دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رقابت همراه با رفاقت گمشده نشست های دانشجویی

دانشگاه ها به عنوان مراکز فرهنگی و دانشجویان به عنوان قشری فرهیخته برای توسعه فرهنگی و نیز رشد بلوغ سیاسی آحاد مردم و جامعه و نیز نهادینه کردن آن در فرهنگ عمومی از جایگاه ویژه ای برخوردارند. دانشگاه ها همواره با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، برگزاری میزگردها، مناظره ها، جلسات پرسش و پاسخ با

اختصاصی کرونا

کد خبر : 29173
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳

کرونا :

رقابت همراه با رفاقت گمشده نشست های دانشجویی

دانشگاه ها به عنوان مراکز فرهنگی و دانشجویان به عنوان قشری فرهیخته برای توسعه فرهنگی و نیز رشد بلوغ سیاسی آحاد مردم و جامعه و نیز نهادینه کردن آن در فرهنگ عمومی از جایگاه ویژه ای برخوردارند.

دانشگاه ها همواره با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، برگزاری میزگردها، مناظره ها، جلسات پرسش و پاسخ با حضور چهره های سیاسی از طیف های مختلف همواره نقش موثری در تلطیف فضای سیاسی و فکری جامعه بویژه در عرصه انتخابات ها داشته اند و دارند.
اگر چه در آستانه انتخابات های مجلس و ریاست جمهوری برگزاری مناظره ها و جلسات پرسش وپاسخ با سیاسیون در مراکز دانشگاهی با استقبال عمومی مواجه بوده ، اما در کهگیلویه وبویراحمد برگزاری این نوع نشست ها همواره با چالش های ناخوشایندی همراه بوده است.
تکرار بروز برخی تنش ها، رفتارهای برخلاف شان و منزلت دانشگاه و قشر دانشگاهی با مجادله های فرهنگ گریزانه در نشست های دانشجویی با افرادسیاسی در کهگیلویه وبویراحمد بیانگر این واقعیت است که رقابت همراه با رفاقت گمشده متینگ های دانشجویی در این استان است.
برگزاری نشست پرسش و پاسخ صادق خرازی در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در هفته جاری و حرکت های ساختارشکنانه برخی دانشجویان افراطی از دوطیف سیاسی در این برنامه نه تنها موجب آزرده خاطرشدن مسئولان دانشگاهی، سیاسی و فرهنگی بلکه موجب نگرانی آحاد مردم این استان نیز شده است.
پیش رفتن درگیری دانشجویان و برهم زدن فضای آرام یک نشست تا جایی که سخنران جلسه با این عبارت ‘واقعاً اینجا دانشگاه است، گمان نکنم،دانشگاه با ظرفیت تر اینها است،!؟ دانشجویان را خطاب کرد،’جای تامل بسیاری دارد.
آنچه برخی دانشجویان در فرایندی احساساتی در برخی نشست های سیاسی از خود نشان می دهند تنها یک برخورد ساده،فردی وقشری نیست، بلکه اقدامی است که نه تنها به شان دانشگاه و دانشجو بلکه به شان فرهنگی مردم یک استان لطمه می زند و این حرکت نازیبا نیز سریع در رسانه های پرتکثر بازتاب گسترده ای پیدا می کند.
دانشگاه همواره محل رفت و آمد سیاسیون بوده اما سیاست زده نیست و شان فرهنگی دانشجویان نیز سیاست زدگی را برنمی تابد در حالی که برخوردهای گذشته و اخیر برخی دانشجویان در نشست های سیاسی دانشگاه های کهگیلویه وبویراحمد از جمله دانشگاه آزاد یاسوج با این روحیه منافات دارد.
حال جامعه دانشجویی و نیز تشکل های دانشجویی کهگیلویه وبویراحمد باید بیش از پیش به این نکته که نمایندگان فرهنگی مردم میهمان نواز،متدین و با فرهنگ این خطه هستند، اندیشه کنند و برای اینکه در آینده در نشست های پرسش وپاسخ مراکز دانشگاهی برخی رفتارهای هنجارشکنانه دور از شان دانشگاه و دانشجویی از سوی معدوددانشجویان افراطی تکرار نشود، چاره اندیشی کنند.

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi