جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندارگچساران :آموزش مربیان قرآن و احیاء روح قرآن در جامعه به کاهش آسیب های اجتماعی منجر خواهد شد

به گزارش کرونا نیوز , ؛عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران در آیین اعطای کارنامه تجلیل از برگزیدگان نخستین دوره تربیت معلم آموزش عمومی قرآن کریم که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار گردید سخنانی را در باب اھمیت موضوع فعالیت های  قرآنی وتاثیر قرآن در روح و روان انسان ها  ،آشنایی بیشتر جوانان با قرآن وکاربردی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 31757
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

کرونا :

فرماندارگچساران :آموزش مربیان قرآن و احیاء روح قرآن در جامعه  به کاهش آسیب های اجتماعی منجر خواهد شد

به گزارش کرونا نیوز , ؛عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران در آیین اعطای کارنامه تجلیل از برگزیدگان نخستین دوره تربیت معلم آموزش عمومی قرآن کریم که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار گردید سخنانی را در باب اھمیت موضوع فعالیت های  قرآنی وتاثیر قرآن در روح و روان انسان ها  ،آشنایی بیشتر جوانان با قرآن وکاربردی کردن مفاھیم قرآنی ،ایجاد فرھنگ قرآنی در جامعه وتوسعه معارف قرآنی ایراد نمودند.
وی بهره گیری از ظرفیت های دینی و قرآنی در جامعه را علاوه بر برکات دنیوی و اخروی در زندگی انسان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ضروری دانست و افزود: اگر ھم اکنون ما دارای یک جامعه قرآنی وفرهنگ دینی قرآنی هستیم، این به برکت خون شهداء و وجود رهبر قرآنی در جامعه ما می باشد.
رحیمی با اشاره به پیشرفت علم و تکنولوژی و قرار گرفتن بشر در این مسیر اظهار داشت :در مسیر پیشرفت های علمی و صنعتی و استفاده از این علوم نباید از علوم و معارف دینی غافل بود و با تمسک به ظرفیت های دینی و اعتقادی میتوان بر بسیاری از تهاجمات و آسیب های اجتماعی غلبه پیدا کرد.
وی  با اشاره به جایگاه معلمان و رسالت مربیان بویژه مربیان قرآنی در جامعه افزود: تعلیم و آموزش مربیان قرآنی به حل و فصل باورهای اعتقادی در جامعه و خانواده کمک شایانی می کند.
رحیمی با تاکید بر این مطلب که قرآن باب معرفت الله است وقتی که ما میخواهیم از این باب وارد شویم باید با روخوانی قرآن آشنا شویم افزود:جایگاه معلم جایگاه رفیعی بوده و معلم قرآن نیز در این میان جایگاهی منحص به فرد داشته که با هیچ کس قابل مقایسه نیست.
فرماندار شهرستان گچساران ضمن تاکید براهمیت  قرآن آموزی و آموزش تعالیم دینی به خردسالان و کودکان  اظهار کرد: باید از همان کودکی با تقویت باورهای و آموزه های دینی در فرزندان سلامت جامعه را در آینده تضمین کنیم .
عبدالرحیم رحیمی با بیان این مطلب در سال جاری بیش از ۲۱ نفر در گچساران آموزش تربیت مربی قرآن را فرا گرفتندافزود:باعث خوشحالی وافتخار است که در شهرستان به این آموزه ها در کنار دیگر فعالیتها اهمیت داده شده و در این میان  به هفت نفر از مربیان و قرآن آموزان این شهرستان در این آیین کارنامه اعطا شد.
 وی در  پایان احیاء روح قرآن و تأثیر آن بر کاهش آسیبهای اجتماعی را بسیار با اهمیت بر شمرده و سنگینی این رسالت خطیر را وظیفه‌ی مربیان، مدیران قرآنی و علی الخصوص مادران در جامعه دانست.
رئیس کارگروه قرآن و عترت بنیاد خاتم الاوصیاء (عج) در این آیین اظهار داشت: ظرفیت لازم برای تحقق طرح نشست قرآنی خانگی مسجد محور برای تمامی آحاد جامعه از جمله دانش آموختگان و حافظان قرآن در کشور وجود دارد.
محمدعلی خواجه پیری با بیان اینکه این بنیاد رکورد جدیدی در زمینه حفظ یک ساله از خود به جای گذاشته، گفت: امید است این بنیاد در مسیر تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، نقش بسزایی ایفا کند.
وی  افزود: یکهزار و ۸۰۰ قرآن آموز در سال جاری از سوی این بنیاد دوره های آموزش تربیت معلم قرآن کریم را فرا گرفتند. 
خواجه پیری  گفت: ۸۰ درصد از جمعیت کشور در یک افق ۱۵ ساله خواندن قرآن را فرا خواهند گرفت.
رئیس کارگروه قرآن و عترت بنیاد خاتم الاوصیا، (عج) گفت: فعال کردن خانه‌های قرآنی مسجد محور(ارتباط قرآن با مسجد)، تشکیل جامعه قرآنی، آموزش اساتید و مربیان قرآنی و ترویج و کمک به قرآن را از برنامه‌های پیش ‌رو این نهاد برشمرد.
وی با بیان اینکه تدوین اهداف عمومی آموزش قرآن کریم در حال برگزاری است، افزود: به زودی یک تغییر اساسی در نظام آموزش قرآنی کشور ایجاد خواهد شد.
خواجه پیری گفت: خانواده‌ها نباید برای فراگیری قرآن منتظر مؤسسات قرآنی باشند بلکه قرآن‌ آموزی را باید از خانواده آغاز کرد.

 
 

 

منبع : فرمانداری گچساران

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi