جلسه ۴۳: افزودن آیکون دلخواه به پست تایپ های سفارشیReviewed by پروانه on Dec 21Rating: 2.0جلسه ۴۳: افزودن آیکون دلخواه به پست تایپ های سفارشیاولین گام ، نصب و راه اندازی افزونه CPT Custom Icon است. بعد از فعالسازی، به مسیر Settings » CPT Custom Icon Settings بروید. در آنجا لیست انواع پست های

جلسه 43: افزودن آیکون دلخواه به پست تایپ های سفارشی

افزودن آیکون دلخواه به پست تایپ های سفارشی

تا به حال فکر به این  فکر کرده اید که چگونه می توانید برای انواع پست های سفارشی خود در وردپرس، آیکون های سفارشی اضافه کنید؟ در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چطور می توانید این کار را انجام دهید. وردپرس با استفاده از یک فونت آیکون به نام  Dashicons از وردپرس ۳٫۸ آغاز شده است. این آیکون فونت نگاهی بزرگ به هر دستگاه یا اندازه صفحه نمایش دارد. شما می توانید از این آیکون ها برای پست تایپ های خود بعنوان آیکون اختصاصی سفارشی استفاده کنید.

افزودن آیکون پست تایپ های سفارشی با استفاده از افزونه CPT Custom Icon

اولین گام ، نصب و راه اندازی افزونه CPT Custom Icon است. بعد از فعالسازی، به مسیر تنظیمات » CPT Custom Icon Settings بروید. در آنجا لیست انواع پست های سفارشی خود را خواهید دید. سپس روی دکمه ‘Choose icon’ برای انتخاب نوع فونت کلیک کنید.

پست سفارشی

افزودن آیکون های پست تایپ های سفارشی با استفاده از افزونه UI

اگر به تازگی یک پست تایپ سفارشی ثبت کرده اید، به شما توصیه می کنیم، که از افزونه  Custom Post Type UI برای ایجاد و مدیریت و طبقه بندی پست تایپ های سفارشی استفاده کنید. یک آیکون برای پست تایپ سفارشی  به وسیله ی افزونه CPT UI ایجاد کنید. این افزونه بطور پیش فرض از Dashicons پشتیبانی می کند. بنابراین به وب سایت Dashicons رفته و آیکونی را که برای پست تایپ خود می خواهید انتخاب کنید.

انتخاب آیکون

با کلیک بر روی یک آیکون در لیست، نسخه بزرگتری از آیکون ها در بالا نمایش داده می شود. در کنار آن می توانید آیکون کلاس css را مشاهده کنید. شما باید سی اس اس را کپی و پست تایپ سفارشی را که می خواهید در CPT UI ویرایش شود را، ویرایش کنید. برای اینکار روی لینک  Advanced Options کلیک و در پایین قسمت آیکون منو سی اس اس را در آن جایگذاری کرده و سپس تغییرات را ذخیره کنید.

استخدامی سازمان تأمین اجتماعی+شرایط+منابع+نمونه سؤالات
دنبال کنید

افزودن آیکون

برای آیکون می توانید تصویری مطابق میل خود انتخاب و آن را با کلیک کردن بر روی رسانه > بارگذاری آپلود کنید. بعد از آپلود بر روی لینک ویرایش کلیک و آدرس تصویر را کپی کنید. سپس آدرس را درفیلد آیکون منو در قسمت تنظیمات CPT UI جایگذاری کنید.

افزودن دستی آیکون برای پست تایپ های سفارشی

اگر پست تایپ سفارشی را با قرار دادن یک کد در افزونه و یا با فایل  functions.php ایجاد کرده اید می توانید آیکون های منو را بطور دستی وارد کنید. یک بار دیگر به وب سایت Dashicons رفته و یک آیکون انتخاب و سی سی اس کلاس را کپی کنید. بعد از این، آن را در کد پست تایپ سفارشی اضافه کنید. مانند:

همچنین می توانیدآدرس کامل از یک فایل تصویری را بعنوان نماد نمایش دهید. مانند:

یک قطعه کد کامل که باعت ایجاد یک پست تایپ سفارشی به اسم محصولات به همراه یک منوی آیکون می شود:

ساخت کاتالوگ با Woocommerce Catalog در فروشگاه ووکامرس
دنبال کنید

موفق باشید.

راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام میهن وردپرس عضو شوید.