شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

سقط درمانی در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد ۳۹ مورد گواهی صدور مجوز سقط درمانی در چهار ماه سالجاری در اداره کل پزشکی قانونی استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چرام به نقل از  صبح زاگرس ، کامروز امینی با اعلام این خبر افزود: تعداد ۵۶ مورد پرونده

اختصاصی کرونا

کد خبر : 35286
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴

کرونا :

سقط درمانی در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد ۳۹ مورد گواهی صدور مجوز سقط درمانی در چهار ماه سالجاری در اداره کل پزشکی قانونی استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
سقط درمانی در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت 3

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چرام به نقل از  صبح زاگرس ، کامروز امینی با اعلام این خبر افزود: تعداد ۵۶ مورد پرونده با موضوع سقط درمانی در چهار ماه سالجاری در اداره کل پزشکی قانونی استان پذیرش و از این تعداد ۳۹ مورد با بررسی مدارک و مستندات مورد نیاز، منجر به صدور مجوز سقط طبی شد

وی ادامه داد: تعداد ۱۴ مورد نیز عدم صدور مجوز و تعداد ۳ مورد نیز بعد از تشکیل پرونده به جهت عدم پیگیری مراجعین بایگانی شده است.

امینی اظهار کرد: آمار تشکیل پرونده جهت سقط درمانی در مدت مشابه سال گذشته ۴۴ مورد و صدور گواهی سقط درمانی ۳۱ مورد بوده است که در مقایسه با امسال افزایش داشته است.

بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه وبویراحمد در سال ۹۵ به نسبت جمعیت در رتبه دوم میزان معاینات جسمانی سقط درمانی به ازای هر صد هزار نفر در کشور قرار دارد.

تأکید مجدد بر مراجعه به موقع متقاضیان سقط درمانی به پزشکی قانونی

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: یکی از مهم ترین شروط صدور مجوز سقط درمانی در پزشکی قانونی سن بارداری است که بر اساس قانون باید قبل از چهار ماهگی یا ۱۹ هفتگی بر اساس سونوگرافی های معتبر انجام گیرد.

وی افزود: در صورت وجود شرط فوق سایر شرایط از جمله وجود ناهنجاری در جنین که موجب عسر و حرج مادر شود و یا بیماری مادر که ادامه بارداری را برای او با خطر جانی توأم می سازد، مورد بررسی قرار می گیرد. لذا پزشکان محترم در مورد ارجاع به موقع مادران باردار و مادران در مورد مراجعه به موقع به ادارات پزشکی قانونی می بایست محدودیت زمانی فوق را مد نظر قرار دهند.

سود واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند به جیب چه کسانی می‌رود؟/ امارات بزرگترین صادر کننده کالا به ایران بعد از چین است!
دنبال کنید

انتهای پیام/۲۰۰

افزایش مراجعین سقط
پزشکی قانونی
سال ۹۶

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi