سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: طرح تحول سلامت از شاخص ترین طرحهای اجتمایی پس از انقلاب است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، طرح تحول سلامت در دولت یازدهم را یکی از شاخص‌ترین و مترقی‌ترین طرح‌های اجتماعی پس از انقلاب دانست. سید موسی خادمی در دیدار صمیمی با پرستاران و پرسنل بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج که به مناسبت میلاد اسوه صبر و استقامت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار انجام گرفت، افزود: مقوله سلامت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 31960
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، طرح تحول سلامت در دولت یازدهم را یکی از شاخص‌ترین و مترقی‌ترین طرح‌های اجتماعی پس از انقلاب دانست.

سید موسی خادمی در دیدار صمیمی با پرستاران و پرسنل بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج که به مناسبت میلاد اسوه صبر و استقامت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار انجام گرفت، افزود: مقوله سلامت تا قبل از آغاز اجرای طرح تحول، مورد غفلت واقع شده بود.
خادمی اظهار داشت: امروزه موضوع سلامت که از خواسته‌های راهبردی نظام و همواره مورد تأکید رهبری فرزانه انقلاب بوده به یکی از مهمترین اولویت‌های دولت تدبیر وامید تبدیل شده و موجی از رضایتمندی و امید را در بین آحاد مردم به وجود آورده است.
استاندارتصریح کرد: با اجرای طرح تحول سلامت پرداخت از جیب بیماران ازجمله در مناطق محروم از ۴۰ درصد به حدود ۶ درصد کاهش ‌یافته است.
خادمی افزود: شمار بیماران ارجاعی از این استان به استان‌های همجوار از ۳۰ نفر به ازای هر یک هزار نفر تا قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت اینک به حدود ۶ نفر به ازای این میزان رسیده است.
خادمی، اجرای طرح تحول نظام سلامت در کهگیلویه و بویراحمد را مثبت ارزیابی کرد و گفت:  استان از مجموع هفت بسته خدمتی در این طرح، در پنج مورد آن از میانگین کشوری بالاتر است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۲۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در رشته‌های مختلف مورد نیاز به صورت تمام وقت جذب بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی این استان در طول سه و نیم سال گذشته شده‌اند.
استاندار بیان کرد: 70 درصد از مجموع ۲۳۳ پزشک متخصص و فوق تخصص در سطح بیمارستان‌ها و کلینیک‌های تخصصی استان به صورت تمام وقت مشغول انجام خدمات درمانی هستند.
خادمی تصریح کرد: افزایش دستگاه‌های سی تی اسکن در این استان از ۲ مورد به چهار مورد، راه اندازی سه مرکز آی سی یو نوزادان در سه شهر دوگنبدان، یاسوج و دهدشت و اضافه شدن ۸۰ ساختمان ملکی خانه بهداشت در روستاها از دیگر دستاوردهای بهبود زیرساخت‌های درمانی سه سال اخیر بوده است.
استاندار با بیان اینکه تا رسیدن به وضعیت مطلوب در حوزه سلامت به‌ ویژه در بیمارستان‌ها فاصله زیادی وجود دارد، گفت: با بهره برداری از بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی یاسوج با میانگین پیشرفت فیزیکی بالای ۸۳ درصدی تا تیرماه سال آینده بخش عمده‌ای از مشکلات حوزه درمان در استان  مرتفع خواهد شد.
*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: فرمانداری باشت

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi