جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

تصاویر برای طبیعت زیبای شهر دوگنبدان

شهر دوگُنبَدان یکی از شهرهای شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد است. این شهر مرکز شهرستان گچساران است. مردم دوگنبدان به گویش لری جنوبی صحبت می‌کنند و گویش لری این منطقه با لری بختیاری و لری فیلی (در استان لرستان) تفاوتهایی دارد. شهر دوگنبدان در ناحیه گچساران در منتهی الیه مناطق نفت خیز ایران

اختصاصی کرونا

کد خبر : 21629
تاریخ انتشار : شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹

کرونا :

تصاویر برای طبیعت زیبای شهر دوگنبدان

شهر دوگُنبَدان یکی از شهرهای شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد است. این شهر مرکز شهرستان گچساران است. مردم دوگنبدان به گویش لری جنوبی صحبت می‌کنند و گویش لری این منطقه با لری بختیاری و لری فیلی (در استان لرستان) تفاوتهایی دارد.

شهر دوگنبدان در ناحیه گچساران در منتهی الیه مناطق نفت خیز ایران قرار گرفته است. منطقه نفتی گچساران از نواحی قدیمی و مشهور صنعت نفت ایران به شمار می آید.

شهر دوگنبدان مرکز شهرستان در ارتفاع 720 متری از سطح دریا با مساحتی بالغ بر 18 کیلومتر مربع و در 157 کیلومتری شهر یاسوج (مرکز استان) قرار گرفته است.

از چگونگی نامگذاری و پیشینه تاریخی این شهر اطلاعات دقیقی در اختیار نیست ولی طبق نظریه باستان شناسان و پژوهشگران در قسمت‌های شرقی و غربی آثار باقیمانده از دو گنبد قدیمی وجود دارد. به علت وجود همین دو گنبد در این ناحیه نام دوگنبدان برای این شهر انتخاب گردیده است.

باشت بادخون باشت دی ماه ۹۴ پرتقال باشت جاده گچساران -دیلم دی ماه ۹۴ خیراباد شبکه ابیاری خیراباد سدکارون۴ گچساران - شبکه ابیاری خیراباد

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi