جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

علی خوان پایه:کاهش ۱۴ درصدی تلفات فوتی در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های کهگیلویه و بویراحمد از کاهش ۱۴ درصدی تلفات فوتی در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد. علی خوان پایه اظهار کرد: براساس آمار پزشکی قانونی استان در سه ماهه اول سال جاری ۳۵نفر در حوادث رانندگی محورهای مواصلاتی استان جان خود را از دست دادند. مدیرکل حمل و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 26759
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳

کرونا :

علی خوان پایه:کاهش ۱۴ درصدی تلفات فوتی در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های کهگیلویه و بویراحمد از کاهش ۱۴ درصدی تلفات فوتی در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد.
علی خوان پایه اظهار کرد: براساس آمار پزشکی قانونی استان در سه ماهه اول سال جاری ۳۵نفر در حوادث رانندگی محورهای مواصلاتی استان جان خود را از دست دادند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در مدت مشابه سال قبل ۴۱ نفر در حوادث رانندگی کشته شدند که بر اساس آمار سه ماهه سال جاری کاهش ۶/۱۴ درصدی جان باختگان در حوادث رانندگی را داشتیم.
وی با بیان اینکه محور یاسوج اصفهان پرخطرترین نقطه استان است، گفت: در سه ماهه اول امسال ۱۱ نفر در حوادث رانندگی این محور جان خود را از دست دادند.
این مسئول در ادامه عنوان کرد: محور گچساران بابامیدان با ۹ نفر کشته و گچساران به بهبهان با ۶ نفر کشته از پر تلفات ترین محورهای استان هستند.
خوان پایه در ادامه با اشاره به سایر محورهای استان گفت: در سال گذشته ۵ نفر در محور یاسوج-بابامیدان جان خود را از دست دادند و امسال این آمار به یک نفر کاهش یافت، همچنین در محور دهدشت بهبهان سال گذشته شاهد مرگ ۵ نفر در حوادث رانندگی بودیم که خوشبختانه در سال جاری تصادف منجر به فوت در این محور نداشتیم، کمترین تلفات حوادث رانندگی را در این محورها داشتیم.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه های کهگیلویه و بویراحمد افزود: بهسازی، روکش و نصب علائم افقی و عمودی در محور دهدشت بابامیدان و چهار خطه کردن مسیر جاده یاسوج- بابامیدان و نصب دوربین ثبت تخلفات در کاهش آمار فوتی های حوادث رانندگی نقش بسزایی داشته است.
وی با اشاره به افزایش نگران کننده تصادفات فوتی در محور گچساران بابامیدان گفت: در سه ماهه اول سال ۹۴ در حوادث رانندگی محور یاسوج بابامیدان دو نفر جان خود را از دست دادند اما در سال جاری شاهد مرگ ۹ نفر در این مسیر بودیم.
این مسئول در ادامه سخنان خود از افزایش تلفات در جاده های روستایی خبر داد و گفت: سه ماهه سال گذشته یک نفر در حوادث رانندگی جاده های روستایی جان خود را از دست دادند اما امسال چهار نفر در این جاده ها کشته شدند که سه نفر عابرین پیاده بودند. خوان پایه با بیان اینکه سهم خودروهای سواری در تلفات حوادث رانندگی ۶۳ درصد است، بیان کرد: پژو۴۰۵ با ۳۱ درصد، پراید ۱۱درصد، سایر خودروها پنج درصد و موتور سیکلت با ۱۴ درصد بیشترین سهم تلفات رانندگی را دارند.
وی با اشاره به کاهش ۷۵ درصدی تلفات وانت بارها گفت: ۵/۳۷ درصد کشته شدگان حوادث رانندگی در بین سنین ۳۰ تا ۴۰ سال قرار دارند. مدیر کل حمل و نقل و پایانه های کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۶۹ درصد کشته شدگان مرد، ۳۱درصد زن هستند، ضمن اینکه ۵۶ درصد جان باختگان متأهل و ۴۴ درصد مجرد هستند.

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi