یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرهنگ صیانت از طبیعت باید نهادینه شود/ مسئولان اجرایی دغدغه محیط‌زیستی رهبری را جامه عمل بپوشانند

[ad_1] تابش: فرهنگ صیانت از طبیعت باید نهادینه شود/ مسئولان اجرایی دغدغه محیط‌زیستی رهبری را جامه عمل بپوشانند سرویس اجتماعی رئیس فراکسیون محیط‌زیست وتوسعه پایدار با انتقاد از تخریب‌های محیط‌زیستی درکشور، گفت: مسئولان اجرایی باید برای جلوگیری از دخل وتصرف در طبیعت و تخریب گونه‌های اصیل گیاهی به توصیه‌های محیط زیستی رهبری جامه عمل بپوشانند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 23033
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴

کرونا :

فرهنگ صیانت از طبیعت باید نهادینه شود/ مسئولان اجرایی دغدغه محیط‌زیستی رهبری را جامه عمل بپوشانند

[ad_1]

تابش:

فرهنگ صیانت از طبیعت باید نهادینه شود/ مسئولان اجرایی دغدغه محیط‌زیستی رهبری را جامه عمل بپوشانند

سرویس اجتماعی
رئیس فراکسیون محیط‌زیست وتوسعه پایدار با انتقاد از تخریب‌های محیط‌زیستی درکشور، گفت: مسئولان اجرایی باید برای جلوگیری از دخل وتصرف در طبیعت و تخریب گونه‌های اصیل گیاهی به توصیه‌های محیط زیستی رهبری جامه عمل بپوشانند.
پنج‌شنبه 12 فروردین 1395 ساعت 12:06

فرهنگ صیانت از طبیعت باید نهادینه شود/ مسئولان اجرایی دغدغه محیط‌زیستی رهبری را جامه عمل بپوشانند

محمدرضا تابش در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با تاکید بر لزوم صیانت از محیط‌زیست و اجرای توصیه‌های مقام معظم رهبری در این زمینه، گفت: ایشان هر ساله درحوزه محیط زیست فرمایشات تعیین کننده‌ای داشتند، همچنین در تمام جلسات مهم حاکمیتی و حکومتی بر ضرورت حفظ فضای سبز و منابع طبیعی تاکید کردند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، با قدردانی از مقام معظم رهبری به دلیل مواضع عملی، شفاهی و کتبی‌ ایشان نسبت به صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی، تصریح کرد: صیانت از محیط زیست وظیفه هر فرد است چراکه به اندازه زندگی انسانها اهمیت دارد، هر چند در سال‌های اخیر در این خصوص کم لطفی  هاسی بسیاری شده است.

تابش ادامه داد: قوانین کشورمان متناسب با تحولات حقوق محیط زیست در دنیا نیست این در حالی است که تخریب محیط زیست و پیامدهای آن چالش‌های عظیمی را به وجود آورده که یکی از آنها از بین رفتن گونه‌های نادر گیاهی و جانوری است که در کل  آن را می‌توان تخریب تنوع زیستی نامید.

وی افزود: تخریب تنوع زیستی کل سیستم منابع طبیعی را با مسائل و مشکلات مواجه می‌کند لذا در این زمینه باید توجه بسیار شود اما متاسفانه بی‌توجهی مسئولان اجرایی، نسل گونه‌های نادر گیاهی را مورد تهدید قرار داده است .

مأموریت مهم دولت، اجرای عدالت و رونق بخشیدن به سفره‌های مردم است
دنبال کنید

تابش یادآور شد: مسئولان باید تاکیدات رهبری را در اجرای قوانین مورد توجه قرار دهند اما علاوه بر مسئولان، مردم هم در نهادینه‌سازی فرهنگ صیانت از محیط زیست موثر هستند، آنها باید به حفظ محیط زیست اهتمام ورزند و حتی در صورت دخل و تصرف مسئولان اعتراض خود را مطرح کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری مطرح شدن لایحه ارزیابی زیست‌محیطی در صحن علنی مجلس در سال گذشته، یادآور شد: این لایحه یکی از اقدامات در راستای صیانت از محیط‌زیست و منابع طبیعی بود که متاسفانه در روزهای آخر سال گذشته در صحن علنی به تصویب نرسید، صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی تنها با توصیه و تاکیدات گفتاری محقق نمی‌شود بلکه مسئولان عملا باید نسبت به آن اهتمام ورزند.

وی با تاکید بر اینکه توصیه‌های دینی، قرآنی و تاکیدات پیامبران صیانت از محیط زیست را دوچندان کرده است، گفت: جلوگیری از تخریب در عرصه‌های  زیست محیطی راهکار صد درصد علمی ندارد لذا باید به مسائل اخلاقی، معنوی و دینی توجه ویژه‌تری داشته باشیم.

رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی معتقد است: در جهت فرهنگ‌سازی برای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی گام‌های مهمی باید برداشته شود زیرا مردم و مسئولان به یک اندازه در صیانت از محیط زیست وظیفه دارند هرچند دولت می‌تواند از بخش بزرگی از تخریب‌ها بکاهد./

پایان پیام

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi