دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

مگر دوران طاغوت است که در گچساران چادر از سر دختر دانشجو می کشند/ چرا کسی موضع نمیگیرد، تا کی باید ساکت باشیم!

به گزارش کرونا نیوز , ، حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی در خطبه های نماز جمعه این هفته باشت افزود:اتفاقی که در روز دانشجو در دانشگاه های استان و گچساران رخ داد بسیار شرم آور، زشت و زننده بود. وی بیان کرد: باورمان نمی شود که در نظام و حاکمیت اسلامی در دانشگاه گچساران چادر و روسری

اختصاصی کرونا

کد خبر : 30179
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸

کرونا :

مگر دوران طاغوت است که در گچساران چادر از سر دختر دانشجو می کشند/ چرا کسی موضع نمیگیرد، تا کی باید ساکت باشیم!

به گزارش کرونا نیوز , ، حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی در خطبه های نماز جمعه این هفته باشت افزود:اتفاقی که در روز دانشجو در دانشگاه های استان و گچساران رخ داد بسیار شرم آور، زشت و زننده بود.

وی بیان کرد: باورمان نمی شود که در نظام و حاکمیت اسلامی در دانشگاه گچساران چادر و روسری از سر دانشجوی محجبه و مومنه ما بکشند.
عبودی با اشاره به اینکه بسیار تاسف بار است،مگر مسئولین خواب هستند مگر خودشان دَم از آزادی بیان نمی زنند، گفت:چطور یک فرد فتنه گر را به عنوان سخنران دعوت میکنند، کسی که درهمان جلسه میگوید من به کروبی ارادت دارم.
امام جمعه باشت ابراز داشت: چطور یک فتنه گر حق دارد حرف بزند اما یک دانشجوی بسیجی،مومن،معتقد به انقلاب حق ندارد یک پلاکارد همراه داشته باشد. آنوقت دونفر از مسئولین دانشگاه هم چادر از سر این دختر کشیدند.
 
چرا کسی موضع نمیگیرد، تا کی باید ساکت باشیم!
 
وی با بیان اینکه این مسئله یک مسئله سیاسی نیست بلکه بازی کردن با اعتقادات ما است. گفت: مگر دوران طاغوت است مگر دوره رضاخان است که چادر از سر دختر میکشند،اگر مسئولین یک ذره غیرت داشتند باید بلافاصله رئیس دانشگاه را عزل می کردنند چرا برخورد نکردند اگر مسئولین ذره ای عرضه داشتند باید با کسانی که بااین دختر برخوردکردند درهمان جا برخورد میکردند.
وی ادامه داد: ماحتی از نیروهای انقلابی هم گلایه مند هستیم که چکاری انجام دادند که آنجا باید این اتفاق بیفتد ،در جامعه اسلامی دردانشگاه آزاد آن هم آزاد اسلامی،این پیوند را بردارند. این دیگر چه کاری و حرکتی است و از کجا سرچشمه میگیرد.
 
مسئولین هم باید بروند بمیرند
 
عبودی با طرح سوالاتی افزود: بعضی ها یک روز که درگچساران حرف از بدپوششی زده شد بیانیه دادند، اعلامیه نوشتند، چرا امروز اعلامیه نمینویسند و بیانیه نمیدهند.چون این دختر محجبه است؟این جزء دختران گچساران نبود؟این جزء ناموس این منطقه نیست؟
وی گفت:خیلی تاسف بار است مسئولین هم باید بروند بمیرند که این اتفاقات درحضورشان رخ میدهد و سکوت میکنند.
 
نگذارید این اتفاق ها بیفتد،نگذارید این افراد فتنه گر جان بگیرند بارها گفتیم فتنه خط قرمز است، ما فتنه را خط قرمز میدانیم و با فتنه گران مقابله و مبارزه میکنیم، تعارف هم نداریم و معتقدیم کسانی که اجازه میدهند به اینها که در دانشگاه ها سخنرانی کنند خودشان هم فتنه گرهستند در این حرفها هم تعارف نداریم.
 
دل آدم به درد می آید و خون می شود این افراد را می بیند
 
وی اظهار کرد:من تصاویرش رادیدم باور نمی کند انسان چه اتفاقاتی می افتد، دختر چادری ما را چادر از سرش می کشند، نباید بگذارند این ها خیلی رو دار شدند.
عبودی ابراز داشت: نیروهای انقلابی به صحنه بیایند، سکوت نکنند، خواهران محجبه به صحنه بیایند، تظاهرات کنند، شعار بدهند و دهن اینها را خرد کنند.
 
وی گفت: بعد هم مسئولین مصاحبه بدهند و صحبت کنتد که نه اتفاقی نبود!چگونه اتفاقی نبود حقیقتا خیلی صحنه جانسوزی بود آدم یاد رضا خان می افتد،رضاخان حداقل ادعای اسلامی نمی کردوادعای آزادی بیان نداشت، ولی اینها ادعای بیان دارند و این کارا را می کنند.
عبودی ابراز داشت: نباید اجازه بدهند ،مسئولین محترم گچساران پاسخ بدهند، حداقل بگویند که ناراحت شده ایم به این اندازه هم اقدام نشد خیلی تاسف بار است.
 
مسئله وحدت مسئله اساسی جامعه اسلامی است
 
امام جمعه باشت اظهار کرد: مسئله وحدت مسئله اساسی جامعه اسلامی است که امروزه دشمن آن را مورد هَجمه قرار داده است و این موضوع مربوط به امروز و دیروز هم نیست و از صدر اسلام تا کنون دشمن تلاشش این بوده است.
وی گفت: کسانی که دشمن اسلام بودند میخواهند بین اسلام و مسلمین اختلاف بیندازند چون میدادند اگر اختلافات و تفرقه ای ایجاد کنند میتوانند به اهداف خودشان برسند. 
وی عنوان کرد: ما نمونه های این را درتاریخ کم نداریم و امروز هم ماچنین نمونه هایی را داریم، از یک طرف وهابیت دارد به اسلام ناب و واقعی ضربه میزند و از طرف دیگرشیعه انگلیسی و شیعه لندنی درحال ضربه زدن است.
وی ادامه داد: به عنوان امت پیغمبر درست است که از پیغمبر عیدی میخواهیم و بجا هم است و باید از پیغمبر و و جایگاه او عیدی بخواهیم ولی عیدی که به پیغمبر هم این باشد که بعنوان امت او این وحدت را حفظ کنیم و حواسمان باشددرکشور ما هم این وحدت ضروری است چون بقیه کشورهای اسلامی نگاهشان و امیدشان به کشور عزیز ایران است که ببینند وقتی ایران وحدت و اتحاد دارد آنها هم خوشحال میشوند اما اگر خدای ناکرده اختلافات به حدی برسد که ضربه بزند قطعا دشمنان خوشحال میشوند.
 
امام جمعه شهرستان باشت اظهار کرد:اوباما تحریم هارا امضا نکرد اما طبیعتا بعد از مدتی این تبدیل به قانون می شود و به معنی تصویب تمدید تحریم های ۱۰ساله است.
وی گفت:رئیس جمهور ایران دستوراتی را صادر کردند خطاب به وزارت خارجه و بخصوص رئیس انرژی هسته ای آقای صالحی  که باید اقداماتی را انجام دهند،خود این دستورات که صادر شد کار ارزشمند و خوبی بود و نشان دهنده این بود که ما آماده ایم که اقدامات متقابل را انجام دهیم ماهم از این اقدامات دولت حمایت می کنیم.
حجت السلام عبودی عنوان کرد:قطعا در جلسات شورای امنیت ملی جلسات متعددی صورت گرفته شده و برنامه ریزی کردند که قدم به قدم اگر بنا باشد آنها نقض عهد بیشتر از این کنند قطعا نظام اسلامی هم کوتاه نخواهند آمد و در مسئله برجام به جد برخورد خواهد کرد،اما نباید بیشتر از این اجازه دهیم بیش از حد جلو بیاییند که اینها همه بدعهدی است.
وی ابراز داشت: در قطعنامه برجام که صورت گرفت با صراحت این قید شده است که تحریم های۱۰ساله ای که سابق بوده نباید ادامه پیدا کند حالا اینها میگویند: تمدید،تحریم جدید نیست که این حرف مضحکی است.
وی افزود:اینها اگر خودشان نمیفهمند ایران میفهمد، یعنی چه تمدید تحریم یا تحریم جدید فرقی ندارد.
 
موضع گیری های اخیر را ارزشمند میدانیم و تشکر میکنیم 
 
اما جمله ای که آقای کواکبیان نماینده مجلس گفت:ما بی اعتمادی به آمریکا را قبول نداریم زیراکواکبیان درجایگاه نماینده ملت است که این حرف ها درهمه جا بازتاب دارد که وی میگوید ما بی اعتمادی به آمریکا را قبول نداریم باید به کواکبیان گفت شما عددی نیستی که قبول داشته باشید یا نداشته باشید
امام جمعه شهرستان باشت افزود:رئیس جمهور، رئیس مجلس،رئیس قوه قضاییه موضع گرفتند و در راس آنها رهبری موضع گرفتند راجع به این بدعهدی و این بی اعتمادی که اینها همه موضع گیری متحدانه بود و خدارا شکر میگوییم که هم متحدانه موضع گرفتند و هم قبول دارند که نقض عهد شده است.

 
 
عبودی امام جمعه شهرستان باشت اظهار کرد:هرساله یک اجلاس سراسری راجب نماز برگزارمی شود به همت روحانی گران قدرحجت الاسلام والمسلمین حاج آقای قرائتی که هم علاقه مند به او هستیم و هم باید دعاگوی او باشیم باتوجه به کسالتی که اخیرا پیدا کردند.
وی گفت: حیف است امثال این بزرگان درجامعه ما بروند، دعا کنیم برای سلامتی این عزیز.
 
متاسفانه در بعضی از ادارات نماز جماعت هم اصلا نداریم
 
عبودی ابراز داشت: در این اجلاس مقام معظم رهبری پیامی را دادند وفرمودند:همه ما در رابطه با اقامه نماز مسئول هستیم.یعنی چه مسئولین وچه مردم واین تنها مربوط به دولت نیست مربوط به یک قوه نیست و یک مسئول نیست مسئله نماز مسئله اساسی اسلام است. رکن اسلام ودین است همه موظف اند که در این جلسه تلاش کنند که باید بگوییم نه دراین دوره و زمان ما و بعد از انقلاب تا حالا در زمینه نماز حقیقتا کم کار کردیم همه ماهم مقصریم .
عبودی گفت:متاسفانه در بعضی از ادارات نماز جماعت هم اصلا نداریم و در بعضی از نهادها براساس گزارش کرونا نیوز ها در سطح کلی نماز جماعت که هست کارمندان کمی شرکت می کنند اینها آسیب است وخیلی نگران کننده کننده است چرا مساجد باید اینقدر خلوت باشد ما که نماز میخوانیم بیاییم نمازمان را اول وقت در مسجد بخوانیم.

 
منبع:باشت نیوز
 
انتهای پیام/۲۰۰

 

۴۵۰۰۰واحد مسکن روستایی کهگیلویه و بویراحمد بهسازی می شوند
دنبال کنید

 

مگر دوران طاغوت است که در گچساران چادر از سر دختر دانشجو می کشند/ چرا کسی موضع نمیگیرد، تا کی باید ساکت باشیم! 3

*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: صبح زاگرس

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi