چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

خرید و فروش رای و پایمال کردن حق مردم

انتخابات یکی از ارکان دموکراسی برای تعیین تکلیف قدرت و حل مسائل سیاسی است. در کشور ما بعد از انقلاب اسلامی شکل جدیدی از دموکراسی به اجرا درآمد به نحوی که همه مردم یکسان در تعیین سرنوشت و آینده خود و کشورشان سهیم هستند، هر فرد با رای خود برای توسعه و پیشرفت خود گام

اختصاصی کرونا

کد خبر : 21867
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

کرونا :

خرید و فروش رای و پایمال کردن حق مردم

انتخابات یکی از ارکان دموکراسی برای تعیین تکلیف قدرت و حل مسائل سیاسی است. در کشور ما بعد از انقلاب اسلامی شکل جدیدی از دموکراسی به اجرا درآمد به نحوی که همه مردم یکسان در تعیین سرنوشت و آینده خود و کشورشان سهیم هستند، هر فرد با رای خود برای توسعه و پیشرفت خود گام بر میدارد.
تا بدینجا در ایران عزیزمان مردم سالاری واقعی تجربه شده است، حال اگر ناحیه ای از کشور پیشرفت و توسعه چشم گیری داشته و برخی از نواحی همچنان در محرومیت هستند علتش را باید در خودمان جستجو کنیم چرا که انتخاب درستی نداشته ایم و زمام امور را به دست شخصی شایسته نسپرده ایم.
ما وظیفه داریم موازین انسانی و اخلاقی را در همه زمینه ها رعایت کنیم، نه دین و نه عرف چنین مجوزی به ما نمی دهد که با استفاده از ابزارهای غیر اخلاقی ره به جلو ببریم.
عدم توجه ما به مسئولیت اجتماعی ای که بر دوش داریم و سهل انگاری ما و زیاده خواهی سودجویان تاثیر فاجعه آمیزی در شهرمان گذاشته و علت اصلی عدم پیشرفتمان گشته است. در شهرمان به گونه ای شده است که پول تاثیر وحشتناکی در انتخاب شدن دارد، سرنوشت مهمترین نهاد قانون گذاری کشور به جیب ثروتمندان گره خورده است. عوام فریبی و دادن قولهای خارج از اختیار و نشدنی، از آسیب های عمده انتخابات است. عوام فریبی از طرفی فضا را برای نخبگان تنگ می کند و از طرف دیگر انتظارات در جامعه سرسام آور بالا می رود. فاصله بین سطح انتظار ما و ظرفیت کشور برای پاسخگویی به انتظارات ما زیاد می شود و این موضوع باعث دلسردی ما از انقلاب و مسئولین می شود. تبلیغات سیاست مبتنی بر پول، ابتدا خودمان سپس کشور و جامعه و در نهایت فرزندانمان را تهدید میکند. التیام آسیب های به وجود آمده در اثر تبلیغات و انتخابات مبتنی بر پول زمان بر و هزینه بر است.
عدم توجه ما به مسئولیت اجتماعی تاثیر فاجعه آمیزی در جامعه میگذارد که هزینه های بسیار سنگین آن به صورت غیر مستقیم فردا از جیب خودمان پرداخت خواهد شد. خرید و فروش رای، پایمال کردن حقوق مردم و کسانی که پایبند به قانون هستند را فراهم می کند.
خریداران رای به راستی تشنگان قدرت هستند نه طالبان خدمت و فروشندگان رای نیز غیر از حرام بودن و عدم مشروعیت به دلیل عدم آگاهی از تاثیرگذاری رای خود بخاطر سودی هر چند اندک در حال، آسیبی جبران ناپذیر به آینده خود وارد می کنند.
امروز روز آخر برای جامعه ما نیست و ما نباید با سودهای سطحی و کم و یا بخاطر نفع شخصی آرامش را از فرزندان و آیندگانمان بگیریم. ما مردمی با عزت هستیم چرا بخاطر یک رای عزت و شرف خودمان را زیر سوال ببریم؟ اجازه ندهیم به کسانی که میخواهند با احساسات پاک ما به خواسته های دنیوی خود دست یابند عزت و شرفمان را زیر سوال ببرند.
چگونه میخواهیم به کاندیدایی که با تقلب و خرید رای و با پول وارد مجلس شود اعتماد کنیم. با فروش رای نماینده ای بسیار ضعیف وارد مجلس می شود که فقط به فکر سودجویی های خود می باشد نه به فکر پیشرفت ما. وقتی خودمان در تعیین سرنوشتمان کوتاهی می کنیم چطور انتظار پیشرفت داریم، چطور انتظار شهری آباد داریم، کاندیدایی که فقط به فکر قدرت طلبی خود می باشد چگونه می تواند فقر و بیکاری را از شهرمان ریشه کن کند، باید فردی سالم و توانمند در انتخابات به وسیله ارا ما انتخاب گردد تا بتواند در شهرمان موثر بوده و از حقوقمان به خوبی دفاع کند.

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حمید پنجشنبه , 15 بهمن 1394 - 14:27

نفرین بر هر کس که عزتشو به پول بفروشه رای من تاج گردون

سعید پنجشنبه , 15 بهمن 1394 - 15:58

اگر به من میلیارد ها بدن رای خودمو بهتر بگم اعتقادمو نمیفروشم رای من تاج گردون

غلامی جمعه , 16 بهمن 1394 - 10:04

رای هر نفر نشانه شخصیت اون نفره پس شخصیتمون رو نفروشیم

شهرام جمعه , 16 بهمن 1394 - 16:07

رای فروختن یعنی فروش عزت انسانه

لیشتر سه شنبه , 20 بهمن 1394 - 6:58

همه ما لر و ترک ها ی گچساران ایقد بی وجود نشدیم رای خودمون رو بفروشیم

یعقوب یکشنبه , 25 بهمن 1394 - 19:51

با سلام. اگه بخواهیم که مملکتمون از همه لحاظ مصون باشه بخصوص امنیت ، باید کسی را انتخاب کرد که هم پیرو ولایت فقیه باشه و هم کاردان

logo-samandehi