جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجلس دهم با ۲۸۸ نماینده آغاز به کار خواهد کرد

مجلس دهم در حالی از ۸ خردادماه با ۲۸۸ نماینده آغاز به کار خواهد کرد که تکلیف ۲ کرسی دیگر مجلس در حوزه‌های انتخابیه «اصفهان» و «مراغه و عجب‌شیر» در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس مشخص می‌شود. آخرین نشست علنی «مجلس نهم» ۴ خردادماه ۹۵ برگزار و مجلس دهم از ۸ خردادماه آغاز به کار خواهد کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 23853
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵

کرونا :

مجلس دهم با ۲۸۸ نماینده آغاز به کار خواهد کرد

مجلس دهم در حالی از ۸ خردادماه با ۲۸۸ نماینده آغاز به کار خواهد کرد که تکلیف ۲ کرسی دیگر مجلس در حوزه‌های انتخابیه «اصفهان» و «مراغه و عجب‌شیر» در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس مشخص می‌شود.

آخرین نشست علنی «مجلس نهم» ۴ خردادماه ۹۵ برگزار و مجلس دهم از ۸ خردادماه آغاز به کار خواهد کرد.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۷ اسفندماه در سراسر کشور برگزار شد تا تکلیف ۲۹۰ کرسی پارلمان مشخص شود.

اما در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی تنها تکلیف ۲۲۱ کرسی پارلمان مشخص شد و انتخابات در ۵۵ حوزه انتخابیه به مرحله دوم کشیده شد.

حوزه انتخابیه اصفهان دارای ۵ کرسی در پارلمان است که هر ۵ نفر در مرحله اول انتخابات مجلس حائز بیش از ۲۵ درصد آرای صحیح مأخوذه شدند اما شورای نگهبان پیش از تأیید نهایی صحت انتخابات در حوزه انتخابیه اصفهان، ارای مینو خالقی منتخب سوم این حوزه انتخابیه را باطل اعلام کرد و ۴ منتخب این حوزه انتخابیه توانستند به مجلس دهم راه یابند.

از این رو انتخاب پنجمین نماینده حوزه انتخابیه اصفهان به انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس که خردادماه سال ۱۳۹۶ همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار خواهد می‌شود، موکول شد.

همچنین بامداد امروز محمدعلی حسین‌زاده منتخب مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس دهم که برای حضور در نشست منتحبان مجلس دهم راهی تهران بود دچار سانحه شد و جان باخت.

مرحوم حسین‌زاده متولد ۱۳۵۶ در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم و به عنوان کاندیدای مستقل از حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر با ۵۰۹۸۰ رأی به عنوان منتخب مردم برگزیده شد که متأسفانه در سانحه رانندگی جان خود را از دست داد.

تعیین تکلیف بدهی دولت و همسان سازی حقوق مستمری بگیران نقطه عطف برنامه ششم توسعه است
دنبال کنید

از این رو انتخابات در این حوزه انتخابیه نیز برای تعیین نماینده مراغه و عجب‌شیر در مجلس دهم همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۹۶ برگزار می‌شود و بدین ترتیب مجلس دهم با ۲۸۸ نماینده آغاز به کار خواهد کرد.

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi