جلسه هم اندیشی با موضوع موانع موجود در خصوص اعتبارات تخصیصی لازم جهت ساخت وساز مسکن روستایی ظهر امروز با حضور فرماندار، مدیرکل بنیاد مسکن ، مدیران بانک های استان و رئیس بنیاد مسکن شهرستان  در محل فرمانداری بویراحمد برگزار شد.

در این جلسه موضوع وام های بازسازی واحد های مسکونی که از طریق حوادث طبیعی مثل برف، باران وسیل دچار صدمه شدند، مورد بررسی قرار گرفت.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه فرصت کمی تا پایان سال مانده است و هنوز بخشی از اعتبارات سال ۹۴ جذب نشده است، گفت: انتظار ما این است که اعتبارات به صورت صد در صد جذب شود.

سید محمد کاظم نظری با اعلام اینکه بالای ۹۵ درصد وام های بهسازی ونوسازی مسکن روستایی در سال ۹۴ جذب شد، گفت: همان پنج درصد باقی مانده برای شهرستان بویراحمد  هم مهم است.

نظری به بحث وام های حوادث و بازسازی اشاره کرد وگفت: واحدها وساختمانهایی که بر اثر حوادث مختلف طبیعی دچار صدمه وخسارت شدند با نظر کارشناسان دستگاه های متولی به بانک ها معرفی شدند ولی متاسفانه میزان جذب اعتبارات ۶۵ درصد اعلام و۳۵ درصد هنوز جذب نشده است.

فرماندار بویراحمد ضمن ابراز نگرانی از وضعیت نامطلوب در ارائه ی خدمات بانکی نسبت به پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی گفت: با توجه به اینکه جمعیت انبوهی از مردم در نوبت دریافت این وام ها هستند، قابل قبول نیست با این وضعیت وجمعیت نیازمند، درصدی از این وام ها جذب نشود ویا برگشت داده شود.

نظری مبلغ وام های بلاعوض حوادث روستایی را پنج میلیون تومان وبرای مناطق شهری مبلغ شش میلیون تومان عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد با پیگیری های صورت گرفته ومصوبات این جلسه تا پایان سال، همه ی مبلغ پیش بینی شده برای شهرستان جذب ونسبت به پرداخت آن اقدام شود.

تصویب کلیات طرح اصلاح ساختار بودجه در کمیسیون برنامه مجلس
دنبال کنید