جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اظهار نظر مشترک خواهران موفق کنکور سراسری کهگیلویه و بویراحمد درباره حجاب + تصاویر

به گزارش کرونا نیوز , ،۱۷دی ماه ۱۳۱۴  روزی بود که شاه در ایران اسلامی کشف حجاب کرد و هر زنی را در خیابان با چادر و حجاب می دیدند چادر را به اجبار از سرش بیرون می کشیدند و اینگونه بود که می توان گفت در ان مدت از تاریخ زنان محجبه ایران اسلامی بخاطر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 31034
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱:۴۷

کرونا :

اظهار نظر مشترک خواهران موفق کنکور سراسری کهگیلویه و بویراحمد درباره حجاب + تصاویر

به گزارش کرونا نیوز , ،۱۷دی ماه ۱۳۱۴  روزی بود که شاه در ایران اسلامی کشف حجاب کرد و هر زنی را در خیابان با چادر و حجاب می دیدند چادر را به اجبار از سرش بیرون می کشیدند و اینگونه بود که می توان گفت در ان مدت از تاریخ زنان محجبه ایران اسلامی بخاطر حجابشان مجبور بودند در خانه بمانند.

کشف حجاب در ایران زمانی اتفاق افتاد که رضا شاه قانونی را در ۱۷ دی ۱۳۱۴ به تاریخ ایران تصویب کرد که به موجب آن، زنان و دختران ایرانی از استفاده از چادر، روبنده و روسری منع شدند.

 

نخستین نشانه‌های کشف حجاب را می‌توان در سخنرانی بدون روبنده طاهره قرهالعین و همچنین در دربار ناصرالدین شاه قاجار و در محافل روشنفکری یافت. همچنین فعالان جنبش زنان ایران در  دوره مشروطه و ابتدای حکومت رضاشاه بحث‌هایی در نقد حجابب  گشودند؛ ولی رسمیت پیدا کردن و اجباری شدن چند سالهٔ آن به دوره حکومت رضا شاه بازمی‌گردد.

به مناسبت سالروز ۱۷ دی و کشف حجاب توسط رضا شاه در گفت و گویی کوتاه نظر پدیده های کنکور ۹۴ و ۹۵ در کهگیلویه و بویراحمد درباره اهمیت حجاب و عفاف در جامعه را جویا شدیم که در زیر می خوانید.

 مهین بناوند داوطلب کهگیلویه و بویراحمدی است که سال ۹۴  توانست در کنکور سراسری رتبه ۸ رشته تجربی و رتبه ۵۹ زبان انگلیسی منطقه سه را کسب کند و هم اینک دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه شیراز مشغول به تحصیل است.

شقایق بناوند خواهر کوچک مهین بناوند نیز دانش آموز دبیرستان استعدادهای درخشان دخترانه یاسوج بود که  توانست امسال رتبه ۱۲ کنکور سراسری منطقه ۳ و رتبه ۱۸ کشور را در رشته علوم تجربی کسب کند و هم اینک دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه شیراز است.

نقش انکار ناپذیر صادرات در توسعه استان
دنبال کنید

 

اظهار نظر مشترک خواهران موفق کنکور سراسری کهگیلویه و بویراحمد درباره حجاب + تصاویر 5

                                                                مهین و شقایق بناوند در یک قاب

 

از نظر ما حجاب بیشتر از آن که چند متر پارچه باشد یک طرز رفتار است و یک شخصیت دینی پسند برای خانم هاست.برداشت افراد از یکدیگر معمولا برپایه ی شخصیت آن هاست و قضاوت در مورد شخصیت افراد با توجه به ظاهر آن ها کار درست و بجایی نیست.

درست است که اولین برداشت ما از دیگران براساس ظاهر آن هاست اما باید بدانیم حجاب در برابر بدحجابی است.

علت اینکه ما چادر را به عنوان پوشش اصلی خودمان انتخاب کردیم این است که آن را حجاب کامل میدانیم،در محیط های دانشگاهی و اجتماعی نیز عموما رفتار افراد با یکدیگر منطبق با شخصیت همدیگر است البته کم نیستند کسانی که براساس ظاهر افراد رفتار می کنند.
 
اظهار نظر مشترک خواهران موفق کنکور سراسری کهگیلویه و بویراحمد درباره حجاب + تصاویر 6
 
                                                             شقایق در کنار پدر و مادر
 
 
انتهای پیام/۲۰۰
 

                                                        

اظهار نظر مشترک خواهران موفق کنکور سراسری کهگیلویه و بویراحمد درباره حجاب + تصاویر 7

*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: صبح زاگرس

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi