جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دو طرح توسعه عمران و زیباسازی شهری در یاسوج به بهره برداری رسید

دو طرح توسعه عمران و زیباسازی شهری در یاسوج با اعتباری افزون بر 74 میلیارد ریال روز چهارشنبه و در نهمین روز از دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی با حضور جمعی از مسئولان اجرایی استانی و محلی به بهره برداری رسید. این دو طرح مهم افتتاحی شامل فاز نخست تعریض خیابان جمهوری و اصلاح تقاطع

اختصاصی کرونا

کد خبر : 22013
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶

کرونا :

دو طرح توسعه عمران و زیباسازی شهری در یاسوج به بهره برداری رسید

دو طرح توسعه عمران و زیباسازی شهری در یاسوج با اعتباری افزون بر 74 میلیارد ریال روز چهارشنبه و در نهمین روز از دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی با حضور جمعی از مسئولان اجرایی استانی و محلی به بهره برداری رسید.

این دو طرح مهم افتتاحی شامل فاز نخست تعریض خیابان جمهوری و اصلاح تقاطع شهید چمران به طول 426 متر و نیز روشنایی و اصلاح شبکه معابر شهر یاسوج است.
شهردار یاسوج میزان اعتبار هزینه شده برای فاز نخست تعریض خیابان جمهوری و اصلاح تقاطع شهید چمران به عنوان یکی از ضرورت های توسعه شهری و کاهش بارترافیک در یاسوج را افزون بر 70میلیارد ریال اعلام کرد.
محمد علی جاوید افزود: از این میزان اعتبار 40 میلیارد ریال برای تملک زمین های اطراف خیابان جمهوری و 30میلیارد ریال نیز برای اجرای برخی ساخت و سازها و جدول کشی پرداخت شد.
وی اظهار کرد: اجرای فاز دوم این طرح از تقاطع خیابان فردوسی تا پل شهید عوض زاده نیز در دستور کار شهرداری یاسوج است و با تعریض این خیابان بخش عمده ای از مشکلات ترافیکی و نارضایتی های عمومی در این زمینه کاهش می یابد.
شهردار یاسوج میزان اعتبار لازم برای اجرای فاز دوم این طرح همراه با تملک ساختمان های موجود را افزون بر 300میلیارد ریال اعلام کرد.
جاوید از در حال اجرا بودن بیش از 70 هکتار پارک و فضای سبز در این شهر در قالب چهار پروژه عمرانی خبر داد.
وی میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح ها را بین 20 تا 60 درصد اعلام کرد.
جاوید میزان اعتبار لازم برای تکمیل و بهره برداری از این چهار پروژه را افزون بر 120 میلیارد ریال دانست و گفت: پارک های ولایت، بانوان، غدیر و چشمه نباتی از مهمترین طرح های عمرانی در حال اجرا است.
وی میانگین فضای سبز موجود در شهر یاسوج را هم اکنون حدود 400 هزار مترمربع دانست و افزود: این میزان فضای سبز به هیچ وجه جوابگوی نیاز شهروندان در پایتخت طبیعت ایران و مرکز استان نیست.
جاوید با اشاره به برخی اقدام های انجام شده شهرداری یاسوج در دو سال گذشته نیز گفت: حدود 600 وانت دوره گرد در حاشیه یاسوج که اقدام به فروش انواع کالا از جمله مواد خوراکی می کردند با همکاری دستگاه قضایی استان ساماندهی شدند.
وی افتتاح بازارچه ماهی یاسوج با اعتباری افزون بر هفت میلیارد ریال در خیابان شهید قرنی را نیز از دیگر اقدام های مهم شهرداری در دو سال گذشته ذکر کرد.
جاوید ابراز داشت: هم اکنون نیز بیش از 60 بسته سرمایه گذاری در حوزه های مختلف در دستور کار و پیگیری دفتر خدمات سرمایه گذاری شهرداری یاسوج است که تحقق آنها موجب اشتغالزایی و رونق اقتصاد و صنعت گردشگری کهگیلویه و بویراحمد می شود.
رشد فزاینده مهاجرت ها و حاشیه نشینی در اطراف شهر یاسوج موجب بروز ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی شده و خدمات دهی به شهروندان را نیز با مشکل جدی روبرو کرده است.
شهر یاسوج علاوه بر ارائه خدمات شهری به جمعیتی افزون بر 115 تا 120 هزار نفردر محدوده خود مشغول خدمات دهی به جمعیت روزافزون مناطق و روستاهای حاشیه این شهر در دو منطقه سر رود شمالی و جنوبی است.

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi