سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار: برای تامین زمین شهرک های صنعتی جدید از هم اکنون برنامه ریزی شود

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: برای تامین زمین مستعد جهت توسعه شهرک های صنعتی و ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی جدید در آینده از هم اکنون برنامه ریزی لازم به عمل آید. سیدموسی خادمی در نشست بررسی مشکلات شهرک های صنعتی استان، گفت: کمیته ای متشکل از منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 31672
تاریخ انتشار : شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: برای تامین زمین مستعد جهت توسعه شهرک های صنعتی و ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی جدید در آینده از هم اکنون برنامه ریزی لازم به عمل آید.

سیدموسی خادمی در نشست بررسی مشکلات شهرک های صنعتی استان، گفت: کمیته ای متشکل از منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و شهرک های صنعتی استان تشکیل شود واراضی مستعد و مورد نیاز نواحی و شهرک های صنعتی استان بخصوص در دو شهرستان بویراحمد و گچساران را شناسائی، بررسی و پیشنهاد دهند.
استاندار اظهار داشت: اراضی شناسائی و پیشنهادی و مطالعه شده در شورای برنامه ریزی مطرح و اقدامات لازم جهت مراحل بعدی آن انجام شود.
خادمی تاکید کرد: اراضی شناسائی شده برای شهرک صنعتی در طرح جامع تفضیلی قرار گیرد تا مورد استفاده و کاربری دیگری قرار نگیرد.
در این نشست جانمائی برای الحاق ۱۰۰ هکتار زمین به شهرک صنعتی فرودگاه بویراحمد و در گچساران ۴۰ هکتار زمین برای توسعه شهرک صنعتی از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان پیشنهاد شد و مصوب گردید که این اراضی در طرح جامع تفضیلی به این منظور گنجانده شود.
استاندار تصریح کرد: متقاضی برای واحدهای صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان بخصوص یاسوج و گچساران زیاد شده است واگر نواحی و سایت های جدیدی شناسائی و بسترسازی نشود در آینده نزدیک با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.
خادمی تاکید کرد: با توجه به اینکه با محدودیت و کمبود زمین مواجه خواهیم شد، اراضی که در اختیار متقاضیان بنگاه های تولیدی و اقتصادی قرار داده می شود در واگذاری ها نرم و استاندارد لازم کاملا رعایت شود.
رئیس شرکت شهرک های صنعتی استان هم گفت: هم اکنون در دو شهرستان گچساران و بویراحمد با کمبود زمین برای توسعه شهرک ها و نواحی جدید صنعتی مواجه شده ایم.
بنام افزود: در حال حاضر برای توسعه شهرک صنعتی در یاسوج به ۱۰۰ هکتار و در گچساران به ۴۰ هکتار زمین نیاز داریم.
وی یادآور شد: یک هزار و ۴۸۹هکتار زمین برای احداث نواحی و شهرک های صنعتی در این استان در اختیار داریم که شامل ۱۲ شهرک و ۹ نواحی صنعتی می باشد.
به گفته وی، ۴۳۰ واحد صنعتی در استان داریم که چهار هزار و ۳۲۴نفر در آن مشغول به کار هستند.
*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: فرمانداری باشت

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi