دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

هدایت صحیح وبرنامه ریزی جهت بازیافت زباله ها نیازمند طرح جامعی است

جلسه کارگروه پسماند شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری و به ریاست فرماندار برگزار گردید. فرماندار گچساران در این جلسه مدیریت امر پسماند را از جمله اموری خواند که مستقیما با سلامت و بهداشت آحاد جامعه سروکار دارد . عبدالرحیم رحیمی با بیان این مطلب که ابتدا باید بررسی کنیم چه عواملی به محیط زیست

اختصاصی کرونا

کد خبر : 19741
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۵:۲۵

کرونا :

هدایت صحیح وبرنامه ریزی جهت بازیافت زباله ها نیازمند طرح جامعی است

جلسه کارگروه پسماند شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری و به ریاست فرماندار برگزار گردید.
فرماندار گچساران در این جلسه مدیریت امر پسماند را از جمله اموری خواند که مستقیما با سلامت و بهداشت آحاد جامعه سروکار دارد .
عبدالرحیم رحیمی با بیان این مطلب که ابتدا باید بررسی کنیم چه عواملی به محیط زیست آسیب می رساند تأکید کرد : باید  با فرهنگ سازی و تعامل با مردم و دستگاههای فرهنگی  و نقش پر رنگ رسانه ها و نگاه ویژه ،به محیط زیست داشته باشند.
وی در خصوص پسماندها و انواع آن و بیان مشکلات ناشی از آنها گفت: برای رسیدن به استانداردهای لازم اعضای کارگروه باید وظائف مربوطه و مصوبات جلسات را با جدیت تمام پیگیری و به اجرا درآورند.
رحیمی اظهار داشت؛ توجه به مدیریت صحیح پسماند و استفاده ازروشهای علمی و نوین در این زمینه یکی از امور زیربنایی جهت توسعه هر منطقه می باشد.
وی افزود: مسئولان باید با فرهنگسازی و اطلاع رسانی دقیق و به موقع مردم را از ضررها و خطرهای پسماندها و زباله های عفونی و آلودگیهای محیطی آگاه کرده و این موضوع تنها به اداره محیط زیست برنمیگردد بلکه همه نهادهای مسئول باید از این مسئله حمایت کنند.
فرماندار گچساران  سپس به جمع آوری زباله های روستایی بامدیریت دهیاران درروستاهای شهرستان اشاره کرد وگفت : هدایت صحیح وبرنامه ریزی جهت بازیافت زباله ها نیازمند طرح جامعی است که با تدوین طرح مدیریت پسماند شهرستان عملی خواهد شد.

رحیمی  از اعضای اصلی مرتبط با موضوع خواستند تا به نحو شایسته واصولی نسبت به رفع این مشکل و برنامه ریزی دقیق و مدون وعملی نسبت به دفع اصولی پسماندهای مختلف شهرستان ویا( رعایت استفاده بهینه از پسماند ) با توجه به آیین نامه اجرایی مدیریت پسماندها تمام تلاش خود را بکارگیرند

فرماندار گچساران سفر یک روزه استاندار کهگیلویه و بویراحمد را تشریح کرد
دنبال کنید

فرماندار گچساران   هماهنگی و همکاری همه دستگاههای ذیربط و اعضای کارگروه را در جهت نیل به اهداف مورد نظر  به خصوص دفع اصولی  پسماند و تامین بهداست عمومی را حائز اهمیت دانست و اعضای کارگروه هم نکته نظرات خود را در نحوه مدیریت  اصولی  پسماند و به خصوصدر زمینه موارد مربوط به جمع آوری زباله های شهرستان بیان کردند .

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi