شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرصت‌ها و آسیب‌های حضور اتباع بیگانه/از امکانات بین المللی برای اسکان مناسب اتباع بیگانه استفاده شود

رحیمی جهان آبادی تشریح کرد: فرصت‌ها و آسیب‌های حضور اتباع بیگانه/از امکانات بین المللی برای اسکان مناسب اتباع بیگانه استفاده شود سرویس اجتماعی عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس با تاکید بر ساماندهی اتباع بیگانه در کشور، گفت: باید از امکانات سازمان های بین المللی برای اسکان مناسب اتباع بیگانه در ایران استفاده کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 27758
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

فرصت‌ها و آسیب‌های حضور اتباع بیگانه/از امکانات بین المللی برای اسکان مناسب اتباع بیگانه استفاده شود
رحیمی جهان آبادی تشریح کرد:

فرصت‌ها و آسیب‌های حضور اتباع بیگانه/از امکانات بین المللی برای اسکان مناسب اتباع بیگانه استفاده شود

سرویس اجتماعی
عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس با تاکید بر ساماندهی اتباع بیگانه در کشور، گفت: باید از امکانات سازمان های بین المللی برای اسکان مناسب اتباع بیگانه در ایران استفاده کرد.
جمعه ۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۶

فرصت‌ها و آسیب‌های حضور اتباع بیگانه/از امکانات بین المللی برای اسکان مناسب اتباع بیگانه استفاده شود

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ضرورت ساماندهی اتباع بیگانه ازجمله اتباع افغانی درکشور از سوی وزارت کشور، گفت: متاسفانه از دوران جنگ افغانستان با شوروی که حدود ۲ میلیون افغانی به ایران مهاجرت کردند، در استفاده از ظرفیت های این افراد درجامعه  استفاده موثری صورت نگرفت و ساماندهی قابل قبولی بر فعالیت این افراد انجام نشد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیاست های وزارت کشور در ساماندهی اتباع بیگانه از جمله اتباع افغان تاکنون موفق نبوده است، افزود: اتباع افغان اشتراکات تاریخی، فرهنگی و اعتقادی بسیاری با جمهوری اسلامی ایران داشته و ایران برای آنها تنها به عنوان یک کشورخارجی محسوب نمی شود، بلکه افغان‌ها از همه نظر احساس امنیت، همفکری و همراهی با فضای فرهنگی مردم ایران دارند که باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی با بیان اینکه ۲ نگاه فرصت و آسیب نسبت به حضوراتباع افغانی درایران وجود دارد، تصریح کرد: وزارت کشور و مجموعه سیاست خارجی کشور متاسفانه نتوانستند از فرصت حضوراتباع افغانی درایران به نفع اقتصاد کشورراستفاده کنند، در این زمینه اتباع بیگانه از جمله افغان ها نیاز به ساماندهی و تفکیک و شناسایی دارند تا مشخص شود که درحال حاضر چه افرادی با چه مشخصات و تخصص و چه انگیزه ای داخل خاک ایران حضوردارند؛ البته در کنار استفاده از ظرفیت اتباع بیگانه باید تبعه خارجی آسیب زا و خطرناک به کشور خود بازگردانده شوند.

اولین جلسه شورای اداری آموزش و پرورش گچساران برگزار شد
دنبال کنید

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به رغم وجود بیش از دو میلیون تبعه افغان در ایران، هیچ گاه از امکانات بین‌المللی برای ساماندهی این افراد استفاده نشده است، البته بخشی از این مشکل مربوط به مسئولان ایران و بی توجهی به حوزه ساماندهی اردوگاه ها و ثبت مشخصات این افراد است؛ اما بخش دیگر مرتبط با بی توجهی و کم لطفی سازمان های بین‌الملل در کمک به ایران است.

رحیمی جهان آبادی با انتقاد از عدم استفاده از امکانات بین المللی درساماندهی اتباع بیگانه، گفت: متاسفانه در طی سه دهه گذشته بیش از ۲ میلیون نفر مهاجر در این پذیرایی شده اند اما دراین حوزه از هیچ کمک بین المللی استفاده نشده است، بنابراین طبق گفته وزیر کشور اگر قرار است که درحال حاضر از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر افغانی پذیرایی شده و  به آنها فرصت کار و آموزش داده شود؛ باید سازمان های بین المللی به ایران کمک کنند.

وی با یادآوری ضرورت ساماندهی اتباع بیگانه در کشور، افزود: در حال حاضر روابط لازم و اثرگذار با برخی سازمان های بین المللی از سوی ایران وجود ندارد، به عنوان مثال درحوزه مبارزه با مواد مخدر نیز چنین مشکلی وجود دارد به نوعی که سازمان های بین المللی برای مبارزه با مواد مخدر کمک های بسیاری در سطح جهان انجام می دهند اما ایران از این کمک ها به نوعی بی بهره است.

عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید براینکه اتباع بیگانه به ویژه افغان ها مشغول به انجام مشاغل سخت در ایران هستند، تصریح کرد: تفکر برخی افراد مبنی براینکه حضور اتباع بیگانه منجر به افزایش بیکاری شده است به طورحتم نظریه قابل قبول و درستی نیست.

فرماندار گچساران خواستار شد: تکلیف مردم را در بافت فرسوده مشخص کنید
دنبال کنید

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وزیر کشور در اجلاس جهانی پناهندگان و مهاجران نیویورک ، گفت: بیش ازیک میلیون و ۶۰۰ هزار نفرازافغان ها در ایران آمادگی مهاجرت به اروپا  را دارند که اگر این اتفاق رخ دهد برای آنها مشکل ساز خواهد بود، بهتراست این اتفاق رخ ندهد و البته این منوط بر این است که سازمان ملل زمینه اسکان مناسب و خدمات قابل قبول برای آنها را در ایران فرام کند./

پایان پیام

 

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi