شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

حسن پور معاون فرمانداری لنده : حوادث طبیعی بخش جدایی ناپذیر رفتار طبیعت است .

حسن پور معاون فرمانداری لنده : حوادث طبیعی بخش جدایی ناپذیر رفتار طبیعت است . در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران که صبح امروز با حضور اعضای شورای اداری و خدمات رسان در محل سالن جلسات فرمانداری لنده تشکیل گردید آقای حسن پور معاون فرمانداری لنده ضمن تقدیر از حضور بموقع ادارات گفت : همانطور

اختصاصی کرونا

کد خبر : 32331
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

حسن پور معاون فرمانداری لنده : حوادث طبیعی بخش جدایی ناپذیر رفتار طبیعت است .

در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران که صبح امروز با حضور اعضای شورای اداری و خدمات رسان در محل سالن جلسات فرمانداری لنده تشکیل گردید آقای حسن پور معاون فرمانداری لنده ضمن تقدیر از حضور بموقع ادارات گفت : همانطور که عطسه بخشی از رفتار آدمی است حوادث طبیعی نیز بخش غیر قابل انفکاک طبیعت است . تا زمانی که موجب بروز خسارتهای جانی و مالی نگردد نه تنها طبیعی است بلکه مایه آرامش زندگی انسانهاست . ایشان با تقسیم بندی حوادث طبیعی به دو گونه ی حوادث با منشا بیرون زمینی مانند سیل ، صاعقه و خشکسالی و حوادث با منشا درون زمینی مانند زلزله و آتشفشان افزودند : بدیهی است در مدیریت ، کنترل بخش حوادث بیرون زمینی ما انسانها قادر به ایفای نقش مهمی هستیم . با توجه به وضعیت توپوگرافی و اقلیم کوهستانی استان ما ، عمده ترین رخداد طبیعی که می تواند به کانون بحران برای استان ما مبدل شود سیل و سیلاب است . در کنترل و مدیریت این بحران دو دسته از ادارات می توانند نقشی اساسی داشته باشند . به عنوان مثال اداره منابع طبیعی با کاشت پوشش گیاهی می تواند مانع از فرسایش خاک گردد زیرا پوشش گیاهی علاوه بر مهار تندآب ها ، باعث میشود باران جذب زمین گردد . و یا شهرداری و ادارات ناظر بر ساخت و ساز می توانند با رعایت اصول مهندسی در معماری شهر و ساخت و ساز باعث شوند  آسیب های پس از زمین لرزه  را به حداقل برسانند . حسن پور با ذکر مثالی از مدیریت قبل از بحران در ژاپن اشاره کرد و گفت در ژاپن برای به حداقل رساندن خسارات ناشی از زمین لرزه در زیر فنداسیون ساختمان بلبرینگهایی را تعبیه میکنند که این کار مانع از ریزش ساختمان میشود اما متاسفانه در کشور ما با رایزنی ها با ادارات ناظر خواهان به حداقل رساندن اقدامات پیشگیرانه مانند کار گذاشتن شبکه میلگردی  در ساخت و ساز میشویم . این یعنی درخواست که نه بلکه پرداخت زیرمیزی برای به تعجیل انداختن مرگ خود و خانواده .  و گروه دوم ادارات خدمات رسان که بعد از وقوع بحران کارگشا هستند . اداراتی مانند شهرداری ، راه و شهرسازی و … با اقداماتی مانند کانال روبی و ایمن سازی حریم راهها و پل ها در مدیریت پس از بحران نقش آفرین هستند . در ادامه کلیه ادارات ضمن بیان اقدامات خود آمادگی کامل خود را برای مقابله با بحران احتمالی سیل روز های دوشنبه و سه شنبه اعلام نمودند .
*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: فرمانداری شهرستان

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi