جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نشست خبری به مناسبت برگزاری جایزه ملی داستان کوتاه“سقلاتون”در شهرستان گچساران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: جایزه ملی داستان کوتاه “سقلاتون” در روزهای هشتم و نهم اردیبهشت در این شهرستان برگزار می‌شود. امیر حسین نوروزی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گچساران به مناسبت برگزاری جایزه ملی داستان کوتاه “سقلاتون” در این شهرستان، اظهار داشت: در سال گذشته با

اختصاصی کرونا

کد خبر : 23364
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴

کرونا :

نشست خبری به مناسبت برگزاری جایزه ملی داستان کوتاه“سقلاتون”در شهرستان گچساران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: جایزه ملی داستان کوتاه “سقلاتون” در روزهای هشتم و نهم اردیبهشت در این شهرستان برگزار می‌شود.

امیر حسین نوروزی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گچساران به مناسبت برگزاری جایزه ملی داستان کوتاه “سقلاتون” در این شهرستان، اظهار داشت: در سال گذشته با تلاش شبانه‌روزی مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی فرهنگ و هنر در گچساران سالی پر از دستاور برای حوزه فرهنگ و هنر در این شهرستان بود.

وی با اشاره به روند اجرایی پروژه مجتمع فرهنگی و هنری گچساران، افزود: این پروژه در ۱۰ اخیر سالانه به طور متوسط ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار داشت ولی در دو سال گذشته حدود ۲ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران خاطرنشان کرد: پروژه مجتمع فرهنگی و هنری اکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مرحله فاز محوطه‌سازی است.

نوروزی با اشاره به پروژه احداث پردیس هنری در گچساران، عنوان کرد: این پروژه با ۵ هزار و ۳۰۰ متر زیربنا و با سالن‌های تخصصی شامل سینما، موسیقی، همایش، تئاتر، پلاتو و نگارخانه اردیبهشت ماه به پیمانکار واگذار و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته با حفظ همه شئونات و اخلاق و پایبندی‌ها، به هیچ هنرمندی نه نگفتیم و دیوارهای بی‌اعتمادی را فرو آوردیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران با بیان اینکه هنرمندان این شهرستان هنرمندانی متعهد و متخصصی هستند، گفت: امیدواریم دستاوردهای مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در سال ۹۴ در سال ۹۵ نیز تدوام پیدا کند.

نوروزی بیان کرد: برگزاری ۱۲ نمایشگاه هنرهای تجسمی، ۲۲ اجرای صحنه‌ای، ۳۰ دوره نمایشنامه‌خوانی با حضور تماشاگران، جلسات هفتگی ادبی، ۶ شب شعر و خاطره مناسبتی، نشست کافه‌خوانی، نشست‌های کتابخوانی، ۱۰ جشن در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، ساماندهی انجمن‌های فرهنگی و هنری و تجهیز و تعمیر پلاتو از جمله اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران در سال ۹۴ بود.

(جشنواره بزرگ عید غدیر خم) نمایش بازسازی واقعه بزرگ غدیر خم
دنبال کنید

نوروزی به جزئیات نخستین جایزه ملی داستان کوتاه “سقلاتون” در گچساران اشاره کرد و افزود: جایزه ملی داستان کوتاه “سقلاتون” در روزهای هشتم و نهم اردیبهشت در دو بخش آزاد و بومی برگزار می‌شود و ۸۵۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جایزه ملی ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ۸۵۰ اثری که به دبیرخانه این جایزه ملی ارسال شده، ۷۰۰ اثر در بخش آزاد و ۱۵۰ اثر در بخش بومی بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران افزود: کار داوری آثار ارسالی به دبیرخانه نخستین جایزه ملی داستان کوتاه «سقلاتون» در مرحله نخست از سوی داوران صابر محمدی، طاهره اسکندری و کوروش قبادی انجام شده است.

نوروزی گفت: با پایان داوری مرحله نخست ۲۴ اثر در بخش آزاد و ۱۰ اثر در بخش بومی به مرحله نهایی نخستین جایزه ملی داستان کوتاه «سقلاتون» راه‌یافته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: داوران نهایی این جایزه ملی ادبی ابوتراب خسروی، محمد جواد جزینی و حسن بهرامی هستند.

نوروزی با اشاره به جوایز نخستین جایزه ملی داستان کوتاه در این شهرستان، خاطرنشان کرد: در بخش موضوع آزاد، جایزه مقام نخست لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۱۵ میلیون ریال است.

وی بیان کرد: جایزه مقام دوم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ده میلیون ریال و جایزه مقام سوم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۸ میلیون ریال است.

نوروزی افزود: در بخش بومی «اقلیمی» جایزه مقام نخست لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۱۵ میلیون ریال، جایزه مقام دوم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ده میلیون ریال و جایزه مقام سوم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۸ میلیون ریال است.

سران کشورهای اسلامی برای ساخت جهانی عاری از خشونت و افراطی گری پیشگام شوند/ با مشارکت جمعی، همدلی و همبستگی، تصویری واقعی از اسلام رحمانی به جهانیان ارائه کنیم
دنبال کنید

وی خاطرنشان کرد: در بخش آزاد آثار “من یک بار چیده شده ام از آرزو اسلامی”، “حکایت آن راوی که بالا آورد بر اتاق سپید از مسعود یار احمدی”، “رفت از زهرا محمدی بیدک”، “هنوز ذکر یونس جواب می‌دهد از سندی مومنی”، “وشی از زینب زمان”، “پاسگاه تیلاباد از مهدی صباغی”،” گرگ های خانه من از علی خان مرادی”، “پنج منهای یک از سپید برون”، “درخت گیلاس توی یخچال از وحید آقا کرمی”، “فراموشخانه از مهدیس رجب بیگی”، “باد را دوست دارم از نعیمه کرد اوغلی آذر”، “تو بهترین دوستمی”،”گاهی با شوهرم اشتباه می گیرمت از معصومه قدردان”، “تک و توک قرمز از مائده مرتضوی”، “زیر قاب عکسی از هیتلر از علی محمد عبدالملکی”، “زندانی؛پاشو وقتشه دیگه از سعید تورک”، “یوم التوپ،یوم الخنجر از احمد رضا خان احمد” به مرحله نهایی راه‌یافته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران افزود: “شاید مرا دیده باشید با دست های بلند از عباس بابا علی”، “تریخ از مرتضی بیاره”، “پیشانی سوراخ کن از نادر ساعی ور”، “فراموشی از صبا سلمان زاده” ، “سیاهمرگی از انوشه منادی”، “سرباز کثیف از ذبیح رضایی”، “بستنی شکلاتی از مرجان ریاحی”، “تنها یک خط راست از مرتضی بیاره “از دیگر آثار راه‌یافته به مرحله نهایی در بخش آزاد است.

نوروزی گفت: در بخش بومی آثار “عبدالحمید از میثم فرهمندیان”، “درناز از الهام نظام جو”، “باید به تو می گفتم از هیوا ملکی”، “پشت نخل‌ها از فاطمه فراهانی”، “کنترل از نادر ساعی‌ور”، “یخ و خاک از امیر یغمایی”، “زیر درخت گوج از حسین نعله گری”، “گنج نامه از حجت مهر علیزاده”، “غریبه از قاسم شکری” و “درخت‌ها از بهروز هاشمی” به مرحله نهایی راه‌یافته است.

وی بیان کرد: پایگاه خبری نخستین جایزه ملی داستان کوتاه «سقلاتون» به آدرس www.bmgach.ir راه‌اندازی شده و علاقه‌مندان می‌توانند از آن بازدید کنند.

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi