چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار بهشهر از تعلل در حل دائمی مشکل سیلاب این شهر انتقاد کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ˈ محمدتقی نورزاد ˈ چهارشنبه شب در جلسه ستاد بحران بهشهر که در فرمانداری این شهر برگزار شد ، گفت : پس از وقوع سیل مرگبار سال 91، به طور جدی خواستار احداث سد سرشاخه گیر برای جلوگیری از انتقال تنه و شاخه های درختان در زمان وقوع سیل شدیم.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 3630
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۶:۴۹

کرونا :

فرماندار بهشهر از تعلل در حل دائمی مشکل سیلاب این شهر انتقاد کرد

فرماندار بهشهر از تعلل در حل دائمی مشکل سیلاب این شهر انتقاد کرد 4

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ˈ محمدتقی نورزاد ˈ چهارشنبه شب در جلسه ستاد بحران بهشهر که در فرمانداری این شهر برگزار شد ، گفت : پس از وقوع سیل مرگبار سال 91، به طور جدی خواستار احداث سد سرشاخه گیر برای جلوگیری از انتقال تنه و شاخه های درختان در زمان وقوع سیل شدیم.

وی افزود : یکی از عوامل و دلایل اصلی وقوع سیل سال 91، انتقال فراوان تنه های درختان و برخورد با دیوار و منازل مسکونی بود که موجب وارد شدن حجم وسیع خسارت ها و کشته شدن شش شهروند شد.

فرماندار بهشهر گفت : پس از وقوع سیل سال 91، تلاش بسیاری برای جذب اعتبار و احداث سدسرشاخه گیر در دو رودخانه اصلی شهر انجام شد که با موافقت دولت 20 میلیارد ریال برای اجرای این طرح ها اختصاص یافت.

وی افزود : اداره منابع طبیعی به عنوان متولی اجرای این طرح،سد سرشاخه گیر را در بالا دست رودخانه ˈ بزپل ˈ ساخت ، اما در رودخانه ˈ برزو ˈ در منطقه فراش محله ، به ساخت رسوب گیر اکتفا کرد.

فرماندار بهشهر گفت : در زمان ساخت این سد رسوب گیر، مخالفت خود را بارها به گوش مسوولان منابع طبیعی رساندیم و خواستار اصلاح این طرح و اجرای سد سرشاخه گیر شدیم که هیچ توجهی به این هشدارها داده نشد.

وی افزود : منابع دولت برای پرداخت خسارت به سیل زدگان محدود است و تنها روشی که می تواند مانع آسیب دیدن بیشتر مردم در این گونه شرایط شود، پیشگری است .

او ادامه داد : تعداد زیادی از شهروندانی که در سیل سال های اخیر دچار آسیب جدی شدند از طبقه ضعیف جامعه بودند و به تنهایی و بدون کمک و منابع دولتی نمی توانند این خسارت ها را تحمل کنند .

ادامه بررسی احکام برنامه ششم توسعه در کمیسیون بهداشت
دنبال کنید

فرماندار بهشهر بر لزوم توجه جدی به گسترش فرهنگ بیمه تاکید کرد و گفت : همه منازل بیمه شده در کمترین زمان پس از وقوع سیل، خسارت خود را دریافت خواهند کرد .

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران نیز در این جلسه از احداث رسوب گیر در بالادست رودخانه برزو در منطقه فراش محله دفاع کرد و گفت : بر اساس مشاهدات انجام شده ، این سد رسوب گیر پس از بارش روز چهارشنبه مانع ورود بیش از 10 هزار مترمکعب چوب و تنه درختان به بهشهر شد .

ˈسید محسن موسوی ˈ افزود : اگر این رسوب گیر احداث نمی شد بدون تردید بهشهر شاهد بروز خسارت هایی به مراتب بیشتر ازسیل سال 92 بود .

وی بر لزوم احداث سد سرشاخه گیر در بالادست رودخانه برزو تاکید کرد و گفت : یکی از دلایل اصلی اجرا نشدن این طرح ، کمبود بودجه و اعتبار لازم بود .

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران افزود : بهشهر دارای هفت آبراه مشرف به شهر است که در همه این رودخانه ها باید رسوب گیر و در چهار رودخانه نیز باید سد سرشاخه گیر ساخته شود.

موسوی تجاوز به حریم رودخانه را دلیل اصلی وقوع سیل در منطقه فراش محله دانست و خواستار تخریب هر چه سریع تر منازل ساخته شده در این حریم شد . ک/3

7331/1654 **1917

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
فرماندار بهشهر از تعلل در حل دائمی مشکل سیلاب این شهر انتقاد کرد 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi