پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آوردگاه دستان نوشته دست نابینای توانای گچسارانی

   رضا آریانی نویسنده نابینای و کارشناس ارشد زبان وادبیات فارسی در گفتگو با صالح الماسی گفت :این دومی کتاب من در طول زندگیم است. موضوع کتاب بند شرح گزارشی انتقادی برزونامه و جمشیدنامه از ملحقات داستانهای شاهنامه به زبان شیوای امروزی درآمده است وی تعداد صفحات کتابش را ۳۸۴ صفحه به شمارگان ۱۲۰۰جلد از انتشارات

اختصاصی کرونا

کد خبر : 28645
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴

کرونا :

آوردگاه دستان نوشته دست نابینای توانای گچسارانی

 

 رضا آریانی نویسنده نابینای و کارشناس ارشد زبان وادبیات فارسی در گفتگو با صالح الماسی گفت :این دومی کتاب من در طول زندگیم است. موضوع کتاب بند شرح گزارشی انتقادی برزونامه و جمشیدنامه از ملحقات داستانهای شاهنامه به زبان شیوای امروزی درآمده است

وی تعداد صفحات کتابش را ۳۸۴ صفحه به شمارگان ۱۲۰۰جلد از انتشارات فرهنگ مانا می باشد . آریانی درباره.توضیحات کتاب خود چنین گقت این کتاب با نثری دلنشین و گزینش ادبیات زنده با تایید اساتید دانشگاه شیراز و یاسوج به مرحله چاپ رسیده است .

مضامین کتاب شامل مقدمه ای تفسیری و تجزیه و تحلیل کتب حماسی بخصوص شاهنامه و رویاروی رستم و برزو می باشد.و همچنین داستان جمشید و فرار او وماجراهای مربوطه می گردد.

کتاب پس از مقدمه تا حدودی با معنی بیت به بیت و پس از آن با نثری ساده همراه با ابیات گلچین ادامه می یابد پس از اتمام دو داستان صنایع ادبی کتاب با اشعار برجسته معرفی می گردد و در بخش دیگر دستور تاریخی به نمایش گذاشته می شود پس از این فصل با زندگی پهلوانان شاهنامه آشنا می گردیم و بعد از آن لغت نامه کتاب تکمیل کننده فرصتی مناسب برای دانشجویان خاص رشته ادبیات فارسی است و آثار و منابع نیز پایان کتاب را به شما نشان می دهد.

امید است این دست آورد حقیر گامی در اطلاع فرهنگی جامعه و توجه به معلولان بوده و مسولان نهادهای فرهنگی و ادارات با خرید و پخش این مجموعه نوشتاری مرا در گامهای فرهنگی آینده حمایت نمایند.

 

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi