پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

عملکرد بانک‌های استان در زمینه جذب تسهیلات رضایت‌بخش نیست

سید موسی خادمی پیش از ظهر امروز در نشست شورای بانک‌ها از عملکرد بانک‌های استان در جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی انتقاد کرد و اظهار داشت: صندوق توسعه ملی سهل‌الوصول‌ترین منبع جذب تسهیلات است اما عملکرد بانک‌های استان در این زمینه رضایت‌بخش نیست. استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عملکرد مدیران دستگاه‌ها و مدیران عامل

اختصاصی کرونا

کد خبر : 21648
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶

کرونا :

عملکرد بانک‌های استان در زمینه جذب تسهیلات رضایت‌بخش نیست

سید موسی خادمی پیش از ظهر امروز در نشست شورای بانک‌ها از عملکرد بانک‌های استان در جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی انتقاد کرد و اظهار داشت: صندوق توسعه ملی سهل‌الوصول‌ترین منبع جذب تسهیلات است اما عملکرد بانک‌های استان در این زمینه رضایت‌بخش نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عملکرد مدیران دستگاه‌ها و مدیران عامل بانک‌های استان در جذب تسهیلات صندوق مطلوب نیست و بانک‌های ما از ابتدای سال تاکنون در جذب چهارصد و هفتصد میلیون تومان اعتبارات صندوق عاجز مانده‌اند که خجالت‌آور است.

وی بیان کرد: شان نزول و ایجاد بانک‌های صنعت و معدن رونق‌بخش معدن استان، بانک کشاورزی رونق‌بخش کشاورزی و بانک توسعه تعاون رونق‌بخش تعاونی است اما وقتی این بانک‌ها نتوانند تسهیلات لازم را جذب و این صنایع را رونق دهند بهتر است تعطیل شوند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: فلسفه ایجاد این بانک‌ها انجام کارهای ویژه برای بخش‌های مختلف است یعنی مردم می‌توانند در دیگر شعب و مؤسسات بانکی سپرده بیست و هشت درصدی ایجاد کنند.

خادمی با بیان اینکه مدیران دغدغه توسعه استان و دلسوز رونق صنایع، معادن و بخش کشاورزی استان باشند، افزود: اگر بانک توسعه تعاون در جذب تسهیلات خود کم‌کاری کرد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید دغدغه و نگران عدم جذب تسهیلات باشد و در سایر بخش‌ها هم باید همین گونه باشد اما در حال حاضر استانداری و استاندار نگران عدم جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی توسط بانک‌های عامل است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مدیران عامل بانک‌ها نباید نسبت به جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی بی‌تفاوت باشند و منتظر تشکیل یک جلسه در استانداری باشند بلکه باید روزی چند بار با مدیران دستگاه‌ها جلسه برگزار کنند و نهایت تلاش را برای جذب اعتبارات انجام دهند.

شروع طوفانی هندبالیست های نفت و گاز گچساران در لیگ برتر
دنبال کنید

وی بیان کرد: میزان طرح‌های معرفی شده بخش کشاورزی دویست میلیارد تومان است که بانک‌های رفاه و توسعه تعاون با همکاری بخش کشاورزی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف هستند ظرف دوهفته آینده اعتبارات صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی را جذب کنند تا نام استان خراب نشود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در ملاقات‌های عمومی که با مردم‌دارم تعداد زیادی از مردم به دنبال دریافت وام برای ایجاد مشاغل هستند که بانک‌ها با جذب اعتبارات آن را در اختیار افراد قرار دهند، که اگر در این بخش عملکرد مناسبی نداشته باشیم سال آینده اعتبارات صندوق توسعه ملی به استان اختصاص داده نمی‌شود.

خادمی در ادامه سخنان خود بیان کرد: اعطای تسهیلات ویژه برای بهسازی و بازسازی مسکن در دستور کار دولت است که تاکنون پنجاه درصد تسهیلات توسط بانک‌ها پرداخت شده و تا 15 اسفند صد درصد اعتبارات بهسازی و بازسازی مسکن جذب و پرداخت شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مبلغ در نظر گرفته شده برای بازسازی و بهسازی مسکن هجده میلیارد تومان است که اگر بانک‌های استان در این زمینه همکاری نکنند این مبلغ از استان خارج می‌شود.

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi