمن تشکر از میهمان نوازی استان کهگیلویه و بویراحمد به سوالات خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی باشت نیوز پاسخ داد که در زیر می خوانید:

 

شما نقش کشاورزی را در اقتصاد یک منطقه چگونه می بینید و چه کاری باید انجام شود که به توسعه کشاورزی کمک بیشتری کنیم؟؟

 

دنیا روی دو چیز مجادله دارد .یکی روی انرژی و دیگری غذا است.کسانی که خوب تغذیه نکنند هیچ چیزی نمیتوانند تولید کنند. انسانی که سالم نباشد به انرژی هم نیاز ندارد.

 

اکنون دنیا مجادله دارد که هرکس غذای خود را خودش تولید کند.در دنیا رفته رفته روی اصلاحات کارهای خیلی جدی در حال انجام گرفتن است.

 

 

کشاورزی

 

هلند را که با۱۷میلیون جمعیت در نظر بگیریم صادرات کشاورزی آنها ۱۶۰ میلیارد یورو می باشد.این مبلغ را به ۱۷میلیون نفر تقسیم کنیم میبینید که چه تاثیر بالایی در روند رشد جامعه آنها داشته است.

 

اما صادرات ترکیه در همه محصولات را در نظر بگیریم ۱۴۵میلیارد دلار است.در صورتی که هلند تنها در کشاورزی توانسته ۱۶۰میلیارد یورو صادرات داشته باشد و پیشرفت چشم گیر آنها را شاهد هستیم.

توسعه روستایی زیربنای پیشرفت و عدالت در جامعه اسلامی است
دنبال کنید

 

اوضاع کشاورزی در استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد با خاک حاصل خیر را چگونه می بینید و چه کارهایی برای توسعه کشاورزی در این استان باید صورت بگیرد؟؟

 

باید تکنولوژی های کشاورزی را به خوبی استفاده کنید،و این موضوع را دنبال کرده و بروز باشید.

در زندگی غیر کشاورزی ما تکنولوژی بسیار وارد شده و کارهای مارا راحت تر کرده است. تکنولوژی های جدید کشاورزی  را باید وارد زمین کنید و از آنها بهره برداری کنید.

 

فواید و معایب مکانیزه کردن و ماشینی کردن کشاورزی به نظر شما چیست؟؟

مکانیزه کردن همیشه برای انسان فایده دارد و معایبی در آن نیست.راندمان کار کشاورزی را میتوان با مکانیزه کردن بالا برد . محصولاتی که با غیر از مکانیزه برداشت می شود ضایعات زیادی دارند که با برداشت مکانیزه از این ضایعات جلوگیری میکنیم.

 

 

با مکانیزه کردن زمین های کشاورزی هزینه کارگری پایین می آید. انسان ها وقت بیشتری برای خانواده خود دارند و در کنار آنها خواهند بود.محصولات صنعتی کشاورزی هم در کنار این مهم وارد بازار خواهد شد.

 

 

کشاورزی

 

به نظر شما تاثیر کشاورزی بر بیکاری هر کشور چگونه است؟

در بیشتر کشورها ۵۰درصد از مردمان از طریق کشاورزی گذران زندگی می کنند.یک گروه مستقیم با کشاورزی در ارتباط هستند و گروهی هم غیر مستقیم در ارتباط هستند.با مکانیزه کردن کشاورزی بزرگ می شود و نیروهای بیکارهم وارد کشاورزی می شوند و  در شاخه های دیگر کشاورزی انسان ها وارد کار شوند.که تاثیر بسیار بالایی در روند پیشرفت و توسعه کشور دارد.

 

 

نخست وزیر ارمنستان وارد اصفهان شد
دنبال کنید

انتهای پیام/س

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi