دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایجاد و تکثیر نسل جدید تروریست ها با ائتلاف طالبان ، داعش و القاعده در افغانستان

فلاحت پیشه مطرح کرد: ایجاد و تکثیر نسل جدید تروریست ها با ائتلاف طالبان ، داعش و القاعده در افغانستان سرویس سیاسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بانیان عقیدتی ، مالی تروریست های تکفیری به دنبال نجات و تکثیر نسل جدیدی از تروریسم با اتحاد و انسجام طالبان ، داعش و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 35937
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸

کرونا :

ایجاد و تکثیر نسل جدید تروریست ها با ائتلاف طالبان ، داعش و القاعده در افغانستان
فلاحت پیشه مطرح کرد:

ایجاد و تکثیر نسل جدید تروریست ها با ائتلاف طالبان ، داعش و القاعده در افغانستان

سرویس سیاسی
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بانیان عقیدتی ، مالی تروریست های تکفیری به دنبال نجات و تکثیر نسل جدیدی از تروریسم با اتحاد و انسجام طالبان ، داعش و القاعده در افغانستان و لیبی هستند.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: طالبان ، القاعده و داعش به عنوان گروه های تروریستی در ابتدای شکل گیری به دنبال هدفی مشترک با ادعاهای یکسان بوده اند.

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: طالبان در سال ۱۳۷۳ دایعه ایجاد حکومت اسلامی را مطرح کرد اما پس از شکست و سقوط به دنبال برنامه های تجزیه طلبانه و حکمرانی بر قسمت های دور افتاده افغانستان و پاکستان حرکت کرد.

وی در ادامه افزود: داعش در ابتدای دهه ۹۰ شمسی شکل گرفت و همان شعارهای طالبان و القاعده را با اندکی تغییر تحت عنوان ایجاد خلافت اسلامی مطرح کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مسئله امروز داعش این است که تروریست های تکفیری پس از شکست های سنگینی که در عراق و سوریه متحمل شدند توانایی حرکت به سمت تجزیه طلبی را هم از دست داده و عملا زمین گیر شده است.

وی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت اینجاست که طالبان به دلیل ریشه های افغانی توانست به حیات خود ادامه دهد اما داعش چنین قدرتی ندارد و از نیروهای چندملیتی تشکیل شده است.

لغو روادید برای اتباع ایران و صربستان گامی در راستای افزایش همکاری‌های گردشگری
دنبال کنید

دایعه مشترک برای هدف مشترک

فلاحت پیشه گفت: امروز طالبان و داعش به صورت هدف مشترکی مورد حمله قرار گرفته اند و همین موضوع باتوجه به دایعه های مشترک آنها را به سمت یکدیگر سوق می دهد.

وی بیان داشت: در حوزه میدانی طالبان و داعش تلاش می کنند هرگونه ائتلافی را کتمان می کنند اما در عقیده و عمل با یکدیگر به صورت مشترک فعالیت خواهند کرد.

این نماینده مجلس دهم گفت: به هرمیزان که تروریست ها به سمت فعالیت های انتحاری حرکت کنند بسترهای همگرایی آنها فراهم می شود.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای فروپاشیده داعش باتوجه به آزادی موصل و سقوط رقه به شدت مورد علاقه طالبان هستند.

فلاحت پیشه گفت: تروریسم سلفی مستعدترین عقیده و نیرو برای بازیگرانی است که راهبرد بی ثباتی را در خاورمیانه دنبال می کنند.

وی تاکید کرد: آمریکا و سعودی ها نمی خواهند تروریسم سلفی از بین برود ، آنها تلاش می کنند طالبان ، داعش و القاعده به حیات خود ادامه بدهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بانیان عقیدتی ، مالی تروریست های تکفیری به دنبال نجات و تکثیر نسل جدیدی از تروریسم با اتحاد و انسجام طالبان ، داعش و القاعده در افغانستان و لیبی هستند./

پایان پیام

شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۸

حشمت الله فلاحت پیشه

ایجاد و تکثیر نسل جدید تروریست ها با ائتلاف طالبان ، داعش و القاعده در افغانستان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بانیان عقیدتی ، مالی تروریست های تکفیری به دنبال نجات و تکثیر نسل جدیدی از تروریسم با اتحاد و انسجام طالبان ، داعش و القاعده در افغانستان و لیبی هستند. http://media.icana.ir//Image/2016/04/201604100049686065_Thum.jpg£حشمت الله فلاحت پیشه£ ایجاد,و,تکثیر,نسل,جدید,تروریست,ها,با,ائتلاف,طالبان,،,داعش,و,القاعده,در,افغانستان Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi