جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

علم عزای حضرت امام حسین (ع) در چرام برافراشته می شود

همزمان با فرارسیدن محرم: با فرارسیدن محرم، علم عزای حضرت امام حسین (ع) در چرام برافراشته میشود و همه دلدادگان مکتب حسینی را محزون و غرق در ماتم می سازد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چرام،محرم در چرام شور و حال عجیبی دارد و دلدادگان آسمان امامت و ولایت در غم واندوه امام شهید خود و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 37116
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴

کرونا :

علم عزای حضرت امام حسین (ع) در چرام برافراشته می شود
همزمان با فرارسیدن محرم:
با فرارسیدن محرم، علم عزای حضرت امام حسین (ع) در چرام برافراشته میشود و همه دلدادگان مکتب حسینی را محزون و غرق در ماتم می سازد.
علم عزای حضرت امام حسین (ع) در چرام برافراشته می شود 3

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چرام،محرم در چرام شور و حال عجیبی دارد و دلدادگان آسمان امامت و ولایت در غم واندوه امام شهید خود و برای زنده نگاه داشتن قیام ماندگار عاشورای حسینی، شهر و دیار خود را سیاه پوش می کنند؛ خود نیز سیاه برتن می کنند و برمظلومیت حضرت امام حسین (ع) اشک می ریزند.

 

مراسم سوگواری ماه محرم در چرام همچون سایر نقاط کشور با آداب و مراسم خاصی از جمله تعزیه خوانی،سینه زنی و افراشته شدن علم امام حسین(ع) همراه است که این مراسم از چندی پیش در فهرست مراسمات معنوی شهرستان و استان و همچنین کشور بوده است.

 

 این روزها رنگ و بوی محرم و عاشورا همه جا را فرا گرفته و از چند روز دیگر که اولین شب آغاز ماه محرم است منابر و محافل سخنرانی و سوگواری در اغلب نقاط این شهرستان برپا می شود.

 

با فرارسیدن محرم، علم عزای حضرت امام حسین (ع) در چرام برافراشته میشود و همه دلدادگان مکتب حسینی را محزون و غرق در ماتم می سازد.

 

مراسم برافراشتن علم امام حسین (ع)در چرام همزمان با سایر نقاط کشور و در مرکز شهر مورخ چهارشنبه۲۹شهریور(چهارشنبه عصر) ساعت۱۷ برگزار میشود که تمام دلدادگان اباعبدالله (ع) و ائمه اطهار می توانند حضور پیدا کنند.

 

علاوه بر آن روستاهای این شهرستان هم در این ماه آیین های خاص برگزار می کنند که میتوانبه  اطعام عزاداران، توزیع شله زرد، آش نذری، چای، شربت، شیر و شیرکاکائو، ایجاد سقا خانه و گستردن سفره های نذری و دیگر مراسمات اشاره کرد که از آداب ورسوم این منطقه است.

نبود اعتبار پروژه های نیمه تمام آموزش وپرورش چرام و همتی که خیرین برجای گذاشتند+عکس
دنبال کنید

 

انتهای پیام/ح

محرم
چرام نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi