پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

فراکسیون امید چهل روزه به ته خط رسید فراکسیون اصلاح‌طلبان تشکیل می‌شود

عضو حزب‌ منحله مشارکت گفت، فراکسیون امید باید پالایش و یک فراکسیون جدید به اسم اصلاح‌طلبان تشکیل شود. علی تاجرنیا عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم به ایلنا گفت: اعضای فراکسیون امید ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر هستند. باید در آینده این مجموعه پالایش شود و نهایتا بتواند با انسجام بیشتری جلو برود. تاجرنیا تاکید کرد:

اختصاصی کرونا

کد خبر : 25697
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹

کرونا :

فراکسیون امید چهل روزه به ته خط رسید فراکسیون اصلاح‌طلبان تشکیل می‌شود

عضو حزب‌ منحله مشارکت گفت، فراکسیون امید باید پالایش و یک فراکسیون جدید به اسم اصلاح‌طلبان تشکیل شود.
علی تاجرنیا عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم به ایلنا گفت: اعضای فراکسیون امید ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر هستند. باید در آینده این مجموعه پالایش شود و نهایتا بتواند با انسجام بیشتری جلو برود.
تاجرنیا تاکید کرد: این فراکسیون باید یک سری چارچوب‌های اصلاح‌طلبی را تعریف کرده و افراد را به آن متعهد کند حتی ممکن است این عدد از ۱۰۰ نفر هم کمتر باشد.
او با بیان اینکه این روالی که ما هر کسی که در لیست بوده یا مشی اعتدالی داشته یا اصولگرای معتدلی که ما از او حمایت کردیم را بخواهیم در قالب فراکسیون به شمار بیاوریم موجب عدم انسجام می‌شود، اظهار داشت: ما باید فراکسیونی تحت عنوان اصلاح‌طلبان داشته باشیم.
وی اضافه کرد: وقتی از فراکسیون امید صحبت می‌کنیم، یعنی همه کسانی که با حمایت لیست امید به مجلس راه پیدا کرده‌اند، از این رو خیلی از چهره‌های میانه‌رو و مستقل را نیز شامل می‌شود، اما اگر فراکسیون خاص اصلاح‌طلبی داشته باشیم مسئله شفاف‌تر می‌شود.
تاجرنیا با تاکید بر اینکه انتظار از لاریجانی برای رفتارهای اصلاح‌طلبانه با این توجیه که او مورد حمایت لیست امید بوده است، ناشی از کم‌تجربگی اعضای فراکسیون است، گفت: «چنین انتظاری از لاریجانی توقع بیجایی است. لاریجانی یک چهره‌ سیاسی با سوابق اصولگرایی روشن است که در حوزه برجام به دولت کمک‌هایی کرده و یک مقدار خط خود را با نیروهای تندرو اصولگرا از جمله جبهه پایداری مشخص کرده که این امر قابل تقدیر است. اما اینکه انتظار داشته باشیم لاریجانی به کمک لیست امید و اصلاح‌طلبان بیاید، اتفاق نمی‌افتد.»
یادآور می‌شود مجلس دهم از ۷ خردادماه آغاز به کار کرده و بیش از ۴۰ روز از تشکیل فراکسیون امید نمی‌گذرد. این فراکسیون در انتخابات ریاست مجلس و ریاست کمیسیون با ناکامی مطلق عمل کرد.(خبر ویژه کیهان)

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi