جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

اخبار داخلی*********** قم- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه خود را فرزند حوزه های علمیه می دانم، برای استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه در حوزه های مختلف فرهنگی اعلام آمادگی کرد.* خرم آباد- ایرنا- وزیر اطلاعات با اشاره به عملکرد دولت یازدهم گفت: امنیت و سلامت دو دستاورد مهم دولت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 36163
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲

کرونا :

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه 3

اخبار داخلی
**********
* قم- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه خود را فرزند حوزه های علمیه می دانم، برای استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه در حوزه های مختلف فرهنگی اعلام آمادگی کرد.
* خرم آباد- ایرنا- وزیر اطلاعات با اشاره به عملکرد دولت یازدهم گفت: امنیت و سلامت دو دستاورد مهم دولت یازدهم بودند که با تلاش مسئولان محقق شدند.
* زنجان- ایرنا- معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری بر لزوم ایجاد خطوط گردشگری در کشور تاکید کرد و گفت: آثار تاریخی در کشور زیاد است ولی چون طرحی در این حوزه وجود ندارد، گردشگری به صورت پراکنده شکل می گیرد.
* تهران- ایرنا- زمین لرزه ای با قدرت ۵٫۴ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد روز پنجشنبه زیارتعلی در هرمزگان را لرزاند.
* تهران- ایرنا- نودوهفتمین شماره خط حزب‌الله در نهمین روز از شهریور ماه ۱۳۹۶ مصادف با روز عرفه، با تیتر «مبارزه ادامه دارد»، منتشر شد.
* یزد- ایرنا- جشنواره زیبایی اسب های خالص ایرانی، عصر روز چهارشنبه در شهر تفت استان یزد آغاز شد.
* اصفهان- ایرنا- ۲ پرواز مسیر اهواز – تهران و مشهد – تهران به دلیل حادثه در فرودگاه مهرآباد تهران و بسته شدن باند این فرودگاه در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان فرود آمدند.
* تهران- ایرنا- مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی گفت: با اجرای طرح بانکواره می‌توان اذعان کرد دولت در نظام پرداخت‌های خود، با گذر از فرایندهای سنتی و مبتنی بر کاغذ، اینک مجهز به ابزار نوین، امن و مطابق با اقتضائات روز شده و قطعاً این ارتقا منجر به چابکی و توانمندی مجموعه مالی دولت در تخصیص به‌موقع وجوه خواهد شد.
* گرگان- ایرنا- برخی مسئولان محلی معتقدند؛ گلستان واقع در شمال ایران در چهار سال عمر دولت یازدهم هرچند با موانع و چالش هایی همراه بود اما رونق فعالیت های اقتصادی و تحرک در بخش های مختلف منطقه از جمله کشاورزی، صنعت، عمرانی، خدمات و حتی سیاسی را شاهد بودیم.
* ارومیه- ایرنا- حسین مظفر معاون نظارت مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتدار ملت بزرگ ایران در کنار ناکامی برای تغییر در ساختار نظام جمهوری اسلامی مهمترین نگرانی دشمنان نظام اسلامی است.
* اردبیل- ایرنا- معاون نظارت دراجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت:۲۵۰مورد جعل علامت استاندارد درکشور شناسایی و با شرکت های تولید کننده فرآورده های مربوطه برخورد شد.
* تهران- ایرنا- محققان دانشگاه تگزاس واقع در آمریکا دریافتند در پی افزایش دمای زمین در طول دو دهه گذشته، آب دریای خزر به آرامی بخار شده و هرروز سطح آن پایین‌تر می‌رود.
* نوشهر – ایرنا – رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور با با بیان اینکه آتش سوزی مراتع روستاهای سراسب و کمررود بخش بلده خاموش شد، گفت که آتش به ۴۰ هکتار از مراتع این منطقه خسارت وارد کرد.
* شیراز- ایرنا- رئیس دبیرخانه شورای اجتماعی کشور گفت: در حالی که اعتماد عمومی به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی کشور تا پیش از تشکیل دولت یازدهم به حداقل رسیده بود، دولت تدبیر و امید در چهار سال گذشته توانست این اعتماد را به ویژه بین مردم و مسئولان افزایش دهد.
* قم- ایرنا- مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به ضرورت تعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حوزه های علمیه گفت: حوزه در عرصه سندهای تحول ، تولید فکر، تحقیقات فرهنگی و عملیات های میدانی می تواند به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک کند.
* مشهد- ایرنا- در هفتمین روز هفته دولت ۱۴۰۰ فقره سند مالکیت با حضور رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به صورت رایگان به مردم جنگل شهرستان رشتخوار در استان خراسان رضوی واگذار شد.
* قم- ایرنا- آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید خواستار تجدید نظر در شیوه پرداخت یارانه ها شد و گفت: یارانه های افراد ثروتمند باید قطع و به مستمندان پرداخت و یارانه به سمت تولید هدایت شود.
* تهران- ایرنا- مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت بر الزام شرکت های خارجی در قراردادهای خودرویی برای استفاده حداکثری از توان قطعه‌سازی و زنجیره تامین داخل کشور تاکید کرد.
* تبریز- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: تعداد واحدهای بحرانی استان قبل از دولت یازدهم ۸۰ واحد بود که با تمهیدات مسئولان ارشد استانی و این اتاق تعداد این واحدهای به ۸ مورد رسیده است.
* تبریز- ایرنا- مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه تمامی نیروگاه های کشور گاز مصرف می کنند و در سال گذشته نیروگاه های کشور ۶۱ میلیارد مترمکعب گاز مصرف کردند، گفت: رشد توسعه شبکه گازرسانی در کشور حداقل ۵ برابر متوسط جهانی است.
* تهران- ایرنا- رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از تحریم ها در عرصه روابط بین المللی صنعت بیمه برای سرمایه گذاری در شرکت های بیمه و تعامل با آنها تحولات خوبی رخ داد که نیاز به شفافیت صورت های مالی و تطبیق گزارشگری مالی بر اساس استانداردهای بین المللی را بیشتر می کند.
* تهران- ایرنا- «علی اکبر ولایتی» رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد در پست اینستاگرامی خود با انتشار تصویری از شهیدان رجایی و باهنر نوشت: این شهیدان با عظمت و صلابت زیستند و با شهادت خود، حقانیت نظام مردم سالاری دینی و انقلاب بزرگ مردم ایران را به نمایش گذاردند.
* تهران- ایرنا- معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به آماده شدن آخرین اصلاحیه لایحه جامع انتخابات، از ارسال آن به کمیسیون سیاسی دولت در روز چهارشنبه -امروز- خبر داد.
* شیراز- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به نقش تربیتی سرویس مدارس برای دانش آموزان، کتابخانه های سیار در این خودروها شکل می گیرند.
* تبریز- ایرنا- در آخرین روز از هفته دولت، طرح های مختلف عمرانی، خدماتی و رفاهی در شهرها و بخش های آذربایجان شرقی در قالب ۱۱۳ طرح و اعتباری افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.
* تهران- ایرنا- معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از توزیع گوشت بسته بندی وارداتی به صورت تک نرخی و بدون محدودیت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میدان های میوه و تره بار خبر داد.
* تهران- ایرنا- معاون توسعه مدیریت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این سازمان برای دومین سال متوالی رتبه برتر جشنواره شهید رجایی را کسب کرد و لوح تقدیر را از دست رئیس جمهوری گرفت.

بازدارندگی مؤثر برای دمشق زیر چتر امنیتی ایران
دنبال کنید

اخبار خارجی
**********
* تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت: امانوئل مکرون احتمال رایزنی ها در آینده برای مذاکره بر سر 'مکمل برجام' را داده که شامل سال های پس از ۲۰۲۵ و موشک های بالستیک ایران خواهد بود.
* تهران- ایرنا- برنی سندرز عضو مجلس سنای آمریکا با بیان اینکه ترامپ می خواهد مانند آنچه بوش پیش از جنگ عراق انجام داد، با دستکاری اطلاعات علیه ایران به برجام ضربه بزند، تاکید کرد: این اشتباه را نباید تکرار کرد.
* تهران- ایرنا- رئیس کل بانک مرکزی کرواسی با بیان اینکه چندین ماه است مذاکراتی را با بانک های کرواسی برای افزایش همکاری ها با ایران در زمینه نظام های پرداخت آغاز کرده‌ایم، گفت: خوشبختانه به پیشرفت های خوبی دست یافتیم و بزرگترین بانک کرواسی به دنبال گسترش و تعمیق روابط خود با ایران است.
* تهران- ایرنا- نشریه آمریکایی اسلیت ریاست جمهوری دونالد ترامپ را دوره پیروزی های دیپلماتیک ایران در منطقه و جهان از طریق برجام توصیف کرد.
* نیویورک- ایرنا- رایزن ویژه سازمان ملل اعلام کرد که همزمان با شدت گرفتن درگیری ها در عملیات آزاد سازی شهر رقه بیش از ۲۵ هزار نفر از ساکنین این شهر در شرایط هولناکی قرار دارند و داعش از آن ها به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.
* تهران- ایرنا- روزنامه اکسپرس انگلیس گزارش داد: درپی کشف چند شیء مشکوک به بمب در ملکی در ادینبورگ پایتخت اسکاتلند، پلیس نیروهای خنثی سازی را به محل اعزام کرد.
* تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهوری عراق توافق اخیر حزب الله لبنان و داعش برای انتقال عناصر این گروه تروریستی از منطقه القلمون به دیرالزور سوریه را تصمیمی درست برشمرد و گفت: این اقدام بخشی از راهبرد مبارزه علیه تروریسم است.
* تهران- ایرنا- نمایندگان آمریکا در کنفرانس خلع سلاح با بیان اینکه واشنگتن در حال کار روی تحریم های جدید علیه کره شمالی است، خواستار 'اقدام هماهنگ' جامعه جهانی علیه پیونگ یانگ شدند.
* نیویورک- ایرنا- رئیس فدراسیون کارگری و کنگره سازمان های صنعتی آمریکا همکاری با کاخ سفید را غیر ممکن عنوان کرد و گفت که نژاد پرستان از سویی و حامیان وال استریت از طرف دیگر ترامپ را در اختیار دارند.
* پکن- ایرنا- «سونگ یونگ مو» وزیر دفاع کره جنوبی به آمریکا رفته است تا درباره کره شمالی و فعالیت های موشکی این کشور با مقامات ارشد نظامی آمریکا گفت وگو کند. او در اولین دیدار همتای آمریکایی خود را ملاقات کرد.
* تهران- ایرنا- در حالیکه تعداد نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان تاکنون ۸ هزار ۴۰۰ نفر عنوان می شد، پنتاگون تعداد واقعی این نیروها را ۱۱ هزار نفر اعلام کرد.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا در گفت وگوی تلفنی با پادشاه عربستان از طرف های درگیر در بحران میان قطر و کشورهای همسایه خواست راه حلی دیپلماتیک برای پایان این بحران بیابند.
* تهران- ایرنا- سازمان ملل متحد ماموریت نیروهای حافظ صلح این سازمان در لبنان را به درخواست این کشور یک سال دیگر تمدید کرد.
* رم- ایرنا- هفتاد و چهارمین دور از جشنواره بین المللی فیلم ونیز شامگاه چهارشنبه در شمال ایتالیا، با حضور دو فیلم ایرانی کار خود را آغاز کرد.
* لندن- ایرنا- «ترزا می» نخست وزیر انگلیس، گزارش های منتشر شده در رابطه با کناره گیری زودهنگام او در سال ۲۰۱۹ را تکذیب و تاکید کرد که تا برگزاری انتخابات سراسری سال ۲۰۲۲ در سمت خود می ماند.
* الجزیره- ایرنا- «غسان سلامه» نماینده سازمان ملل برای حل بحران لیبی روز چهارشنبه در دیدار با ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش لیبی در بنغازی با تاکید بر ضررت پیش گرفتن راه حل سیاسی برای بحران این کشور، گفت: برای پیشبرد روند سیاسی در لیبی، وجود یک بسته سیاسی ضروری است.
* تهران- ایرنا- کارشناس سیاست امنیتی خارجی آمریکا گفت: اگر آمریکا از برجام خارج شود، تنها دو گزینه پیش رو دارد؛ جنگ یا پذیرش ایران دارای تسلیحات هسته ای.
* مسکو- ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفت وگوی تلفنی با رکس تیلرسون همتای آمریکایی، واشنگتن را از برنامه ریزی برای وضع تحریم های جدید علیه پیونگ یانگ برحذر داشت.
* تهران- ایرنا- مقام های آلمانی از خودکشی یک تبعه سوری مظنون وابستگی به گروه تروریستی موسوم به «جبهه النصره» در زندانی در این کشور خبر دادند.
* تهران- ایرنا- مشاور سیاست خارجی باراک اوباما تاکید کرد: در صورتی که ترامپ از برجام خارج شود، آمریکا را منزوی کرده و بحران هسته ای دوم را آغاز خواهد کرد.
* تهران- ایرنا- ۹۴ تن از عناصر داعش به همراه یکی از نزدیکان ابوبکر البغدادی سرکرده این گروهک تروریستی در حمله جنگنده های عراق به شهرستان القائم در استان الانبار به هلاکت رسیدند.
* دمشق- ایرنا- ۱۰ شهروند سوری ساکن شهر البوکمال هنگام فرار از مناطق تحت تسلط گروه تروریستی تکفیری داعش کشته و ۲۸ تن دیگر زخمی شدند.
* مادرید- ایرنا- ۲۲ هزار نفر از مردم سراسر جهان با شرکت در هفتاد و دومین دوره 'لا توماتینا'، شلوغ ترین جشن گوجه فرنگی‌ ، خیابان های 'بونیول' واقع در والنسیا اسپانیا را برگزار کردند.
* تهران- ایرنا- نیروهای عراقی منطقه «العیاضیه» واقع در شمال شهر «تلعفر» را به طور کامل آزاد کرده و حدود ۲۰۰ تن از عناصر گروه تروریستی داعش را در نبردهای چند ساعت گذشته به هلاکت رساندند.
* بیروت- ایرنا- «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله در پاسخ به اظهارات برخی از مقام های عراق در مخالفت با توافق اخیر حزب الله با داعش تاکید کرد که توافق اخیر در منطقه القلمون شامل انتقال عناصر مسلح داعش از بخشی از خاک سوریه به بخش دیگر آن و نه خاک عراق است.
* تهران- ایرنا- نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از همه طرف های سوری خواست برای انجام «مذاکره جدی صلح» آماده شوند.
* تهران- ایرنا- ونزوئلا با محکوم کردن انتقاد رئیس جمهوری فرانسه مبنی بر ایجاد دیکتاتوری از سوی نیکلاس مادورو، این اظهارات را مداخله در امور داخلی این کشور توصیف کرد.
* بیروت- ایرنا- «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در مراسم سی و نهمین سالگرد ربوده شده امام موسی صدر گفت: امام موسی صدر و همراهانش هنوز زنده هستند و باید آزاد شوند.
* تهران- ایرنا- در گرماگرم تحقیقات واشنگتن درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا، کاخ کرملین تائید کرد که در دوران رقابت های انتخاباتی ایالات متحده ایمیلی از سوی وکیل دونالد ترامپ دریافت کرده، اما پاسخی به آن نداده است.
* الجزیره- ایرنا- ارتش الجزایر پس از دریافت گزارش هایی مبنی بر تصمیم تروریست ها برای هدف قرار دادن برخی مراکز حیاتی و انجام حملات تروریستی در این کشور، نیروهای خود را در مناطق مرزی و ۱۰۰مرکز حساس این کشور به حالت آماده باش درآورد.
* آنکارا- ایرنا- رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در گفت وگوی تلفنی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار توقف کشتار مسلمانان و فاجعه انسانی در میانمار شد.
* دمشق- ایرنا- وزیرخارجه سوریه گفت: تحولات میدانی در مناطق مختلف سوریه، کشورهای حامی تروریسم را مجبور به تغییر محاسبات خود کرد.
* تهران- ایرنا- سخنگوی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که جنگنده های این ائتلاف، کاروان تروریست های داعش را که از لبنان به سمت سوریه در حال حرکت بود، هدف قرار داد.
* اصفهان- ایرنا- نایب رئیس مجلس سنای شیلی گفت: روابط مستحکم ایران و شیلی باعث جلوگیری از مانور زیاد اشخاصی همچون ترامپ می شود و ما آماده ایم که با گسترش ارتباطات خود با ایران، نقش این کشور را به ملت خود و کشورهای دوردستی مانند آمریکای جنوبی بشناسانیم.
* دمشق- ایرنا- رئیس جمهوری سوریه گفت: توطئه تروریستی در سوریه شکست خورد و تا بازگشت امنیت و ثبات به سراسر کشور عقب نشینی در کار نیست.
شبد**۱۹۵۳** ۱۳۷۹**
تنظیم کننده: مرتضی شحنه** انتشار دهنده: هادی افتخاری

درگیری مسلحانه در روسیه با 5 کشته/ ذاعش مسئولیت برعهده گرفت
دنبال کنید

انتهای پیام /*

ایرنا

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi