پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

۲۰هزار راس دام حیات وحش منطقه حفاظت شده خائیز را تهدید می کند

به گزارش ، سید اسدالله هاشمی صبح شنبه در نشست توجیهی دامداران و عشایر منطقه حفاظت شده خائیز گفت: یکی از خطراتی که حیات وحس این منطقه را تهدید می کند، انتقال و ابتلای بیماری های مشترک دام های وحشی و اهلی از جمله تب برفکی و پی پی آر است. وی به کمبود علوفه مورد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 28017
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۹:۲۵

کرونا :

۲۰هزار راس دام حیات وحش منطقه حفاظت شده خائیز را تهدید می کند

به گزارش ، سید اسدالله هاشمی صبح شنبه در نشست توجیهی دامداران و عشایر منطقه حفاظت شده خائیز گفت: یکی از خطراتی که حیات وحس این منطقه را تهدید می کند، انتقال و ابتلای بیماری های مشترک دام های وحشی و اهلی از جمله تب برفکی و پی پی آر است.

وی به کمبود علوفه مورد نیاز وحوش منطقه خائیز اشاره کرد و اظهار داشت: زیستگاه خائیز در زمانهای حساس و فصول خشکی، جوابگوی نیاز تغذیه ای حیات وحش نیست.

هاشمی تاکید کرد: جلوگیری از ورود دامها به زیستگاههای حساس در منطقه حفاظت شده خائیز ضروری است.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای دقیق ضوابط پروانه های چرای دام مناطق از دیگر الزامات است که باید به طور دقیق اجرا شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه به فصل جفت گیری حیات وحش منطقه خائیز نزدیک می شویم، ایجاد آرامش در این مناطق و توجیه دامداران برای از عدم ورود دام های مریض به منطقه ضررورت دارد.

هاشمی همچنین هدف از این جلسه را مشارکت بیشتر جوامع بومی محلی در تامین امنیت حفاظت از حیات وحش خائیز عنوان کرد و گفت: همسو سازی مشارکت مردم و جوامع محلی در حفاظت از مناطق در راستای سیاستهای سازمان از جمله اهداف برگزاری این نشست است.

چرای دام

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi