پنج شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳

ماجرای ضعف مدیریت در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا نیوز ,، محمد بخشایی مطلق؛ مدرس دانشگاه نوشت: یک مدیر در مرحله اول باید رمز و رازهای مدیریتی را بداند و در مرحله ی بعدی نقاط ضعف خود را پوشش و نقاط قوت خود را تقویت کند و به هر فردی اجازه نزدیک شدن و چاپلوسی ندهد و باید قانون را برای همه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 30837
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹

کرونا :

ماجرای ضعف مدیریت در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا نیوز ,، محمد بخشایی مطلق؛ مدرس دانشگاه نوشت: یک مدیر در مرحله اول باید رمز و رازهای مدیریتی را بداند و در مرحله ی بعدی نقاط ضعف خود را پوشش و نقاط قوت خود را تقویت کند و به هر فردی اجازه نزدیک شدن و چاپلوسی ندهد و باید قانون را برای همه کارمندان و کارکنان یکسان اجرا کند.

 

مدیران ما جدای از متملقین، افراد مطیع و ضعیف را به عنوان مدیران میانی و مشاورین خود انتخاب می کنند؛ چون تحقق اهداف مدیر صرفا با مشاورین و معاونینی میسر است که از ایشان ضعیف تر بوده و مخالفتی با وی نداشته باشند که البته این نیز ضعیف بودن خود مدیران و طرح های وی را می رساند.

 

یکی دیگر از دلایل عمده ی ضعفِ مدیریت در استان این است که مدیران غالبا طایفه گرایی و روابط را جایگزین شایسته سالاری و ضوابط کرده اند.

 

کم نمی بینیم مدیران و مشاورینی را که پیش تر در مشاغل هنری و یا غیر مرتبط بوده اند که به صرف روابط در جایگاه های کلیدی قرار گرفته اند.

 

مدیران استان معمولا چشم بر محرومیت و مشکلات بخصوص بیکاری بسته و با جذب اطرافیان با دید محدودتر به فکر ثروت اندوزی در خانواده هستند و به این وسیله جایگاه خود را تثبیت می کنند.

 

مانورهای تبلیغاتی به جای اجرای قوی پروژه ها، منیت و عشق به شهرت از ضعف های دیگر مدیران ماست.

 

ضعف مدیریت در عمل نکردن به وعده ها و مصوبات به کرات قابل مشاهده است، ضعف مدیریت در تبعیض و توجهات و توزیع طرح ها و اعتبارات در استان قابل رویت است، در عدم ارتباط مسئولین استانی با مردم و البته عدم حضورشان در اجتماعات مناطق محروم دلیل بر این مدعاست.

سفر مسئولان سپاه و آموزش و پرورش به روستاهای عشایری کهگیلویه وبویراحمد
دنبال کنید

 

ضعف مدیریت یعنی در بسیاری از مناطق محروم استان درمانگاه شبانه روزی وجود ندارد و بدتر از آن گاهی در بزرگ ترین بیمارستان های دولتی مرکز استان شاهد اهمال کاری و بدرفتاری پرسنل با بیماران هستیم.

 

درد در یک ارگان و دو ارگان نیست. متاسفانه در بسیاری از ادارات و سازمان ها شاهد سوء مدیریت هستیم.

 

قطعا مدیرانی که بر اساس سفارش و توصیه مقامات خاص استانی و منطقه ای و صرفا جهت دریافت یک کارنامه مدیریتی منصوب می شوند نه تنها گرهی از مشکلات موجود را باز نخواهند کرد بلکه باعث سردرگمی بیشتر و اضافه شدن بار مشکلات و در یک کلام گسترش موج ناامیدی در میان مردم خواهند بود.

 

حسرت فرصت های از دست رفته، بیکاری، رکود اقتصادی، مهاجرت و بی تفاوتی در بین مردم و مسئولین نسبت به مسایل کلان و خرد که یکی از دلایل عمده ی آن عدم وجود مدیریت مقتدر، متخصص و پایدار در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به ویژه در سطح کلان آن است که باعث عقب افتادگی های پی در پی استان ما شده است.

 

رسیدن به این مهم، خواستن در ابتدا از سوی مردم این دیار که لازمه ی آن ایمان به کار گروهی و انسجام عمومی در راستای حل مشکلات موجود در سایه توکل بر خدا و سپس حضور مدیران خوش فکر، عملیاتی، دارای برنامه با توجه به شرایط و امکانات موجود است.

 

امید آنکه در سایه تحولات مدیریتی و بهینه هرچه سریع تر شاهد ایجاد شور، نشاط و یکپارچگی در بین مردم و مسئولین این دیار همیشه سرافراز در راستای اعتلای استان کهگلیویه وبویراحمد باشیم.

دکتر احمدی نژاد رسما کاندیدای ریاست جمهوری شد
دنبال کنید

 

منبع:چهارفصل

انتهای پیام/۲۰۰

 

ماجرای ضعف مدیریت در کهگیلویه و بویراحمد 3

*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: صبح زاگرس

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi