سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ماجرای میرزا ابوالحسن شیرازی و خسرو معتضد

به گزارش کرونا نیوز ,، وقایع تاریخی با همه تلخ و شیرینش هیچگاه از ذهن ملت ها بیرون نمی رود و در حافظه موقت و دائمی ملت ها ثبت و ضبط می شود که مورخان بیشترین نقش را در به تصویر کشانیدن حوادث و وقایع تاریخی اعم از دفاعی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و از این

اختصاصی کرونا

کد خبر : 30719
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰

کرونا :

ماجرای میرزا ابوالحسن شیرازی و خسرو معتضد

به گزارش کرونا نیوز ,، وقایع تاریخی با همه تلخ و شیرینش هیچگاه از ذهن ملت ها بیرون نمی رود و در حافظه موقت و دائمی ملت ها ثبت و ضبط می شود که مورخان بیشترین نقش را در به تصویر کشانیدن حوادث و وقایع تاریخی اعم از دفاعی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و از این قبیل بر عهده دارند که گاهاً نیز در پاره ای از مسائل کلان جامعه با اعترافی تلخ از نتیجه حاصل شده روبرو شده است.

 

ماجرای میرزا ابوالحسن شیرازی و خسرو معتضد 11

 

خسرو معتضد از جمله تاریخ نویسانی است که در زمان روی کارآمدن دولت تدبیر و امید هموراه سیاست های خارجی میرزا ابوالحسن شیرازی را در برجام می ستود و بیش از ده ها مقاله و یادداشت در تبین سیاست های درست برجام نگاشته است.

ماجرای میرزا ابوالحسن شیرازی و خسرو معتضد 12

حال که دم خروس بیرون زده و مسئولان امریکایی و برخی از چهرهای شاخصی که آن روزها قسم جلاله یاد می کردند که برجام سراسر منفعت است کمتر در رسانه ها ظاهر می شوند و این در حالی است که اعمال تحریم های ۱۰ساله از سوی امریکایی ها و مجلس سنا تائید و عملاً  نقض برجام صورت گرفت روزه سکوت گرفته و برای فرار از مسئولیت نقض برجام آن را به مقام معظم رهبری منتسب کرده اند. در حالی که مقام معظم رهبری هیچ گاه در جزئیات برجام دخالت نداشته و هموراه تیم مذاکره کننده را به رعایت خطوط قرمز و لغو تحریم ها در همان گام اول تاکید کرده بود.

ماجرای میرزا ابوالحسن شیرازی و خسرو معتضد 13

 

ماجرای میرزا ابوالحسن شیرازی و خسرو معتضد 14

حال که ورق اقبال دولتمردان تدبیر امید در نقض برجام از سوی امریکایی ها برگشته است و این روزها نیز در رسانه ها شاهد انتشار اعترافات تلخ وزیرامورخارجه کشورمان در کمیسیون امنیت ملی بوده ایم، خسرو معتضد تاریخ دان و نویسنده تاریخی که زمانی برجام را ستایش می کرد امروز زبان به اعتراف گشوده و برجام را نکوهش می کند.

بازدید ۷۳۰ هزار گردشگر از کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

خسرو معتضد تاریخ دان و نویسنده تاریخی اظهارکرد: بنده به صراحت می گوییم زمانی من درباره میرزا ابوالحسن شیرازی شناخت کاملی از توانایی قدرت سیاسی آن در رسانه ها داشتم که در ادامه روند اجرای برجام شکست خورد و باید این شکست را بپذیرد.

ماجرای میرزا ابوالحسن شیرازی و خسرو معتضد 15

نکته جالب اعتراف خسرو متعضد وا خوردن او از نقض برجام و گول خوردن میرزا ابوالحسن شیرازی است و جالب است که رئیس جمهور نیز همه کسانی که در مورد برجام نقادهستند را معاند خطاب می کند.

وی در ادامه گفت: فعلا هیچ چیزی دست ما را در مسئله برجام نمی گیرد چرا که از سوی طرف امریکایی نقض شده است.

ماجرای میرزا ابوالحسن شیرازی و خسرو معتضد 16

خسرو معتضد به داستان خاله پیرش و سیاست آن در قبال برجام اشاره کرد وگفت: در دیداری که با خاله ام داشتم به من گفته بود که موقعی که می خواهیم به خانه خریداری کنیم حتما یک ضمانت نامه مهم می گیریم پس چرا در مسئله برجام ما چنین تضمین مستحکمی نگرفته ایم.

این مورخ ایرانی اظهارکرد: امریکایی ها پس از پذیرش برجام همه مسائلی که باید رعایت می کردند را نقض کردند و تحریم هایی که می بایست برداشته می شد را تمدید کردند.

ماجرای میرزا ابوالحسن شیرازی و خسرو معتضد 17

وی گفت: آقایان مرتب می گوییند ببینید چقدر تاجار و وزیرخارجه به کشور می آید و هیئت های تجاری و هزاران سفیر و رئیس جمهور از این قبیل می آیند ولی واقعا چه شد. بعد از کودتای ۲۸مرداد هم خیلی ها آمدند و رفتند.

خسرو معتضد در ادامه تاکیدکرد: این آمدن و رفتن ها هیچ نتیجه ای تا کنون در بر نداشت ولی باید امیدوار باشیم ببینیم چطور می شود.

گزارش کرونا نیوز تصویری دیدار نفت وگاز گچساران - هف سمنان
دنبال کنید

ماجرای میرزا ابوالحسن شیرازی و خسرو معتضد 18

این تاریخ نویس برجسته کشور اظهارکرد: به نظر من ما خیلی ساده لوحانه جلو رفتیم و متاسفانه در ابتدای کار هیچ تظمینی نگرفته ایم. و این در حالی که برای خرید یک خودرو حتماً تظمین گرفته می شود.

معتضد گفت: ما بتن ها را بدون گرفتن تظمینی مطئن در تاسیسات هسته ای ریختیم که من خیلی از این حرکت وا خورده شدم.

به هرحال باید نیک بدانیم که تاریخ معلم انسان ها است چرا که عبرت ها و درس های تاریخی سرشار از خیانت ها و موفقیت های کسانی است که بدون توجه به عبرت ها و نصایح آشکار تاریخی در دام های تنیده از مکر شیاطین گرفتار و متاسفانه سرمایه ها و هزینه های ملی به واسطه عدم نگاه واقع گرایانه با تاریخ باعث شکست شد و سرخوردگی در زد ملت شده اند.

جهت مشاهده فایل ویدئویی اظهارات خسرو معتضد می توانید به اینجا مراجه نمایید.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده

انتهای پیام/م/۲۰۰

سیداسماعیل میری

ماجرای میرزا ابوالحسن شیرازی و خسرو معتضد 19

*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: صبح زاگرس

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi