جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

واکنش دوباره آموزش و پرورش بویراحمد به ترک تحصیل 600 دانش آموز + جزئیات

پس از انتشار گزارشی مستند از ترک تحصیل ۶۰۰ دانش اموزان پایه ششم در روستای بلهزار یاسوج اداره آموزش و پرورش بویراحمد با صدور جوابیه ای نسبت به این گزارش واکنش نشان داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چرام و به نقل از  صبح زاگرس ،پس از انتشار گزارشی مستند از ترک تحصیل ۶۰۰ دانش آموز در روستای بلهزار

اختصاصی کرونا

کد خبر : 35309
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷

کرونا :

واکنش دوباره آموزش و پرورش بویراحمد به ترک تحصیل 600 دانش آموز + جزئیات
پس از انتشار گزارشی مستند از ترک تحصیل ۶۰۰ دانش اموزان پایه ششم در روستای بلهزار یاسوج اداره آموزش و پرورش بویراحمد با صدور جوابیه ای نسبت به این گزارش واکنش نشان داد.
واکنش دوباره آموزش و پرورش بویراحمد به ترک تحصیل 600 دانش آموز + جزئیات 3

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چرام و به نقل از  صبح زاگرس ،پس از انتشار گزارشی مستند از ترک تحصیل ۶۰۰ دانش آموز در روستای بلهزار یاسوج به دلیل نبود مدرسه برای پایه ششم ، بعد مسافت و نداشتن هزینه رفت و آمد به مدرسه ای در روستای گوشه که در دو بخش تقدیم مخاطبان این پایگاه خبری شد (اینجا کلیک ۱ کنید) و ( اینجا کلیک ۲ کنید. اداره آموزش و پرورش بویراحمد با صدور جوابیه ای نسبت به این گزارش واکنش نشان داد.

اخبار مرتبط :

 خواب آموزش و پرورش و امکان ترک تحصیل ۶۰۰ دانش آموز در بلهزار یاسوج

واکنش آموزش و پرورش بویراحمد به خبر امکان ترک تحصیل ۶۰۰ دانش آموز در بلهزار یاسوج

 

در این جوابیه که نسخه ای از آن در اختیار این پایگاه خبری قرار گرفت آمده است.

 

مسئول محترم پایگاه اطلاع رسانی صبح زاگرس

 

 با سلام

احتراما در پی درج مطلبی با موضوع امکان ترک تحصیل ۶۰۰ دانش آموز در بلهزار یاسوج در تاریخ ۹ مرداد ماه  ۹۶ در این خبرگزاری، مطالب ذیل در جهت رفع ابهام و تنویر افکار عمومی به حضورتان ارسال می گردد. لذا شایسته است با توجه به قانون مطبوعات در اسرع وقت درآن خبرگزاری درج گردد.

۱- در مورد درج این مطلب که مسئولین پاسخگو نیستند به استحضار می رساند از سال گذشته تاکنون فقط دو بار و به صورت ویژه  مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیر کل نوسازی مدارس، فرماندار و شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان به همراه مدیر آموزش و پرورش شهرستان از مدارس این منطقه بازدید و از نزدیک پیگیر مسائل بوده اند که در همین راستا قرار بر این شد که یک مدرسه در بلهزار تا اوایل مهرماه تحویل شود و یک مدرسه هم در شهر مادوان کلنگ زنی شد.

صیانت، زنده نگه داشتن و یادآوری دهه فجر وظیفه ای اساسی است.
دنبال کنید

۲- مدارس قبلا بر اساس پنج پایه و پنج کلاسه طراحی شده اند که با اجرای نظام ۳-۳-۶ و عدم زیر ساخت کافی با کمبود فضا مواجه شدیم  و بخصوص درحوزه بلهزار یاسوج به دلیل مهاجرپذیری هر ساله آمار زیادی دانش آموز اضافه می شود ولی در عین حال در این منطقه ۶ آموزشگاه ابتدایی مشغول فعالیت هستند، دو باب ساختمان خریداری و اجاره شد و حتی بیش از ۲۰۰ دانش آموز آن تحت پوشش بسته حمایتی درمدارس غیر دولتی شده اند که در هیچ جای استان این اقدام صورت نگرفته است.

۳- انتظار می رود به صحت و سقم مطالب گفته شده حداقل توجه شود که آمار ذکر شده واقعیت ندارد از جمله اینکه اولا مدرسه مذکور در گوشه قرار ندارد بلکه در شهر مادوان هست و حداکثر فاصله ذکر شده بلهزار تا این آموزشگاه کمتر از سه کیلومتر بوده نه ۱۰ کیلومتر- دانش آموزان پایه ششم دختر و پسر پایه ششم که در این آموزشگاه تحصیل می کنند جمعا ۲۶۴ نفر می باشند که در این خبر ۶۰۰ نفر ذکر شده است- نرخ ذکر شده برای سرویس حمل و نقل سالانه دانش آموز کذب است چون نرخ مصوب سرویس هر دانش آموز با هماهنگی سازمان حمل و نقل و شورای اسلامی شهر تعیین می شود و مبلغی قریب ۲۵۰ هزار تومان بوده و حتی از دانش آموزان بی بضاعت یا مبلغی گرفته نمی شود یا در صورت اخذ شهریه سرویس مبلغ ناچیزی اخذ می شود که البته با توجه به نزدیکی مسافت تنها ۳۰ درصد دانش آموزان از سرویس استفاده می کنند.  ولی متاسفانه در این خبرگزاری مبلغ شهریه سالانه سرویس را ۵۰۰هزار تومان عنوان کرد.

۴- در خصوص اینکه مدیر شهرستان پاسخگو نبوده باید گفت که تماس تلفنی صورت گرفت و مدیر در جلسه حضور داشتند و عنوان نمودند که حضوری آماده پاسخگویی هستم و در جلسه امکان پاسخگویی وجود ندارد و فایل مکالمه نیز ضبط شده و در دست است. لذا از آن موقع تا به حال کسی به صورت حضوری به مدیریت شهرستان مراجعه ننموده است.

مقام معظم رهبری در آستانه فرا رسیدن میلاد حضرت محمدمصطفی (ص) و امام جعفرصادق (ع)‌ با عفو و تخفیف مجازات جمعی از محکومان موافقت کردند.
دنبال کنید

۵-در خصوص نکته ای که فضا در مدارس دیگر هست و آموزش و پرورش مانع ثبت نام دانش آموزان می شود باید گفت هر مدیر مدرسه ای موظف است که در صورت داشتن فضا نسبت به ثبت نام دانش آموزان تا سرحد امکان اقدام نماید و در جلسات متعدد بامدیران و مکاتبات مختلف با مدارس نیز تاکید شده که نسبت به ثبت نام دانش آموزان در نزدیکترین مدرسه به محل سکونت آنان بخصوص در حاشیه شهر اقدام نمایند. لذا هدف آموزش و پرورش شهرستان رضایتمندی و آسایش خاطر دانش آموزان و اولیاء بوده و درصورت اثبات سهل انگاری هر مدیری نسبت به این موضوع برخورد قانونی لازم خواهد شد.

۶-ضمنا یادآوری می شود که ساخت فضا و تامین آن بر عهده آموزش و پرورش نیست ولی در عین حال ما وظیفه خود را انجام داده ایم و در حال حاضر دو آموزشگاه در حال ساخت است که به پیگیری های این مدیریت، اداره کل نوسازی مدارس قول داده اند تا اوایل سال جدید به بهره برداری برسد که انشاء الله این مشکل هم حل گردد.

روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد

 

در روزهای آینده نیز کلیپ تصویری که روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در پاسخ به گزارش مستند صبح زاگرس ارسال کرده است در این پایگاه خبری منتشر خواهد شد.

پایگاه خبری صبح زاگرس در روزهای آینده  مستندات جدیدی از ترک تحصیل دانش آموزان پایه ششم روستای بلهزار را منتشر خواهد کرد و از برخی تناقض گویی های مسئولان اموزش و پرورش پرده برداری می کند.

انتهای پیام/۲۰۰

ترک تحصیل ۶۰۰ دانش آموزبویراحمد
بلهزار یاسوج

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi