جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

لیست‌های اشتغال در گچساران را شفاف‌سازی می‌کنیم !! / حداقل برای اطلاع رسانی و صحت و سقم موضوع به طور شفاف اعلام نمایند

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران نسبت به اتفاقات اخیر و بکارگیری نیرو به‌ طور غیرقانونی و بدون ضابطه در برخی ادارات و شرکت‌ها در نامه ای اعلام کرد: در این زمینه شفاف سازی خواهیم کرد. در نامه ارسالی به ایلنا از گچساران، ” بیژن مهدی پور ” آورده است: از هشدار مسئولانه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 24997
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶

کرونا :

لیست‌های اشتغال در گچساران را شفاف‌سازی می‌کنیم !! / حداقل برای اطلاع رسانی و صحت و سقم موضوع به طور شفاف اعلام نمایند

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران نسبت به اتفاقات اخیر و بکارگیری نیرو به‌ طور غیرقانونی و بدون ضابطه در برخی ادارات و شرکت‌ها در نامه ای اعلام کرد: در این زمینه شفاف سازی خواهیم کرد.

در نامه ارسالی به ایلنا از گچساران، ” بیژن مهدی پور ” آورده است: از هشدار مسئولانه نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی که خطاب به مدیران در خصوص بکار گیری قانونمند افراد در ادارات و شرکت‌های دولتی و غیردولتی و انتقاد وی از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بحث نظارت، ضمن تقدیر و تشکر در این خصوص، آمادگی این اداره جهت پاسخگویی و شفاف‌سازی در مورد تخلفات ادارات و شرکت‌ها، اعلام می‌داریم که منبعد هرگونه جذب و بکارگیری نیرو در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و شرکت‌های زیرمجموعه و طرف قرارداد آنان بایستی با هماهنگی این اداره و طی مراحل قانونی اعم از فراخوان و آزمون انجام گیرد و دستگاه‌هایی که در سال‌های اخیر (سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۴) اقدام به جذب نیرو کرده‌اند مکلف هستند در اسرع وقت آمار و مستندات خود را جهت بررسی تحویل این اداره نمایند.

مهدی پور در ادامه به مدیران ادارات و شرکت‌ها و سازمان‌ها توصیه جدی کرده و اعلام نموده که در صورتی‌که اقدام به جذب نیرو بدون ضابطه نمایند علاوه بر پیگیری قانونی و بنا بر تعهدی که در پیشگاه خداوند و بندگانش و شهدای عزیز داشته و دارم این موضوع را از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم مردم و نماینده مردم شریف شهرستان گچساران و باشت خواهم رساند و همچنین قابل‌توجه اینکه این اداره از جذب همشهریان عزیز در دستگاه‌های شهرستان استقبال و اظهار رضایت دارد اما هدف این مدیریت قانونمند نمودن جذب افراد و جلوگیری از اقدامات خلاف عرف و قانون بعضی از مدیران است.

نمایشگاه سوغات، هدایا و صنایع دستی شهر دوگنبدان گشایش یافت
دنبال کنید

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران بابیان اینکه بهترین راهکار جهت برون‌رفت از معضل بیکاری، مهیاسازی ورود سرمایه‌گذار به شهرستان، رفع مشکلات صنایع راکد خصوصاً اعطای تسهیلات کم‌بهره و افزایش سرمایه در گردش آنان و آموزش نیروی فنی و … است، با تمام وجود پذیرای نقطه نظرات و راهکارهای علمی و عملی کارشناسان و صاحبان نظر در خصوص بحث اشتغال و کارآفرینی هستیم.

مهدی پور در ادامه آورده است: درخواست این مدیریت از نماینده کاردان شهرستان گچساران و باشت در خصوص تلاش برای تصویب قانونی راهگشا مبنی بر الزام شرکت‌ها جهت بکارگیری نیروی بومی و همچنین اتحاد و هماهنگی مسئولان شهرستان در سخت‌گیری و ندادن خدمات به چنین شرکت‌هایی که اقدام به جذب نیروی غیر بومی می‌نمایند را مطرح کرده است.

انتهای پیام/


حداقل برای اطلاع رسانی و صحت و سقم موضوع به طور شفاف اعلام نمایند

شهرستان گچساران به لحاظ داشتن افراد فارغ التحصیل بیکار آمار بالایی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است. بیکاری در گچساران در حالی طی سال های گذشته روند خود را ادامه داده که این استان با داشتن منابع نفتی و امکانات بی شمار طبیعی می تواند با اندک برنامه ریزی بر این مشکل بزرگ فائق گردد.
از سویی جوانان جویای کار علاقه بیشتری از خود برای اشتغال در محیط های اداری نشان داده هر چند که اشتغال در محیط های خصوصی و صنایع گچساران نیز با توجه به حجم بالای بیکاری و نبود شرایط لازم مناسب نمی باشد .
اما آن چیزی که سبب نگارش این یادداشت شده اشتغال بدون ضابطه برخی از افراد و سازمان های وابسته در شهرستان گچساران از زبان سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طی چند سال اخیر می باشد که معلوم نیست بر اساس کدام آیتم این افراد بدون هر گونه امتحانی در این محیط های اداری مشغول به کار شده اند .
این در حالیست که بارها و بارها تحصیلکرده های جوان با مدرک کارشناسی و معدل بالا و تخصص لازم پس از رجوع به ادارات برای گرفتن کار دست از پا درازتر برگشته اند .
در اینجا لازم است مسئولین شهرستان گچساران حداقل برای اطلاع رسانی و صحت و سقم موضوع به طور شفاف اعلام نمایند چگونه و بر چه اساسی افراد یاد شده جذب و مشغول به کار شده و چه تدبیری برای جلوگیری از تکرار این موضوع می خواهند اتخاذ نمایند؟

و همچنین مردم خواهان شفاف سازی هر چه زودتر از طرف سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گچساران می باشند .

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi