پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

دکتر خادمی:با نقد منصفانه دولت و خود داری از غوغاسالاری فرصت را از مخالفان توسعه استان بگیریم

به گزارش کرونا نیوز , استاندار استان در جلسه شورای اداری شهرستان گچساران با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در کشور و استان اظهار داشت :باید خدمات نظام و دولت برای مردم به صورت شفاف و واقعی بیان و از هرگونه قضاوت غلط خود داری گردد. سید موسی خادمی با بیان این مطلب

اختصاصی کرونا

کد خبر : 30192
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲

کرونا :

دکتر خادمی:با نقد منصفانه دولت و خود داری از غوغاسالاری   فرصت را از مخالفان توسعه استان بگیریم
به گزارش کرونا نیوز , استاندار استان در جلسه شورای اداری شهرستان گچساران با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در کشور و استان اظهار داشت :باید خدمات نظام و دولت برای مردم به صورت شفاف و واقعی بیان و از هرگونه قضاوت غلط خود داری گردد.
سید موسی خادمی با بیان این مطلب که به فرموده امام راحل که فرموند در عین اینکه در فروع با هم اختلافاتی  وجود دارد اما ما در اصول با هم یکی هستیم  تعبیر امروزی اختلاف در فروع  اختلافات سیلقه ای می باشد و ما در اصول می توانیم با همدیگر متحد بوده و به پیشرفت جامعه کمک نماییم .
وی افزود:این نگاه امام یکی از ترجمه های امروزی نگاه سیستمیسم است به معنای  سیستمی کار کردن که امروز افراد و نهادها به تنهایی نمیتوانند کار کنند و همه دریک رابطه معنی دار با هم تعریف می شود.
سید موسی خادمی تصریح کرد:   آنچه در حوزه نظام سیاسی به عنوان خروجی نظام سیاسی تعریف میشود تحت عنوان رضایتمندی مردم میباشد که عدم رضایتمندی باعث مختل شدن کارها خواهد شد.
استاندار استان افزود:دولت حتما باید نقد شود نقد موتورمحرکه است که راندمان دولت را بالا می برد اما اگر نقد تبدیل شود به  تخریب ها و تهمت ها و با نزدیک شدن به ایام انتخابات شدت یابد کار درستی نیست .
وی ابراز داشت :اگر مشکلات انباشته شده دولت قبل قبل به دولت فعلی ربط داده شود کار درستی نیست  بطور مثال موضوع بیکاری موضوع  انباشته شده دو دهه عرضه نیروی کار و تقاضای کار است که بوجود آمده و امری طبیعی است که دولت در طول سه سال قادر به رفع کامل این معضل نباشد  و قطعا فرصت بیشتری نیاز است .
دکتر خادمی اظهار داشت :در بحث آسیب های اجتماعی که مورد توجه مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری است نباید دنبال مقصر گشت و شخص و یا نهاد خاصی را متهم نمود و همه باید با ورود و برنامه ریزی مشکلات را مرتفع نماییم .
وی تصریح کرد : مقایسه دو دولت با یکدیگر از جهاتی خوب است اما با ید شرایط موجود مثل هم باشدو باید دید شرایطی که وجود داشت چطور بوده و در چه وضعیتی قرار داشته است .
وی اولین اولویت دولت تدبیر و امید را  ارتقاء بخشیدن جایگاه ایران را در بحث سیاست خارجی و امور بین الملل و عادی سازی روابط ایران با جهان خارج در خصوص تحریمهای ظالمانه علیه ایران دانست و گفت :باید دید دولت در بحث کاهش ایران هراسی و شیعه هراس در سطح بین المللی خوب عمل کرده است یا نه ؟
خادمی  با اشاره به اتحاد بوجود آمده در حوزه  پنج بعلاوه یک و سازمان ملل و شورای امنیت در صدور قطعنامه علیه ایران در گذشته افزود:امروزه برا اساس سیاستهای دولت تدبیر و امید از آن اتحاد و تحریم های ظالمانه خبری نبود و قادر به نزدیک شدن به یکدیگر علیه نظام و کشور ما نیستند و دستاورد خیلی بزرگ است .
استاندار استان در بحث تورم نیز گفت :تورم ۴۰ درصدی که روز به روز قیمت ها افزایش یافته ، قیمت دلار در حال افزایش و کم بودن اعتبار فاکتورها در طی ۲۴ ساعت بر بی ثباتی اقتصادی بوده را  سیاستهای دولت تدبیر و امید  منجر به این فضای آرام امروزی کرده است .
وی پایین آمدن تورم را به معنای ارزان شدن ندانست و گفت : اینکه تورم پایین آمدن نه ارزان شدن یعنی کمتر گران شدن ممکن است گران هم شود اما نه ۴۰ درصد بلکه ۱۰درصد افزایش قیمت داشته باشد.
وی از صاحبنظران و  اندیشمندان خواستند تا در بحث قضاوت دولت  ارزیابی درست وعلمی را مطابق با برنامه ها و سیاستهای دولت داشته باشند و انصاف را در این خصوص رعایت نمایند.
استاندار استان از مجموعه مدیران خواستند تا مطابق با مشی دولت تدبیر و امید خود را در مقابل مردم و ارباب روجوع موظف به پاسخ گویی بدانند.
دکتر خادمی با بیان این مطلب که کارهای بزرگی در دولت تدبیر و امید در استان نسبت به دولت قبل صورت گرفته است افزود:با توجه به شرایط مالی و وضعیت اقتصادی دولت و کشور باید با برنامه ریزی لازم از منابع موجود حداکثر استفاده را برای پیشبرد اهداف مورد نظر ببریم
وی ضمن تشکر از زحمات و پیگیریهای دکتر تاجگردون در خصوص بهسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان گفت :کار بهسازی و نوسازی این بافت کار بزرگ اقتصادی ،اجتماعی و فنی می باشد که قابل تقدیر است .
ایشان تصفیه خانه فاضلاب دوگنبدان ،و پروژه جاده بهبهان گچساران را از پروژه های بزرگ در سطح شهرستان دانست و گفت طی هفته گذشته  140 میلیارد تومان جاده در گچساران مناقصه رفته است که از فعالیتهای دولت تدبیر و امید است در شرایط خاص اقتصادی می باشد .
وی با بیان این مطلب که ما منکر ضعف و کمبودها نبوده اما با توجه به شرایط خاص کشور انتظاری که از اصحاب رسانه و خبر می رود که به عنوان یکی از مجموعه دمکراسی نقاط قوت هم گفته شود.
دکتر خادمی  شفافیت را جزء عناصر اصلی حکومت داری است دانست و گفت :شفاف سازی با تخریب متفاوت است که باید با عدم غوغا سالاری در استان فرصت را از مخالفان پیشرفت و توسعه استان بگیرم .
وی گفت از طریق وحدت و تعامل باید جلوی اختلافات و سوء استفاده فرصت طلبان را گرفت در کنار این مطلب که استان ما استانی شیشه ای ست و طوری نیست که چیزی پنهان باشد  و تمامی حرکات دیده می شود و با انتقال سریع اطلاعاتی که وجود دارد امکان بروز فسادهای گسترده وجود ندارد ضمن اینکه مراقبت ها ی لازم صورت گیرد.
دکتر خادمی : با اشاره به مسائل مطرح شده در خصوص جذب نیرو در استان اظهار داشت :از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون بطور کلی ۴۰ نیرو در استان جذب شده است که حدود ۳۰ نفر از آنها از طریق آزمون و تعداد دیگر بصورت قرار دادی مشغول بکار می باشند.
استاندار استان با تاکید بر ورود دستگاههای نظارتی بر نحوه جذب نیرو در استان گفت :بطور قطع مسئولین ذیربط  پیگیر جذب نیروها و موارد مطرح شده هستند واما در برخی موارد نیروهایی بصورت پیمانکاری در پروژه ها و شرکتها بکار گرفته می شود که شامل ذوابط اداری نبوده و به تشخصی کارفرما و پیمانکار صورت می گیرد.
                                         

جلسه ی هماهنگی برگزاری مراسم یوم الله بیست ودوم بهمن
دنبال کنید

 

منبع : فرمانداری گچساران

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi