یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازی آقای مدیرکل با معدن فسفات چرام/ روز از نو روزی از نو

به گزارش کرونا نیوز , ،داریوش دیودیده در سرکشی از شهرک صنعتی بردیان چرام تعداد واحدهای دارای پروانه در شهرستان چرام را ۳۶ واحد با بیش از ۱۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دانست و اظهار داشت: بخش عمده واحدها در شهرک صنعتی بردیان مستقر است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از واحد تولید

اختصاصی کرونا

کد خبر : 30823
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷

کرونا :

بازی آقای مدیرکل با معدن فسفات چرام/ روز از نو روزی از نو

به گزارش کرونا نیوز , ،داریوش دیودیده در سرکشی از شهرک صنعتی بردیان چرام تعداد واحدهای دارای پروانه در شهرستان چرام را ۳۶ واحد با بیش از ۱۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دانست و اظهار داشت: بخش عمده واحدها در شهرک صنعتی بردیان مستقر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از واحد تولید آب معدنی، واحد قطعات لوله بسپار و دستمال کاغذی به نمونه‌هایی از واحدهای مستقر در شهرک صنعتی بردیان نام برد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان سرمایه‌گذاری در معادن مورد نیاز است.

دیودیده معدن فسفات را از ظرفیت‌های خوب شهرستان چرام دانست و گفت: این معدن با سابقه طولانی در سفر ریاست جمهوری به استان مطرح و مقرر شد، بررسی دقیق‌تر شود.

وی افزود: این پروژه در سفر وزیر صنعت هم مورد توجه قرار گرفت و برای تعیین تکلیف آن در سطح ملی تصمیم‌گیری خواهد شد.

این مسؤول با بیان اینکه نشست‌های مختلفی درباره فسفات چرام برگزار شده و با چند نفر سرمایه‌گذار مذاکراتی انجام شده است، گفت: آنچه به نظر رسید، این است که این معدن نیاز به مطالعات و بررسی جدید دارد.

دیودیده از واگذاری مطالعات پروژه معدن فسفات به مؤسسه کوثر خبر داد و افزود: پهنه ۵۰۰ هزار مترمربعی برای انجام مطالعات در اختیار این شرکت قرار گرفته است.

دیودیده تصریح کرد: بوکسیت از دیگر پروژه‌های معدنی چرام است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اختیار پروانه این معدن در اختیار شرکتی است که سالانه پنج هزار تن اجازه استخراج دارد، گفت: راه اندازی کارخانه متناسب با این ظرفیت در استان لازم است.

اعلام برنامه‌های روز دانش‌آموز در چاروسا
دنبال کنید

گفتنی است عملیات اکتشافی معدن فسفات این شهر از سال ۱۳۴۹ آغاز و تا سال 1372 به طول انجامید و پس از آن مطالعات امکان سنجی فنی و اقتصادی شروع شد. 

 با پیگیری مستمر مسوولان شهرستان و استان و با تشکیل نخستین کارگروه صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد در چرام این معدن ۲۶ تیر۹۱ به طور رسمی فعالیت خود را با شرکت بین المللی تحقیقات صنعت و معدن (آیرما) آغاز کرد. 

باتوجه به معارضات اجتماعی زمین های اطراف و مطالعات طرح اکتشاف و استخراج، عملیات اجرایی این معدن تاکنون آغاز نشده است ومعاون اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز امسال در نشستی نداشتن توجیه اقتصادی را دلیل راه اندازی نشدن این معدن عنوان کرده اند.

تا اینجای کار نه تنها مسئولان فکری به حال بزرگترین معدن فسفات کشور در چرام و خروج آن از بلا تکلیفی ۵۱ ساله نکرده اند بلکه در جلسات مختلف وبه بهانه های گوناگون و اینکه توجیه اقتصادی ندارد زیر بار مسئولیت فرار می کنند.

حال امروز رئیس سازمان صنعت و معدن تجارت کهگیلویه و بویراحمد از انجام مطالعات بیشتر درباره معدن فسفات چرام خبر داده است و روز از نو و روزی از نو شروع خواهد شد.

شهرستان چرام با بیش از ۳۲ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است. 

انتهای پیام/۲۰۰

 

بازی آقای مدیرکل با معدن فسفات چرام/ روز از نو روزی از نو 3

*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: صبح زاگرس

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi