یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت اما…..

به گزارش کرونا نیوز , ،سید محسن اسدی -چند روزی است که خبری جامعه سلامت استان را تحت شعاع قرار داده است. خداحافظی اجباری و غمناک دکتر چمن از ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و سلام دکتر ایلامی به ریاست دانشگاه. دانشگاه  روزهای آرام و خوبی را پشت سر میگذاشت که ناگهان شوکی عجیب همه را

اختصاصی کرونا

کد خبر : 31160
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶

کرونا :

صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت اما…..

به گزارش کرونا نیوز , ،سید محسن اسدی -چند روزی است که خبری جامعه سلامت استان را تحت شعاع قرار داده است.

خداحافظی اجباری و غمناک دکتر چمن از ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و سلام دکتر ایلامی به ریاست دانشگاه.
دانشگاه  روزهای آرام و خوبی را پشت سر میگذاشت که ناگهان شوکی عجیب همه را مبهوت کرد.
نگارنده ضمن تبریک به حضور میمون و مبارک آقای دکتر ایلامی به صندلی ریاست دانشگاه ،  این جایگاه را شایسته این استاد گرانقدر می داند.
 اما ذکر چند مورد ضروری به نظر می رسد.
در استانی که از محرومیت های زیادی رنج میبرد گاه و بیگاه شاهد محرومیتهای فکری و سلیقه ای بوده و کماکان هستیم .آن گاه که یک مسئول با روش سنگالیسم متکیایی از مسئولیت کنار گذاشته می شود ، به یک باره و بدون از فراهم کردن شرایط یک خداحافظی محترمانه با برخوردی ناشاسیت ضامن انتحاری بمب تغییر مسئول را می فشاریم ، اما چرا اینگونه؟
مردم سرافراز کهگیلویه و بویراحمد همواره در صحنه های مختلف سرآمد همه استان های دیگر و حاضر در تمام عرصه های مختلف بوده اند.انتخابات ملموس ترین صحنه ای است که با حضوری حداکثری و  غیرتمندانه ، این مردم را زیر پرچم مقدس ایران گرد هم  می آورد.
آنگاه که ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج درخت  دانشگاه را با آبیاری و نگهداری به  روزهای شکوفایی و بهار نزدیک میکند به یک باره و بدون اطلاع و  آمادگی لازم زمستان را صدا میزنند و سرمای جانکاهش را عرضه می دارند و ایشان از مسئولیت خلع می شوند.
دانشگاه محیطی علمی و  فرهنگی  است که دانشجویان و سایرین باید درس اخلاق و مردانگی و حریت را در آن به یادگار ببرند.
اما این روزها زمزمه هایی ناجوانمردانه و به دور از واقعیت باعث شد باسواد ترین مدیر تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد با خاطره ای تلخ ساختمان قدیمی ستاد و دفتر کارش را ترک کند.
متأسفانه باور برخی بر این است که تغییر رئیس درواقع نوعی انتقام از عدم باج دهی آقای دکتر چمن به عده ای است که فقط  آمال و آرزوی چند نفر  از دوستان و نزدیکانشان را میدیدند و سلامت  ، بهداشت و آموزش را کلید واژه ای نامفهوم قلمداد کرده اند.
همه مدیریت ها روزی تمام می شود در واقع عمر مدیریت همچون عمر گل کوتاهست و با چشم به هم زدنی اثری از آن باقی نمی ماند.
ای کاش برخی تنگ نظران بی فکر و نان به نرخ روز خوران مدرن به جای جنگ و جدل های سیاسی و انتقام جویی های ناجوان مردانه در راه روهای مجلس و وزارت خانه ها به دنبال تأمین بودجه و تخصیص های لازم برای مراکز آموزشی ، بهداشتی و درمانی می بودند.
ای کاش لحظه ای !!!!فقط لحظه ای به خدمات ارزشمند پروفسور چمن به این استان و مردم محرومش نظری می افکندند.
اما امروز بار دیگر آن روی سکه خود را نشان داد و به همه بیداردلان فهماند که هیچ کس از گزند انتقام جویانه و خانمان سوز برخی افراد معلوم الحال در امان نیست.
ای کاش آقایانی که مستقیم یا غیرمستقیم مقبولیت و محبوبیت خود را از مردم میگیرند به جای دامن زدن به اختلافات و تغییر تحولات به ریشه یابی معضلات و مشکلات سلامت استان نظری می افکندند.
چمن رفت ! چمن ها می روند ! اما آن چیزی که به جا می ماند نیک نامی است از ایشان و سرافکندگی برای کسانی که همواره چوب لای چرخ سلامت استان می گذاشتند و می گذارند.
تمام دلگرمی ما این است اکنون که  استادی بزرگ از صندلی ریاست به پایین کشیده شده است ، استادی بزرگ و لایق جایگزینشان شده است و این تنها نقطه امید و تنها روی خوش سکه است .
ضمن تبریک مجدد به آقای دکتر ایلامی انتظار است با باج خواهی های افراد نالایق و فاقد توان با تمام قدرت مقابله کنند و قطار پرشتاب دانشگاه را همچنان در ریل های پرپیچ و خم به سلامت به سرمنزل مقصود برسانند و همواره مراقب کسانی باشند که کت و شلوارهای کسب مدیریتیشان را این روزها اتوکرده تر بر تن دارند.
امید است همواره مشکلات جامعه بزرگ علوم پزشکی استان در چهاردیواری های همین دانشگاه حل شوند تا خانواده بهداشت و درمان استان کمتر دچار اختلاف شوند و دست طمعکاران بی خرد از این محیط مقدس علمی ،  آموزشی و  فرهنگی قطع شود.

صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت اما..... 3

*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: صبح زاگرس

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi