جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

عدم توازن منطقه ای ناشی از برخی قوانین و نظام مدیریتی متمرکز است

به گزارش ، سید موسی خادمی ظهر پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: یکی از راههای توجه ویژه به مناطق محروم گنجاندن قوانین، سیاستها و تبصره های مالی و بودجه ای در برنامه ششم است. وی بیان داشت: رسالت برخی از نهادها و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 28212
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰

کرونا :

عدم توازن منطقه ای ناشی از برخی قوانین و نظام مدیریتی متمرکز است

به گزارش ، سید موسی خادمی ظهر پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: یکی از راههای توجه ویژه به مناطق محروم گنجاندن قوانین، سیاستها و تبصره های مالی و بودجه ای در برنامه ششم است.

وی بیان داشت: رسالت برخی از نهادها و سازمانها، توسعه مناطق محروم با هدف ایجاد تعادل منطقه ای است که باید با وضع قوانین آنان را به سمت سرمایه گذاری در استانهای کمتر توسعه یافته سوق داد.

خادمی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد با وجود منابع طبیعی و انسانی نمونه، یک استان کمتر توسعه یافته است، افزود: باید در برنامه توسعه ششم راه حلها و تخصیص هایی برای رفع محرومیت استانهای کمتر توسعه یافته پیشنهاد شود.

 وی راه اندازی صندوق توسعه استانی را راهی برای ایجاد توازن منطقه ای عنوان و اظهار داشت: راه اندازی صندوقهای توسعه استانی که در سفر رئیس جمهور به استان پیشنهاد شد، می تواند کمک خوبی در راستای توسعه استانهای کمتر توسعه یافته باشد.

خادمی الزام و اجبار سازمانهای توسعه ای و شرکتهای وابسته، بانکها و نهادهای عمومی به سرمایه گذاری در این مناطق را یکی دیگر از راه حلهای ایجاد توازن منطقه ای عنوان کرد.

سید موسی خادمی

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi