سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

انتظار داشتند صلاحیتم تایید نشود

تاجگردون نماینده گچساران و باشت  در سایت خود نوشت : مدتی است به دلیل حجم بالای کارم نتونستم گزارش به مردمم بدهم. ازیک‌طرف تب‌وتاب انتخابات و از طرف دیگر کار سنگین بررسی قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کار را خیلی زیاد کرده و خستگی مفرط به وجود آورده. روزهایی که تهران بودم هرروز از شش

اختصاصی کرونا

کد خبر : 21606
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲

کرونا :

انتظار داشتند صلاحیتم تایید نشود

تاجگردون نماینده گچساران و باشت  در سایت خود نوشت : مدتی است به دلیل حجم بالای کارم نتونستم گزارش به مردمم بدهم. ازیک‌طرف تب‌وتاب انتخابات و از طرف دیگر کار سنگین بررسی قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کار را خیلی زیاد کرده و خستگی مفرط به وجود آورده.

روزهایی که تهران بودم هرروز از شش صبح جلسات شروع می‌شد و تا پاسی از شب جلسات ادامه داشت و بسیار پرتنش… از طرف دیگه دولت هم داره بودجه را تدوین می‌کرد و نیم‌نگاهی هم باید به بودجه سال ۹۵ داشته باشم تا تضییع حقی صورت نگیره، بخصوص اینکه از سال گذشته پایه‌ای برای طرح‌های عمرانی ملی گذاشته‌شده که نباید آسیب ببینند.

کار انتخابات و فضای خاص آن‌هم جای خودش را داشت. بهترین حالت این بود که فضا تا نزدیک‌های انتخابات، انتخاباتی نشه ولی به هر دلیلی شد و من هم مجبور شدم حضورم را نشان بدهم. کاری که نباید می‌شد ولی شد و البته برای تشویق و ترغیب مردم و حضور حداکثری خوب بود.

از بودجه ۹۵ تا حدودی خیالم راحت شد. امسال قصد دارم اگه بشه در تلفیق حضور پیدا نکنم و یا اگر هم رفتم ریاست را نداشته باشم چون کار قانون احکام دائمی اندازه ۲ بودجه وقتم را گرفت و خسته‌ام کرد و فکر کنم داشتن مسئولیت در تلفیق اذیتم کنه ولی تا اونجا که بشه تلاشم را می‌کنم. لایحه که اومد بیرون تقریباً اونایی که می‌خواستم انجام شد و طرح‌های ملی حوزه انتخابیه‌ام خوب شد، ولی متاسفانه یکی دو طرح استان اعتبارش خوب نشد و منو کمی نگران کرد البته درستشون می‌کنم و امروز به وزیر مربوطه گله خودم را ابراز کردم و قول دادند جبران کنند. البته نه اینکه بد شدند، بلکه اونطور که می‌خواستیم نشد.

علیرغم کاهش قیمت نفت تلاش کردم و سهم دو درصد را خوب بستیم و کم نشد. به‌هرحال تلفیق برم یا نرم زیاد کار محلی ندارم و کار ملی هم در قانون جدید انجام دادم.

در رابطه با انتخابات هم کارها مناسب داره میره جلو. انتظار داشتند صلاحیتم توسط شورای محترم نگهبان تأیید نشه و تبلیغات منفی وسیعی کردند و مردم هم یکی دو روز خیلی اذیت شدند و تا جایی که بازدید من از حوزه علمیه قم را به بحث انتخابات ربط دادند… به‌هرحال آن‌چنان‌که پیش‌بینی کردم تأیید شدم و مشکلی پیش نیامد. مردم راحت و خوشحال و من هم یک گام دیگر برای ادامه خدمت در کسوت نمایندگی نزدیک‌تر شدم…

مرمت بناهای تاریخی برای نگهداری آن کافی نیست
دنبال کنید

سفر به قم هم حاشیه‌های جالبی داشت. دو سطح و نگاه در سفرم بود. با بالاترین مقامات حوزه جلسات عالی و مهم و یک سطح هم برخی از دوستان‌هم استانی‌ام، که دیگر طلاب هم استانی را تهدید کردند تا در جلسه با من حضور نداشته باشند. دوستان به من گفتند این موضوع را به مسئولین حوزه بگو ولی نه درشان خود دانستم و نه تمایل داشتم که آن بزرگواران نسبت به بعضی طلاب عزیز استان که منو دوست ندارند متفی شوند ولو اینکه به من توهین هم کرده باشند.

به‌هرحال هم جلسه با طلاب خوب بود و هم با مسئولین حوزه. دریکی از پیام‌های فضای مجازی نکاتی خواندم که خجالت از بیان این می‌کشم فقط در این اندیشه ماندم که برخی و آنانی که خود را اصولگرا و فرزند حوزه می‌دانند چطور به خودشان اجازه می‌دهند هر توهینی به حوزه و علما کنند. به‌هرحال این سفر خیلی عالی بود و من تونستم آثار برخی از مصوبات و دیدگاه‌هایی که در سال گذشته داشتم ببینم و امیدوارم بتوانم در توسعه فرهنگ دینی گام‌های دیگری بردارم.

قانون احکام دائمی هم نسبتاً خوب جمع شد. همه ذهنشون انتخاباتی بود و من هم با جدیت و دقت این قانون را دنبال کردم. در همه حال وظیفم رو فراموش نکردم. مواد خوبی تصویب شد ولی برخی از نکاتی که به نظرم برای مردمم جالب بود را جا دادیم و تصویب کردیم بیان می‌کنم. این‌ها عمدتاً در لایحه دولت نبود ولی با پیشنهاد در کمیسیون تصویب کردیم و امیدوارم در صحن به مشکل نخوریم:

  • دو درصد نفت و گاز برای مناطق نفت‌خیز و محروم را دائمی کردیم و تا هرسال دغدغه تصویب آن را نداشته باشیم. البته سه درصد هم پیشنهاد دادم تا ببینم چی میشه.
  • بیمارستان‌ها را هیئت‌امنایی کردیم تا پول بیمارستان گیر خودشون بیاد و خودشون هم در موردش تصمیم بگیرن و درآمدها نره جای دیگه…
  • تصویب کردیم مسکن و شهرداری برای مسجد زمین مناسب پیش‌بینی کنند و اماکن عمومی هم مجهز به نمازخانه یا مسجد باشند.
  • وضع بیکاری داره مردم را اذیت میکنه و به همین دلیل تصویب کردیم شهرستان‌هایی که نرخ بیکاری آنان بالا‌تر از میانگین کشور است از مزایای بیشتری برخوردار بشن و تخفیف‌های خوبی هم به این شهرستان‌ها داده بشه. این مصوبه برای استان ما و اصولاً منطقه زاگرس خیلی مفید است.
  • وضع نامناسب دانشگاه‌ها ازنظر ترکیب فارغ شده‌ها از تحصیل، ما را به این سمت برد که تصویب کنیم وزارتخانه‌های ذی‌ربط باید پذیرششان بر اساس بازار کار باشه.
  • برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تصویب کردیم ۴۰ درصد از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها را جهت اشتغال آنان اختصاص دهند.
  • وضعیت عشایر وضعیت خاصی است. اول تصویب کردیم وضعیت عشایر و مراتعشان که با حریم روستا تداخل پیدا میکنه تعیین تکلیف کنند. همچنین در بازدیدهایم من‌جمله منطقه انجیر سیاه و دشت مور و حتی در منطقه دنا به این وضعیت برخورد کردم که بعدازاینکه منطقه را محیط‌زیست حفاظت‌شده می‌کنند عشایر حق‌وحقوقشان تضییع میشه، تصویب شد حقوق این عشایر حفظ بشه.
اهالی این روستا در یاسوج مجبورند درختان بلوط را قطع کنند + تصاویر
دنبال کنید

ده‌ها مورد دیگه هم تصویب کردیم ولی یک نکته واسم جالب بود و پیش خودم و در جلسه گفتم اگر خدا به انسان عمر بده خیلی چیزها را میبینه. برای حمایت از فرودگاه‌ها یکی از دوستان پیشنهاد داد شرایط خاص ببینیم من هم موافق بودم. در جریان دفاعش توضیح داد یکی از مسئولین عالی‌رتبه که به ترکیه رفته بود از فرودگاه آنجا تعریف کرده بود و اینکه بدون اینکه دولت ریالی خرج کنه شرکت سرمایه‌گذار فرودگاه را ساخته و تازه پول هم به دولت میده. خدمتش عرض کردم خوب شد این حرف را زدید. اشاره کردم شرکتی که فرودگاه ترکیه را می‌سازد شرکت تاو است که سال ۸۳ آمدند ایران و شما در مجلس هفتم مانع از اجرای قرارداد شدید و تاو هم رفت و فرودگاه ترکیه و قاهره را ساخت و ماهم هنوز در فرودگاه امام گیر کردیم. این را ازاین‌جهت گفتم که ما چقدر فرصت سوزی کردیم و الان داریم هزینه سنگین می‌دهیم.

به‌هرحال اتفاقات این ایام بخصوص در رابطه با انتخابات زیاده ولی چون در رسانه‌ها مردم میخونن دیگه بهش اشاره نمی‌کنم…

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

H پنجشنبه , 8 بهمن 1394 - 9:54

دیپلمه ها شاغل و فوق لیسانس ها بیکار واقعا که

logo-samandehi