پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: شرکت هلدینگ کمیته امداد امام خمینی(ره) در کهگیلویه و بویراحمد تأسیس می شود

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرکت زیرمجموعه هلدینگ کشاورزی کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان کهگیلویه و بویراحمد تأسیس شود. سید موسی خادمی، با بیان این مطلب در نشست با مدیران هلدینگ کشاورزی کمیته امداد امام خمینی(ره) و مدیران دستگاه های اجرایی استان، اظهار داشت: با تشکیل این شرکت مقدمات اجرایی شدن راه اندازی هشت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 30878
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸

کرونا :

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: شرکت هلدینگ کمیته امداد امام خمینی(ره) در کهگیلویه و بویراحمد تأسیس می شود
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرکت زیرمجموعه هلدینگ کشاورزی کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان کهگیلویه و بویراحمد تأسیس شود.
سید موسی خادمی، با بیان این مطلب در نشست با مدیران هلدینگ کشاورزی کمیته امداد امام خمینی(ره) و مدیران دستگاه های اجرایی استان، اظهار داشت: با تشکیل این شرکت مقدمات اجرایی شدن راه اندازی هشت مجتمع تولیدی و خدماتی در استان که از مصوبات سفر هیأت دولت بود فراهم می شود.
وی ،افزود:  استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه های مختلف کشاورزی ,کشت صنعت، گیاهان دارویی، گل، دامپروری  و دامداری، شیلات و … استعداد دارد و راه اندازی مجتمع های تولیدی در این حوزه ها برای مددجویان توجیه اقتصادی دارد.
خادمی، به آمادگی دستگاه های اجرایی استان در همکاری با هلدینگ کشاورزی کمیته امداد استان(ره) اشاره کرد و افزود: مجتمع های پیشنهاد شده در نقاط مختلف استان زیرساخت های اولیه مانند خطوط انتقال آب، برق، قابلیت واگذاری زمین و … را دارند .
استاندار، تأکید کرد: در فاصله زمانی کوتاه مدت شرکت هلدینگ کشاورزی در استان ثبت و مراحل واگذاری مجتمع ها انجام شود و مقدمات اجرای کار به نحوی پیش رود که تا ۱۴ اسفند ماه سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) عملیات میدانی مجتمع های تولیدی آغاز گردد.
مدیرعامل هلدینگ کشاورزی کمیته امداد امام خمینی(ره) در این نشست گفت: هلدینگ کشاورزی کمیته امداد بر راه اندازی مجتمع های تولیدی با اولویت توجیه اقتصادی و ویژه مددجویان تأکید دارد.
علیرضا غنی زاده، با بیان اینکه تلاش این مجموعه در راستای اشتغالزایی و خودکفایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) است، تأکید کرد: تمامی درآمدهای مجتمع های تولیدی و خدماتی احداث شده توسط هلدینگ کشاورزی صرف مددجویان می شود.
وی، افزود: فعالیت هلدینگ کشاورزی در زمینه کشت و صنعت، مجتمع های دامپروری و آمیخته گری، مجتمع های تولید سبزی و صیفی و همچنین عرضه محصولات تولیدی در میادین میوه و تره بار، تحقیق، توسعه و تولید گیاهان دارویی،توسعه کشت گلخانه ای، تکمیل زنجیره های تولید با محوریت اقتصاد مقاومت، صنایع تولیدی مانند سورتینگ، سردخانه و … فعالیت می کند.
در ادامه این نشست، مدیرکل جهاد کشاورزی استان برخی از مجتمع های پیشنهادی استان در راستای اجرایی شدن مصوبات سفر هیأت دولت و با هدف اجرا توسط هلدینگ کشاورزی کمیته امداد خمینی(ره) ارایه داد.
جعفر گوهرگانی، با بیان اینکه پیشنهادات استان با توجه به سطح محرومیت در استان و همچنین استعدادهای طبیعی مناطق مختلف ارایه شده است، تأکید کرد: مجتمع های پیشنهادی زیرساخت های اولیه را دارا هستند و عمدتا سرمایه گذاری های اولیه نیز در آنان صورت گرفته و آماده واگذاری به مجموعه هلدینگ کشاورزی است.
وی،گفت: مجتمع گلخانه ای دشت مازه کهگیلویه در مساخت ۸/۳۲ هکتار و ظرفیت تولید پنج هزار و ۱۰۰ تن انواع محصول صیفی و با اشتغالزایی ۱۳۶ نفر، مجتمع پروار بندی گوساله بهمئی در مساحت ۵۵ هکتار با ظرفیت ۹هزار و ۹۰۰ رأس و اشتغالزایی ۴۴۶ نفر، توسعه باغات دشت آبگندی گچساران با هدف اسکان عشایر و اشتغالزایی پایدار برای آنان با اشتغال ۳۶۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم ، احداث انبار سرد و سورتینگ باشت با ظرفیت پنج هزار تن و اشتغالزایی ۲۰ نفر، سردخانه و سورتینگ سیب کاکان بویراحمد، احداث نهالستان زیتون، مرکبات، انگور،انجیر و انار در شهرستان های گرمسیری ، پروژه های پیشنهادی شیلات در مناطق گرمسیری استان، توسعه باغات در مناطق آجم، چالموره، غورک، سادات محمودی و … برخی از طرح های پیشنهادی جهاد کشاورزی استان به مجموعه هلدینگ کشاورزی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
گفتنی است در این نشست مقرر شد با حضور یک نماینده از سوی مجموعه هلدینگ کشاورزی کمیته امداد امام خمینی(ره) اقدامات لازم در راستای تأسیس شرکت انجام شود و مجتمع های پیشنهادی جهت تصویب بررسی شوند.

تجلیل از بانوی پیشکسوت هندبالیست گچسارانی
دنبال کنید

 

منبع : فرمانداری گچساران

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi