شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رییس مجلس برای پیگیری تخلفات خلأ قانونی دارد

غلام رضا تاجگردون در کانال تلگرام خود نوشت : تخلفات گسترده‌ای در گزارش‌های تفریغ بودجه در هشت سال دولت احمدی‌نژاد وجود داشت. روال بر این است که متناسب با گزارش‌های تفریغ بودجه متخلفین به دادسرای دیوان محاسبات و مراجع مربوطه معرفی می‌شوند. آمار این تخلفات قابل توجه است اما الان رقم دقیق آن را نمی‌دانم.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 26455
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۹:۵۶

کرونا :

رییس مجلس برای پیگیری تخلفات خلأ قانونی دارد

غلام رضا تاجگردون در کانال تلگرام خود نوشت : تخلفات گسترده‌ای در گزارش‌های تفریغ بودجه در هشت سال دولت احمدی‌نژاد وجود داشت. روال بر این است که متناسب با گزارش‌های تفریغ بودجه متخلفین به دادسرای دیوان محاسبات و مراجع مربوطه معرفی می‌شوند.

آمار این تخلفات قابل توجه است اما الان رقم دقیق آن را نمی‌دانم. قانون ٢۴ محاسبات اشاره می‌کند که وزرا و رییس‌جمهور اگر تخلفی کرده باشند به رییس مجلس گزارش می‌شود و قانون برای بعد از آن اعمال رفتار قضایی پیش‌بینی نکرده است.

دلیل قانون این بوده که اگر وزیری تخلف می‌کند در زمان وزارتش معرفی شود. اما چون معمولا گزارشات تفریغ بعد از حیات مدیریتی رییس‌جمهور و وزرا ارایه می‌شود این اشکال در قانون وجود دارد که رییس مجلس نمی‌تواند این تخلفات را پیگیری کند. اما پرونده‌های بسیار بسیار قابل توجهی در دیوان محاسبات در این باره تشکیل شده است.

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi