پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار دنا گفت: تقویت بسیج شاه راه نجات جامعه اسلامی و جهانی است

فرماندار دنا ابراز کرد:بسیجی که عشق به کلام مولی و ائمه اطهار دارد قطعا در این حوزه ها و به خصوص در حوزه دفاعی، نگاهی دفاعی دارد و همه ما باید در یک کلام با وحدت رویه به استقبال همچین نگرشهایی برویم و در سطح شهرستانی باید با وحدت رویه در هفته بسیج ثابت کنیم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 29477
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵

فرماندار دنا ابراز کرد:بسیجی که عشق به کلام مولی و ائمه اطهار دارد قطعا در این حوزه ها و به خصوص در حوزه دفاعی، نگاهی دفاعی دارد و همه ما باید در یک کلام با وحدت رویه به استقبال همچین نگرشهایی برویم و در سطح شهرستانی باید با وحدت رویه در هفته بسیج ثابت کنیم اگر نگاهمان نگاه بسیجی است در عمل هم به همین شکل عمل کنیم.

عباس بهشتی روی فرماندار شهرستان دنا در جلسه هماهنگی برنامه های هفته بسیج گفت:اگر بسیجی دیروز با اسلحه و تانک و توپ با دشمن مشخص رو به رو بود امروز رسالت بسیج به مراتب سنگین تر شده چرا که هم دشمن نامرعی شده و هم رسالت، رسالت سنگین تری شده است، دیروز در مرحله فیزیکی مبارزه و امروز در مرحله تئوریک هست ،دیروز گوش به امر مولایشان در جبهه جنگ بودند و امروز باید در جبهه فرهنگی عمل  کنند.
 فرماندار دنا با بیان اینکه ورود بسیج به حوزه فرهنگ و تئوریک ضمن اینکه یک رویکرد جدیدی است گفت :این رویکرد رویکر نوینی برای مدیریت تمامی کشورهای دنیا است. بهشتی روی با اشاره به اینکه تمام کشورهای اسلامی به این نتیجه رسیده اند که ارتش منظم جلو تهدیدها را نخواهد گرفت مگر اینکه اراده ای منسجم از توده ها میتواند این کار را بکند افزود: مشابه این جریان بسیج است که قطعا در سایر کشورهای جهان مشابه سازی می شود و امیدواریم حرکتی که در کشورهای اسلامی شکل گرفته است به اراده عمومی در سطح جهان اسلام تبدیل شود.
 فرماندار دنا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتصاب سه تن از اعضای کابینه ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا گفت:یکی از این آقایان که قرار است به عنوان رییس سیا معرفی شود مدعی است که مسلمانان برای جامعه جهانی سرطان هستند. وی ادامه داد:باید دید تعریف اینها از سرطان در جامعه جهانی چیست،آیا مسلمانان غیر از تبیین اسلام برای رسیدن به آرمانها و کمال انسانی خطایی مرتکب شده اند و آیا کسانی که زیر پرچم اسلام هنجار شکنی میکنند را مسلمان می نامند،وی ادامه داد:آیا این شخص تحقیق کرده چند درصد از کسانی مانند داعش و القاعده که از آنها حمایت میکنند به اسلام واقعی اعتقاد دارند، آیا میدانند در زمانی که ائمه (ع)جهاد اسلامی را تبیین و تعریف کردند تنها آن را برای دفاع تبیین کردند.
 وی ابراز کرد :در هیچ پیام ،روایت و کلامی از خداوند و ایمه (ع)نداریم که مجوز شروع جنگ داده باشند. این مقام مسوول خاطر نشان کرد :با تعریفی که این شخص از اسلام داشته آیا میتواند کشور در ظاهرقدرتمندی را برای مدیریت جامعه جهانی تعریف کند. یا تعریف سرطان مربوط به کشوری است که تا کنون در برخی کشورهای دیگر نسلی نگذاشته اند و یک افتراقی بین نسلی ایجاد کرده است. آیا سرطان متعلق به کسانی نیست که بعد از واقعه عاشورا در حال مشابه سازی آن واقعه هستند و به زنان و کودک رحم نمیکنند و حیثیت انسانیت را شکستند.
 فرماندار دنا ابراز کرد:بسیجی که عشق به کلام مولی و ائمه اطهار دارد قطعا در این حوزه ها و به خصوص در حوزه دفاعی، نگاهی دفاعی دارد و همه ما باید در یک کلام با وحدت رویه به استقبال همچین نگرشهایی برویم و در سطح شهرستانی باید با وحدت رویه در هفته بسیج ثابت کنیم اگر نگاهمان نگاه بسیجی است در عمل هم به همین شکل عمل کنیم.
 بهشتی روی به تئوری بسیج که با دستان معمار کبیر انقلاب پایه گذاری شد و در دوران انقلاب تنومند شده اشاره کرد و افزود :باید سیاستهای بسیج را در ابعاد مختلف اقتصادی ،فرهنگی ،اجتماعی راهبردی کنیم و هر کدام را در زمان خاص خود برجسته کرد .
 فرماندار دنا به برخی چالشها در پذیرش و عدم پذیرش نیز اشاره کرد و افزود :در این زمینه نیز بایستی تعدیل سازی صورت بگیرد تا به فرایند افراط و تفریطی که در برخی جاها له یا علیه بسیج صورت میگیرد پاسخ داده شود و ثابت شود شما برای خودتان تفسیر به رای کرده اید.
 این مقام مسوول ضمن درخواست از مسوولان بسیج برای مدیریت این جریان و تقویت شاه راه نجات جامعه اسلامی و ایرانی که در جامعه جهانی نیز مشابه سازی خواهد شد افزود:یکی از بزرگترین واژه هایی که در جوامع جهانی تحت عنوان ngo های سیاسی اجتماعی در مسیر اقدامات خیر خواهانه وجود دارد نماد اصلی آن در سطح یک کشور را میتوان بسیج نامید.
 بهشتی روی ابراز کرد:من میتوانم مدعی شوم سیاستمداران دنیا روزی قلم خواهند زد که یک ngo هفتاد میلیونی در ایران تشکیل شده که در تمام ابعاد برای خود برنامه دارد و اگر چه در برخی جاها پشتیبانی ،نظارت ،اجرا و در بررخی جاها حساست خاصی ایجاد میکرد اما تمام ابعاد رسالتش تقویت جامعه برخواسته از جمهوری اسلامی در سطح جامعه و منطقه بود.
 فرماندار دنا خاطر نشان کرد:امروزه ngo پزشکان بدون مرز در جامعه جهانی تعریف شده و انسانهای فراوانی را پشتیبانی میکند و در حال حاضر نیز بسیج در وضعیت مشابهی قرار دارد،وی ادامه داد: اگر هم اکنون در عراق و یمن و سوریه، مصر و اردن به این نتیجه رسیده اند که با بسیج مردمی و تکیه بر توان مردم در مقابل با ظلم ظالم مقابله کنند نشان دهنده این است که مسیر تشکیل دهنده ngo بسیج برای دفاع از انقلاب و ارزشهای یک جامعه ضروری است. وی ابراز کرد:قطعا در حرکتهای شکل گرفته در کشورهای اسلامی مشابه حرکت بسیج در ابعاد مختلف داخلی و منطقه ای مشابه سازی خواهد شد.

 
 

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi