سیدمحمد کاظم نظر ی در این جلسه با اشاره به لزوم نشر و توسعه هر چه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک اصل خطیر در برنامه ها و اهداف دولت تدبیر وامید اظهار داشت:بر همگان واجب است که هر کس به فراخور جایگاه، اختیارات و نقشی که دراین جامعه در عرصه های گوناگون ایفا می کند، در نشر و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تلاش لازم راداشته باشد.
فرماندار شهرستان بویراحمد  عنوان کرد:عظمت، اقتدار، آرامش و امنیت مثال زدنی ایران اسلامی به برکت خون پاک و مطهر شهدا و دلاورمردی های ایثارگران این مرز و بوم حاصل شده و با عنایت به ضرورتی که در تمامی مقاطع تاریخ انقلاب در این خصوص احساس می شود، در حفظ این اصل حائز اهمیت از هیچ اقدام سازنده ای در چارچوب قوانین و قواعد تعریف شده، دریغ نخواهیم کرد.
وی افزود:یکی از ظرفیت های بالقوه فرهنگی این شهرستان در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت به گلزار شهدای شهر یاسوج معطوف می شود که بازسازی قطعه دوم وبهسازی گلزار شهدا آن به عنوان اولویتی جدی پیگیری می شود.
نظری عنوان کرد:این ظرفیت عظیم، به مثابه تاریخ انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی محسوب می شود و هر آنچه در این عرصه تلاش شود، به توفیقاتی بیشتر در نشر و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نائل خواهیم شد.
فرماندار شهرستان بویراحمد گفت:خوشبختانه مسئولان ، نگاه ویژه ای را نسبت به خانواده معظم شهدا لحاظ کرده و این امر، فرصتی ویژه در این شهرستان محسوب می شود که با اتکای به همگرایی و هم افزایی موجود میان مسئولان، می توان به موفقیت های برجسته ای در این عرصه دست یافت.
وی یادآور شد:در کنار بازسازی گلزار شهدا، گردآوری گنجینه شهدا وایجاد مرکز فرهنگی از دیگر اولویت هایی است که در دستور کار مجموعه شهرستان واستان به عنوان محلی برای نگهداری و حفظ آثار وترویج فرهنگ ایثار وشهادت قرار داد.

ترامپ به دنبال یک درگیری نظامی محدود با ایران است
دنبال کنید

مدیرکا بنیادشهیدوامورایثارگران استان نیز اظهار کرد: توجه به ابعاد مختلف معنوی شهید و شهادت و مسئله فرهنگ ایثار، پشتوانه  نظام جمهوری اسلامی ایران است و انقلاب اسلامی با داشتن چنین پشتوانه‎ای در جنگ هشت سال دفاع مقدس پیروز شد و اکنون  ایران اسلامی به عنوان الگو و اسوه‎ای برای سایر کشورهای جهان شده است.
سید مصطفی مهدی  با بیان اینکه تاثیرات شهدا در زندگی فردی و اجتماعی مردم باید نیازسنجی شود، گفت: ارائه تاثیرات و نقش شهدا در زندگی افراد از مهمترین اهداف این فعالیت فرهنگی بوده که برای تمام آحاد جامعه پیام دارد.

مهدی با بیان اینکه بیش از یکصد شهید در گلزار شهدای شهریاسوج به خاک سپرده شده اند ،گفت: این مکان هر روز محل حضور جمع کثیری از مردم یاسوج است.
وی با اشاره به اینکه ۸۰درصد مردم شهریاسوج به این مکان رفت و آمد دارند، ‌ عنوان کرد: این فضا یکی از زیباترین و بهترین فضاهای شهری یاسوج  است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: با توجه به این حجم استقبال باید مسائلی همچون زیباسازی، مبلمان و نورپردازی گلزار شهدا وساماندهی قطعه دوم را در دستور کار قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه یاد و خاطره شهداء همواره جاویدان می‎ماند، اظهار کرد: آسایش و امنیت امروز جامعه مرهون ایثارگری‌ها و فداکاری‌های شهدای گرانقدر و رزمندگان عزیز اسلام است و امروز وظیفه ما خدمتگزاری است که تمام توان خود را برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای عزیز و تکریم خانواده معظم و گرانقدر آن‌ها به کار بگیریم.