جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

جلسه پاسخ به پرسش نامه سازمان ملل در خصوص چگونگی پیشبرد حقوق معلولان در ایران برگزار شد

جلسه پاسخ به پرسش نامه سازمان ملل در خصوص چگونگی پیشبرد حقوق معلولان در ایران به ویژه با محوریت کنوانسیون حقوق معلولان در دفتر حقوق بشر اسلامی برگزار شد. روز دوشنبه ۳ خردادماه به دعوت دکتر ضیایی فر دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی، سهیل معینی مدیرعامل انجمن باور و شبکه تشکل های نابینایان چاووش در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 24233
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸

کرونا :

جلسه پاسخ به پرسش نامه سازمان ملل در خصوص چگونگی پیشبرد حقوق معلولان در ایران برگزار شد

جلسه پاسخ به پرسش نامه سازمان ملل در خصوص چگونگی پیشبرد حقوق معلولان در ایران به ویژه با محوریت کنوانسیون حقوق معلولان در دفتر حقوق بشر اسلامی برگزار شد.

روز دوشنبه ۳ خردادماه به دعوت دکتر ضیایی فر دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی، سهیل معینی مدیرعامل انجمن باور و شبکه تشکل های نابینایان چاووش در جلسه پاسخ به پرسش های سازمان ملل در خصوص چگونگی پیشبرد حقوق معلولان در ایران حضور یافتند.

در این جلسه دکتر کمالی؛ دانشیار و عضو هیات علمی دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر صابری؛ رئیس هیات مدیره شبکه تشکل های نابینایان و کم بینایان چاووش، دکتر شهبازی؛ عضو مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و خانم ها حسنی از کمیسیون حقوق بشر اسلامی و خانم یاوری مسئول هماهنگی انجمن باور و شبکه چاووش حضور داشتند.

مبنای اصلی این پرسش ها حول محور اجرای مفاد کنوانسیون حقوق معلولان در ایران بود که از جمله می توان به دیده شدن حقوق معلولان در برنامه های کلان و توسعه کشور، مباحث مشارکت سازمان های مردم نهاد در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها، دریافت نظرات این سازمان ها در تدوین گزارش ایران در خصوص اجراء مفاد کنوانسیون به سازمان ملل، مباحث مربوط به دسترسی به وسایل توانبخشی، مناسب سازی اماکن و معابر عمومی و… اشاره نمود که حاضرین در جلسه به بحث و تبادل نظر پرداخته و پاسخ سوالات را ارائه نمودند.

۷۴۷۴ ۷۲۷۲۷۲

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi