چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رفع تحریم های نفتی،پتروشیمی ،بیمه ای و خروج از ذیل بند 7 منشور سازمان ملل بخشی از دستاوردهای برجام است.

فرماندار باشت افزود:با حاصل شدن برجام از ذیل بند ۷ منشور سازمان ملل که ایران را کشوری مخل نظم جهانی بر می شمرد خارج شدیم . سید مسعود حسینی فرماندار باشت در خطبه های پیش از نماز جمعه شهرستان باشت با تبریک روز پرستار و دهه مبارک فجر به جایگاه انقلاب اسلامی در دنیا اشاره

اختصاصی کرونا

کد خبر : 31881
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹

فرماندار باشت افزود:با حاصل شدن برجام از ذیل بند ۷ منشور سازمان ملل که ایران را کشوری مخل نظم جهانی بر می شمرد خارج شدیم .

سید مسعود حسینی فرماندار باشت در خطبه های پیش از نماز جمعه شهرستان باشت با تبریک روز پرستار و دهه مبارک فجر به جایگاه انقلاب اسلامی در دنیا اشاره و افزود:انقلاب اسلامی ایران با تمام انقلاب های جهان تفاوتی اساسی داشته و آن تکیه بر دین و رهبری دینی آن بود که با پشتوانه ای مردمی توانست علاوه بر شکل گیری انقلاب اسلامی ایران  در الهام بخشی به  بسیاری از انقلاب های آزادی بخش جهان تاثیر  بگذارد.
حسینی افزود:امروزه دشمن با تمام ابزار و عمال خود تلاش می کنند بین انقلاب و مردم فاصله ایجاد کنند چرا که میداند هیچ انقلابی بدون پشتوانه مردمی دوام نخواهد آورد و چنانچه بخواهیم در این مسیر اتحاد همچون گذشته محکم قدم برداریم لازم است همگی به نقش ها و وظایف خود در مقابل انقلاب عمل نماییم.
فرماندار باشت افزود:مردم و مسئولین همه در مقابل انقلاب و آینده کشور وظایفی بر عهده دارند که وظیفه مسئولین عملکرد و خدمت مناسب است و در مقابل وظیفه مردم پشتیبانی و حمایت از نظام مردمی خود است.
فرماندار باشت به دستاورد های انقلاب اسلامی اشاره و افزود: دستاوردهای انقلاب اسلامی با قبل از آن قابل مقایسه نیست چنانچه حتی در خصوص زیر ساخت های اساسی نیز شهر ها و روستاها در قبل از انقلاب از امکانات جزیی نیز بی بهره بوده اند و جهت افزایش رفاه جامعه همه دولت ها تلاش هایی متناسب با موقعیت و شرایط وقت خود انجام داده اند.
مقام ارشد اجرایی شهرستان باشت افزود:وقتی دولت تدبیر و امید دولت را تحویل گرفت با تحریم های ظالمانه ای از سوی آمریکا،اروپا ،شورای امنیت و برخی کشورهای دیگر مواجه بودیم  اما با برنامه ریزی در دو بعد ملی و بین المللی توانست گره بسیاری از مشکلات را باز نماید .
وی افزود: دولت در راستای اقدامات عملی خود با تشکیل تیم کارشناسی و هدایت ها و رهنمود های مقام معظم رهبری و پشتوانه های ازشمند مردمی ،علمی ،نظامی و …توانست کشورهای دنیا را به دور میز مذاکره بنشاند و تحریم های ظالمانه را مرتفع نمایند.
حسینی افزود: دستاورد برجام در شرایطی حاصل شد که صادرات نفت ما که اقتصاد کشور به آن وابسته بود به قریب ۷۵۰ هزار بشکه رسیده بود ودر محصولات پتروشیمی ،امور بیمه ای و … در تحریم بودیم و حتی پول همین تعدادبشکه نفت را یا مجبور بودیم اجناس بی کیفیت خرید کنیم یا باید به صورت چمدانی به کشور بیاوریم که سبب بروز مشکلات فراوانی برای کشور کرده بود.
فرماندار باشت افزود:با حاصل شدن برجام از ذیل بند ۷ منشور سازمان ملل که ایران را کشوری مخل نظم جهانی بر می شمرد خارج شدیم .
وی افزود: امروزه با تحقق برجام صادرات نفت ما به بیش از دو برار گذشته رسیده و در انتقال پول نفت مشکلی وجود ندارد و هر نوع کالایی کهمتناسب با کشور باشد را می توانیم وارد نماییم و دیگر مجبور به وراد کردن کالاهای بی کیفیت در ازای پول نفت نیستیم.
مقام ارشد اجرایی شهرستان به بد عهدی های آمریکا اشاره و افزود:  نگاه دولت تدبیر و امید همچون دولت های گذشته نگاه غیر قابل اعتماد و مد نظر قرار دادن اقدامات ظالمانه آمریکا به ملت ایران بوده و بدعهدی های صورت گرفته از سوی آمریکا باز منافع بسیاری را نصیب ایران خواهد کرد و نمونه آن موضع گیری کشورهای مختلف علیه سخنان رئیس جمهور آمریکا در خصوص برجام است که همه کشور ها بیان کردند از برجام و دستاورد های آن دفاع خواهند کرد این شکاف چشمگیری بین امریکا و سایر کشورهای هم پیمانش بوجود آورده است.
فرماندار باشت افزود: برجام سبب شد دنیا ایران را به عنوان یک کشور دارای صنعت هسته ای به رسمیت بشناسد و بتوانیم معاملات لازم را در این باره در بازارهای جهانی انجام دهیم.
حسینی فرماندار باشت در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات دولت تدبیر و امید در شهرستان اشاره و افزود:در دهه مبارک فجر قریب ۱۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.
وی افزود: در حوزه راه خدمات شایانی دردست اقدام است و چنانچه شرایط جوی مناسب باشت روگذر باشت که بسیاری از مشکلات مردم شهرستان را مرتفع خواهد کرد طی چند روز آتی افتتاح خواهد شد و همچنین بخش جاده ترانزیتی باشت به گچساران در حال تکمیل شدن است و جاده دسترسی به پیچاب که بازگشایی آن حتی زمانی دور از انتظار بود امرزه علاوه بر بازگشایی قریب ۳ کلیومتر از آن بزودی آسفالت خواهد شد.
حسینی افزود:در حوزه گاررسانی افتتاح گاز رسانی به پشت کوه را خواهیم داشت که قریب دو سال به طول انجامید و کلنگ گاز رسانی به کمربندی باشت و روستاهای اطراف آن از جمله بیدک،ده کهنه ظفری و … به زمین زده خواهد شد.
فرماندار باشت افزود: در حوزه آب مشکل آب شرب شهر باشت با حفر یک حلقه چاه و کلنگ زنی منبع آب ۲۰۰۰ متر مکعبی مرتفع خواهد شد و روستاهایی که مشکل آب داشتند از جمله نارگ موسی و روستاهای همجوار نیز آب رسانی این روستاها در دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: در حوزه بهداشت بیمارستان ۳۴ تختخوابی باشت در حال تکمیل شدن است که تا پایان سال یا حداکثر دو ماه آغاز سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید و مشکلات بهداشتی مردم شریف شهرستان را که گاه مجبور بودند برای مداوا به شهرستان های همجوار مسافرت کنند را مرتفع خواهد کرد.
فرماندار باشت افزود: اقدامات شایسته دیگری نیز در دست اقدام است از جمله مطالعات پل دوم کلانتری باشت که با حمایت های دکتر تاجگردون نماینده مردم شریف شهرستان های گچساران و باشت در حال پیگیری است.
حسینی افزود: بحث مصلی باشت که از دغدغه های مردم و مسئولین است با پیگیری های لازم و با اعتبار ۳میلیارد و پانصد میلیون ریالی در نظر گرفته شده در سال۹۵ تکمیل خواهد شد و در صورت نیاز نیز اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.
 
*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: فرمانداری باشت

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi